|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 13:29 |
Jeg mangler et program der kan lave en collage/mosaik af mange billeder hvori man så får et større billede. Ved det eksisterer, men jeg kan simpelthen ikke finde det...
|
|
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|
![]() |
|
beauville ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 552 |
![]() |
Nu kender jeg ikke et decideret program dedikeret 100 % til collager.
Men jeg prøvede lige at trække billeder fra stifinderen til et nyoprettet dokument i openoffice (impress), og det fik jeg fint lov til. Høkermetode måske, men i en snæver vendning? Prøv det Redigeret af beauville - 19-Oktober-2008 kl. 13:44 |
|
/Christian
'I stick my neck out for nobody' |
|
![]() |
|
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
problemet er at jeg ikke kan lave billeder som i linket ovenover, kan simpelthen ikke se hvad der skal være hvor... så jeg skal bruge et program jeg kan fodre med et enkelt billede, og angive at jeg vil have en collage der ligner, fra en mappe med billeder...
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Har fundet noget der kan bruges, virker ganske fornuftigt, og man kan få en tekstfil ud så man kan se hvilket billed der er hvor hvis man vil lave det "rigtigt" bagefter
|
|
|
![]() |
|
beauville ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 552 |
![]() |
/Christian
|
![]() |
|
birddog ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() |
lyder spændende, men her til den sidste beauville Sprache: Deutsch måske ikke det fedeste :) |
|
![]() |
|
sphinxdk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Horsens,Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
hvis det bare er en collage du skal lave, så prøv picasa 3(beta). Det er meget let at bruge! bare vælge en mappe eller flere billeder, så gør programmet resten, og du kan flytte rundt på billederne bagefter. om du også kan bruge det til mosaik, kan jeg dog ik huske, men tror det næsten!
|
|
![]() |
|
![]() |
det er mosaik funktionen jeg skal bruge :)
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Man får lov at vælge 'English' i setup... |
|
/Christian
|
![]() |
|
sphinxdk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Horsens,Denmark Status: Offline Point: 48 |
![]() |
ok så dur picasa nok ik. hvad med den her? Jeg har ik selv prøvet det, men faldt lige over det.
|
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Jeg rodede lidt med det på et tidspunkt. Så vidt jeg husker var det den her: http://www.aolej.com/mosaic/index.html jeg endte med at synes var bedst. Prøv at lave den samme mosaik (samme størrelse, samme antal billeder, samme billedbase etc) med forskellige programmer. Det er stor forskel. Bemærk iøvrigt at du får en dramatisk hastighedsforbedring ved at billedbasen er i den rette størrelse (f.eks. 256x256 pixels) fremfor at mosaik-programmet skal nedskalere billederne on-the-fly. Det er selvfølgelig kun ved store mosaikker at det betydet noget. mvh Mogens |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |