recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb af surround sound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkøb af surround sound

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sontaz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: køb af surround sound
    Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:41
Hej alle sammen

Jeg har lige købt et Panasonic TH-42PX80, og tilsluttet min PS3, men jeg syntes der mangler noget.
Jeg har kigget på lidt forskellige surround systemer, men jeg kan ikke finde rundt i det. Derfor beder jeg om lidt hjælp :)

Systemet skal bruges til spil, BluRay-film, Fodbold! :) og hvis det var muligt , måtte der også gerne være Radio Tuner i :)

Kan i hjælpe mig med min lille hjemmebiograf?

Mit budget er på ca. 4.000? Jeg ved virkelig ikke hvad sådan noget koster.. :S

På forhånd tak :D

Redigeret af sontaz - 19-Oktober-2008 kl. 20:41
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 20:46

Det vil være svært at foreslå noget i den billige klasse, da kvaliteten står mål med prisen, altså meget lav.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 22:52
Det er da ikke svært. Det kommer jo helt an på hvad sontaz forventer.

Man kan altså godt få en helt hæderlig oplevelse ud af et system som det her.

Radiomanden har ret i, at det selvfølgelig ikke er det samme som en ordenlig surroundreciever og et sæt hæderlige højtalere. Langt fra!
Hvis du skulle have noget som dette, fx. en Onkyo 606 og et sæt Harbo Sat10. Ca. 12.000 kr.
Så har du allerede hævet niveauet til HIFI, istedet for hvad der bliver referet til som den "billige klasse".
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 18:19

Puha, det er jo lidt tricky. Skal det bare være et ok system, et system til den pris eller må det gerne blive et hvor du er af med et sted mellem 20-80000kr?

Der er f.eks. B&W's XT4 serie som koster 10000kr/stk, så er der selvfølgelig XT2 serien som koster 3700kr/stk, skal man længere ned så er der også B&W's 685'er til 2000kr/stk. også skal man selvfølgelig altid lige huske på at du sådan ca. kommer til at bruge 20% af den totale pris på højtalere til kabler (hvis man skal tro hifiklubben) også er der lige en sub som også skal ha et kabel + en surround receiver.:)

Men der findes også langt langt billigere sæt.

Jeg har givet ca. 13000kr for hele mit og jeg synes selv at jeg er tilfreds men ville da gerne smide meget mere efter et bedre sæt hvis økonomien sagde god for det. :)

Du skal bare passe på at du ikke lige pludselig bliver bidt som en gal af alt det her hifi halløj haha, det skete for mig.

Jeg stod i nøjagtig samme situation som dig - ville bruge max 5000kr på et alt-i-et sæt, men efter en tur i hifiklubben og på nettet blev der brugt 13000kr og som sagt så ville jeg da gerne have brugt mere. :)

Men en idé var evt. og smutte ned i hifiklubben og få lov til at lytte til forskellige højtalere, det kan jo være ligemeget om du ikke har råd til dem - det kan aldrig skade og lytte til andre systemer også danne dig et blik af hvor godt det faktisk kan blive, også tag en god snak med dem derinde, også bagefter evt, herinde igen. Det er jo altid godt at ha en second opinion hvis du skulle komme frem til noget.

anyways - skal det være at "billigt" sæt, så har hifiklubben Dali Concept 1 til 750kr/stk for højtalerne, (750*4 = 3000kr) Dali Concept center til 1100kr. 800-1000kr kabler, evt en velodyne SPL-800i subwoofer (ikke nødvendigt at det lige skal være den!) til 5-6000kr inkl kabler. kan ikke helt huske prisen. en Onkyo 606 surroundreceiver til tja .. 4-5000kr i tyskland(?) har selv en yamaha rx-v663 receiver som kostede 3800kr i tyskland inkl fragt, og skulle være tilsvarende onkyo 606.

Så er du af med med 15000kr hvis vi bruger et lidt grovt tal, det kan selvfølgelig sikkert gøres billigere, evt med en anden subwoofer eller nogle andre højtalere, du bestemmer jo selv. :) 

men som sagt, så smut ned i ned i hifiklubben, snak med dem og ta et af deres gratis blad med, medmindre du selvfølgelig bare kun er interesseret i at bruge 4000kr, men så får du jo også hvad du har betalt for 

Håber da ikke jeg fik skrevet for meget nu haha. blev sku helt ivrig.

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 18:22
Hvis du kan ligge 9000, er det dette tilbud. Selvom det dog er lidt mere end hvad du havde planlagt.
Det spiller altså godt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 18:26

Håber heller ikke at jeg fik skræmt dig helt med de store tal  

Du kan sagtens få noget til 4000kr, men hvis det var mig ville jeg vente og spare, også når du har råd, så  nøjes med et 2.0 system eller 2.1 system også bare bygge ud når eftersom du får råd - nu ved jeg selvfølgelig heller ikke hvordan dine indtægter er men på den måde kan du få noget rigtig godt.

forresten - du skrev jo at du ikke vidste så meget om alt det her. 2.1 betyder at du har 2 højtalere og en subwoofer, så altså et stereo sæt, 6.2 er så 6 højtalere og 2 subwoofere, det man vel vil sige er almindeligt er et 5.1 system også med de nye lydformater 6.1/7.1. :)

Til top
Nudie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af sontaz sontaz skrev:

Hej alle sammenJeg har lige købt et Panasonic TH-42PX80, og tilsluttet
min PS3, men jeg syntes der mangler noget.Jeg har kigget på lidt
forskellige surround systemer, men jeg kan ikke finde rundt i det. Derfor
beder jeg om lidt hjælp :)Systemet skal bruges til spil, BluRay-film,
Fodbold! :) og hvis det var muligt , måtte der også gerne være Radio
Tuner i :)Kan i hjælpe mig med min lille hjemmebiograf?Mit budget er på
ca. 4.000? Jeg ved virkelig ikke hvad sådan noget koster.. :SPå forhånd
tak :D

Harr selv logitechs z5500 som jeg bruger sammen med min ps3 og Px80.
Købte det gennem dba.dk til 1300kr og til prisen finder du ikke noget
bedre. Det er selvfølgelig noget skrammel i forhold til de større og
tungere anlæg, men så er prisen også noget andet
Til top
KillerT2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 07:33
Med et så begrænset budget så ville jeg klart købe brugt - kig på dba og
QXL og find noget godt grej med nogle år på bagen. Kig efter en solid
receiver fra et af de gode mærker (f.eks. Denon, Marantz, Onkyo, Yamaha
etc.).

Her et eksempel på at det sagtens kan lade sig gøre:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57127138
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56934800

Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200

B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 08:22
ja, for små 5-5500kr kan det godt lade sig gøre, dog uden sub. :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu