|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 08:48 |
HAr et bundkort med onboard lyd (Gigabyte GA-MA69GM-S2H) p.t. benytter jeg spdif ud til min reciever som kun har DD/DTS. Men kunne der var fordele i at benytte analogt ud til forstærker for så at kunne udnytte HD-lyd? Og er en 5.1 opsætning i HD? eller er det kun fra 7.1 og op? Eller skal jeg have fat i et bedre lydkort før analogt ud kan betale sig? |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
En 5.1 opsætning kan sagtens være i HD. Mange af de film jeg har på Blu-ray er alligevel "kun" i 5.1. Om du kan bruge de analoge udgange til HD ved jeg så ikke, her må nogen med kendskab til dit bundkort komme med input. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det kommer helt an på lydkortet, om du kan bruge den analoge udgang til HD. Men hvis der menes Dolby TrueHD eller DTS HD, så er mit bud absolut nej. Disse lydkort er ikke rigtig kommet på markedet end, (eller så er de lige på trapperne). Og så mener jeg kun de understøtter HD lyd via HDMI. Så pt. opnår du mest ved at bruge sp/dif.
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
Troede det var softwaren i PCén der decodede HD-lyden? Så man ikke havde behov for noget hardware dekodning. Redigeret af mbm1 - 22-Oktober-2008 kl. 11:00 |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
Det mener jeg også godt kan lade sig gøre, men de analoge udgange på et onboard lydkort er ikke så gode. Men prøv, så kan du jo se om det virker :) |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Man kan godt bruge analoge udgang til HD, fra alle bundkort med 5.1
det er dit software til blueray der styre det. Men desværre er der somregel en del støj fra disse. Der er et USB lydkort bedre. |
|
![]() |
|
![]() |
det var derfor jeg gerne ville høre hvilket lydkort jeg bør købe? Gider ikke give 1000-1500kr hvis det er er nødvendigt? |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Generelt er USB ikke særligt velegnet til lyd, Firewire er langt at foretrække hvis det skal være spitzenklasse og stabilt, alene pga båndbredde reservation og latency.
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
hvad er der nu galt med alm. PCI?
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
så stor forskel er der ikke mellem usb og Firewire. Når det kun gælder lyd
man kan få et godt lydkort til cirka 1000 kr. med et alm PCI, har du stadig støj problemet. husk dette er kun når vi snakker analog. støjen kommer fra HTPC. det er bare mine egen erfaringer med et GA-MA78GM-S2H vent til der kommer et ordentligt grafikkort med HDMI 1.3 med alle lydformater opgav projektet og købte en PAN BD50 til blueray |
|
![]() |
|
![]() |
Ja måske. Den tanke har også strejfet mig, men det kræver jo også en ny forstærker med HDMI så. |
|
![]() |
|
![]() |
en panBD50 fungere fint med phone kabler.
der kommer en ny model PAN BD55. hvis det skal være fra HTPC, er HDMI nok det eneste som kommer til at fungere ordenlig. det kræver så en forstærker, hvis der ikke er HDMI. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |