|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 09:58 |
Hej Har lavet følgende (nye) konfiguration, på vista med tv pack. HDMI fra HD2600 til TV (Philips 42PFL7862D) SPDIF fra TV Til reciever. (best practice for at undgå lipsync problemer) Checket brug dolby digital og dts i drivere. Nyeste fra realtek. Når jeg kører test tonerne kan jeg kun få dts til at give 5.1 Dolby Digital giver kun stereo. Har læst at mit tv downsampler når DD kommer via HDMI, men det skulle kun være når indholdet er kopibeskyttet. Det er Vista vel i sig selv ikke vel ? Og da slet ikke DVD ? Hvad kan være årsagen ?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ved ikke lige om det er årsagen, men hos mig skal jeg også huske at sætte højtalerkonfiguration i mit codec til SPDIF (Bruger PowerDVD 8 Ultra)
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Jeg bruger standard MS DD Decoder. Vil det være en fordel at skifte decoder ? Har du sat clsid fra powerdvd ind i audio clsid og clsid2 i vmc så ? |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Han bruger ikke VMC....
Men ja du kan bare skifte audio decoderne(CLSID) til fx ffdshow....og så indstille FFdshow til SPDIF under Codecs>AC3/DTS...
Ovenstående er Default video decoders med FFdshow som Audio decoder, på begge audioclsid'er |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har den nyeste ac3 filter installeret Så jeg forsøger at sætte dens clsid ind istedet for den der står. Så HDMI er det samme som at vælge SPDIF i AC3 filter ? Eller har jeg forstået det forkert ? Skal jeg så ikke disable den eksisterende SPDIF udgang, på mit mobo inden jeg gør dette, ellers bliver den vel i tvivl om hvor lyden skal hen eller hvad ? |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Havde faktisk samme problem, men havde ikke lagt mærke til det da jeg kun har MCE i soveværelset pt(Ingen surround der endnu)
Behold default decoders... Gå ind i settings i VMC>DVD> Audio normalize(Toggle den on off) Så virker det... Vær desuden sikker på at du har indstillet dit lydkort(Hdmi interface til 16 bit 4800khz digitalt) |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Normalize er slået fra, har ingen virkning. Kan jeg med fordel prøve ac3filter og virker det på hdmi eller hvad ? |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det gør det under normale omstændigheder....Men med TVPack, er det lidt tricky ser det ud til.....
FFdshow, AC3 Filter og PowerDVD audio Decoder kan ikke umiddelbart bruges..... Tester nu forskellige ting... Redigeret af Patriarken - 21-Oktober-2008 kl. 17:28 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Hmm.... Har nu koblet htps direkte til min reciever med toslink spdif. Ser faktisk ud til at jeg kan holde billede og lyd i sync på denne måde. Måske jeg alligevel slet ikke behøver hdmi til tv og spdif fra tv til forstærker alligevel. Men det vil mere test afsløre.... Prøvede med ac3 filter som standard til vmc, men det gav en underlig fejl. Får du også den. (kan ikke lige huske præcis hvad den skrev) Det var da jeg afspillede en dvd direkte i mediaplayer 11. |
|
![]() |
|
![]() |
Njae....Jeg får ingen fejl med FFdshow.....Men ffdshow vil ikke connecte til mit lydkort...
Til gengæld fik jeg AC3/Dolby Digital til at virke med TV pack(Default decoders) ved at fjerne normalize, og installere R.207 driveren til Realtek onboardkortet, som i min opstilling er luset over i et GF8600GT via internt SPDIF og så via HDMI over i mit Samsung fjernsyn... ![]() Redigeret af Patriarken - 21-Oktober-2008 kl. 22:10 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Takker. Vores setup er lidt forskelligt, da mit ati kort jo har indbygget realtek chip til lyd. Den er up to date, mit onboard er ikke opdateret til nyeste, men tror ikke det har stor betydning. Har lige set optagelserne af talent 2008 på mit setup, med hdmi til tv og spdif direkte fra htpc til reciever. Med standard ms dtv/dvd audio og video decoder. I dette show havde jeg konstant lyden før billedet, da jeg kørte med analog. Nu er den i sync, så jeg tror jeg holder nallerne fra det :) Det undrer mig dog at jeg kan lave passthrough på DTS, via hdmi til tv og videre over spdif fra tv til min reciever. Men ikke dolby digital. Men fred være med det, det her ser ud til at virke. |
|
![]() |
|
![]() |
Kan man egenligt loade en decoder, som kan omsætte al lyd ac3, stereo, pcm til dts ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |