|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
sarge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 12:38 |
|
hej jeg har fornyligt anskaffet mig en squeezebox boom som jeg er meget glad for, dog har den et problem (måske opsætningsfejl) som jeg vil høre om der er nogen som kan hjælpe med. når den spiller internet radio så ca. hvert 10-15 mininut står der "stoppet" i displayet og så skal jeg trykke play for at den forsætter med at afspille den radiokanal som jeg var igang med at høre. den har automatisk opdateret til nyeste firmware, og jeg kører med en wtr54gl router med dd-wtr software (installeret for ca. 5-6 mdr siden). jeg har en 8 mb tdc erhvervs internetforbindelse. håber der er nogen som kan give et godt råd. venlig hilsen christian |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Hvis du kører trådløst, så prøv at forbinde den trådet til routeren - så kan du afgøre om problemet måske skyldes den trådløse forbindelse. /Tommy |
||
![]() |
||
sarge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
|
hej jeg har nu test en halv søndag på boom'en. den virker med en anden internet forbindelse (naboens wifi som jeg fik lov at låne, yousee kabelforbindelse med dlink router) og hvis jeg sætter den direkte på min egen via ethernet virker det også. jeg tænke det var en gammel dd-wrt firmware som kunne være problemet da den var fra 06, og opdaterede den til 24 sp1 (nyeste) nogen gode råd? gode råd anyone? vh Christian |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Har du målt præcis hvor lang tid der går inden du bliver smidt af?
Har du prøvet at give SB'en en fast dynamisk ip-adresse - (static lease) i dd-wrt? |
||
![]() |
||
![]() |
|
jeg har ikke målt det endnu, men jeg vil skyde på mellem 5-10 minutter. jeg har igår også opdateret squeezcenter hvor der iflg. releleasen skulle være "added support for boom". om det er noget med forbindelsen syntes jeg dog ikke fremgår. http://wiki.slimdevices.com/index.php/Release_Notes en anden ting som undrer mig, er at den siden søndag har forsøgt at update firmwaren flere gang (5 gange) og jeg kører nu version 33 på selvboomen. der kan da umuligt være så mange updates i omløb, så her må der også være en fejl? vh christian |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |