|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 01-September-2005 kl. 07:49 |
Hej! Er der mon interesse for et fælleskøb på nyheden indenfor videokameraer, nemlig harddiskvideokameraerne fra JVC?? Læs om det her: 2005 nyhed: Harddisk videokamera fra JVC Læs tidligere debat her: JVC’s nye HDD videokamera, Everio G. Jeg vil foreslå, at vi koncentrerer os om to modeller: GZ-MG30 og GZ-MG50 (??) |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
SMS ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2005 Sted: Ølstykke - DK Status: Offline Point: 123 |
![]() |
Hej Thorvald !
Hvad bliver prisen på GZ-MG50 ??? Er det ægte 16:9 ? Hilsen SMS Redigeret af SMS |
|
/ Venlig hilsen Søren.
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Den vejledende pris på GZ-MG50 bliver ca. 8.999,- hvad den kan blive i fælleskøb ved jeg ikke noget om endnu. 16:9 er vel 16:9, så jeg ved ikke lige hvad du mener med "ægte 16:9". |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Thorvald
Ægte 16:9 er 16:9 med fuld opløsning. Modsat "letterbox 16:9" hvor 16:9 billedet er zommet ud af en 4:3 ramme. De fleste videokameraer har en CCD chip (den som laver billederne) som er i 4:3 format. Da PAL signalet har 576 synlige linier, så vil et 16:9 billede lavet vha. en 4:3 chip mangle en masse linier - mangle en del opløsning. Der er begyndt at komme kameraer på markedet med ægte 16:9, hvor selve chippen er i 16:9 format med det fulde antal linier til at lave både et 16:9 signal og et 4:3 signal med alle 576 linier. /Lars Redigeret af Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
![]() |
Aah ok, så kan jeg godt forstå spørgsmålet er interessant. Jeg håber BrianJVC kigger forbi og svarer på det hvis han kan.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
SMS ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2005 Sted: Ølstykke - DK Status: Offline Point: 123 |
![]() |
Tak Lars.
Du var hurtigere på tangenterne end jeg var. Til Thorvald - det var lige det som Lars skrev jeg mente. Hilsen SMS Redigeret af SMS |
|
/ Venlig hilsen Søren.
|
|
![]() |
|
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
Kamerarne har en 4:3 CCD med både letterbox funktion og en funktion der hedder Squeeze, hvad sidstnævnte helt præcist gør ved jeg ikke, jeg forespørger lige i Japan, men vi er alle inklusiv vores kontakter i Japan først lige kommet tilbage på job idag, vi har alle været på IFA udstilling i Berlin hvor vi viste hele årets Everio Line-up, det er virkelig noget der kommer til at sparke r.. Vi har allerede udsolgt på alle 4 modeller så det virker som om at det var en god ide at springe DVD kameraet over, og gå til sagens virkelige kerne. |
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan faktisk ikke forstå der ikke er nogen større interesse for dette mulige fælleskøb... ??
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Havde det været med "Ægte 16:9" CCD Chip ville jeg straks melde mig under fanerne. Det kan jo være at deres næste modet bliver en ægte 16:9 det går jo den vej, jeg vil iværtfald prøve op vente, men selve ideen med en harddisk frem for DVD eller Tape som medie er god syntes jeg. |
|
/ Venlig hilsen Søren.
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Hej, Som jeg ser det har HDD kamera'erne en stor ulempe: ingen "automatisk"opbevaring af råfilm! Jeg kan godt se at man slipper for båndmekanismens ulemper. Men tilgengæld kan du risikere at komme til at mangle lagerplads ude i felten, da du ikke bare kan putte et nyt "bånd" i. Og du skal sørge for periodisk at "Tømme og Brænde" når du vil opbevare råfilmen. Har jeg ret eller tager jeg fejl? /Letten Ps.: Hvor meget (Gb) fylder det der svarer til f.eks 1 time miniDV i fuld opløsning, egentlig? |
|
![]() |
|
![]() |
1 times MiniDV fylder 13,5 GB ca. På den største model kan man optage 7 timer i bedste kvalitet. Det burde være nok i de fleste tilfælde... På en to måneder lang ferie i Filippinerne optog jeg to - tre timer. Ellers så har man da bare en bærbar med... |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
![]() |
Jeg kunne være interesseret, men... Billedkvalitetsmæssigt, hvor stor er forskellen på f.eks. Sony's HC-90 og så JVC's HDD cams. Jeg er meget efter gode optagelser i mørke omgivelser, såsom på diskoteker (er selv DJ), og nat optagelser. Hvad er lysfølsomheden på JVC's modeller, og hvordan er farvegengivelsen i mørke omgivelser? Sony's cams skulle efter hvad jeg har hørt, være nogen af de bedste cams til mørke optagelser, og til at gengive et sne-frit billede m. god farve kontrast i mørke omgivelser. Men udviklingen køre jo derud af, så det er muligt, at andre cam mærker såsom JVC er helt på linje med f.eks. Sony? Ved overførelse af optagelser til computer, hvilke stream formater har man mulighed for på JVC's modeller, MPEG, DV? Mvh. Moef |
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |