recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Media Portal + DVBViewer:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Media Portal + DVBViewer:

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Media Portal + DVBViewer:
    Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 10:21
Jeg har tidligere brugt DVBViewer til TV recorder uden problemer, men søgte en alt i ét løsning. Prøvede så VMC, hvilket jeg ikke var tilfreds med, og billedkvaliteten på deres TV Engine var ikke i nærheden af DVBViewer.

Jeg er så lige kastet mig over Media Portal, men stadig ikke samme billedkvalitet som på DVBViewer.

Så jeg må leve med en kombination af Media Portal og DVBViewer, men har nogle spørgsmål dertil:

1. Jeg søger en fungerende løsning, hvor jeg med MCE remoten kan styre alle funktionerne i DVBViewer. Der ligger en MCE remote plugin i member area, men der skal vel mere til også for at mappe keyboard til remote?

2. Teletext i DVBViewer ligner ikke det almindelige TV's tekst TV. Er der nogen mulighed for at få det til at ligne evt. vha. ændre fonts?

3. Kunne virkelig godt tænke mig en integreret DVBViewer i Media Portal. Har set der er et plugin til MCE hvor du kan lave DVBViewer som menu, men findes der ikke et lignende plugin til Media Portal?

4. Hvis ikke, hvordan får jeg så en fungerende løsning hvor jeg fra Media Portal kan trykke på en knap på MCE remoten, der lukker Media Portal ned og starter DVBViewer og bagefter lukker det ned igen for at starte Media Portal op igen?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 11:52
Du må i gang med Girder eller HIP....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 12:01
Hvad er bedst og nemmest at gå til?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 12:26
Tjae, jeg har brugt Girder i mange år og synes det er nemt. Men mange vil nok være uenige i denne betragtning. Det er i hvert fald det ultimative Automation program, men har måske en læringskurve som virker afskrækkende på mange.

HIP som jeg ikke har arbejdet så meget med kan også en del, men er ikke så intuitivt, og når ikke girder til sokkeholderne for hvad angår funktionalitet. Til gengæld er programmet bygget op omkring MCE remoten/transcieveren.

Men jeg kan da godt skrive et crude program der kan launche DVBviewer, og dræbe Media Portal og omvendt, således at de ikke kører samtidigt....Der er ret simpelt, men du vil selv skulle mappe en Kommando til din remote alligevel...

Redigeret af Patriarken - 22-Oktober-2008 kl. 12:27
Mit Setup
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 12:27

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

4. Hvis ikke, hvordan får jeg så en fungerende løsning hvor jeg fra Media Portal kan trykke på en knap på MCE remoten, der lukker Media Portal ned og starter DVBViewer og bagefter lukker det ned igen for at starte Media Portal op igen?

Jeg ved ikke om det overhovedet kan lade sig gøre med en MCE remote, men jeg kan oplyse, at den samme kombination kører fortrinligt med min Imon remote, som jo kan lære tastatur genveje fra ALLE programmer. Hvis man så ikke er tilfreds med en Imon remote, kan dens funktioner nemt læres af enhver universal remote med lærefunktion.

Flemming

Redigeret af fltk - 22-Oktober-2008 kl. 12:28
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Tjae, jeg har brugt Girder i mange år og synes det er nemt. Men mange vil nok være uenige i denne betragtning. Det er i hvert fald det ultimative Automation program, men har måske en læringskurve som virker afskrækkende på mange.

HIP som jeg ikke har arbejdet så meget med kan også en del, men er ikke så intuitivt, og når ikke girder til sokkeholderne for hvad angår funktionalitet. Til gengæld er programmet bygget op omkring MCE remoten/transcieveren.

Men jeg kan da godt skrive et crude program der kan launche DVBviewer, og dræbe Media Portal og omvendt, således at de ikke kører samtidigt....Der er ret simpelt, men du vil selv skulle mappe en Kommando til din remote alligevel...

Tak for svaret. Jeg søger ikke så meget advanced features, men det skal kunne det basale og kunne lave learn fra keyboard. Min slutfjernbetjening er min Philips SRU9600 universal remote, så jeg kunne godt tænke mig at bruge den til at styre DVBViewer samt Media Portal, så hvis HIP kan gøre dette nemt vil det være det ideelle for mig, da det ikke er der kræfterne skal bruges?:)

Eller vil dette program være nemmere end de to andre?
http://melloware.com/products/intelliremote/

@fltk: Kan du fortælle lidt om hvad du har brugt og hvordan dit system fungerer, da mit setup med DVBViewer og Media Portal minder meget om dit.

Redigeret af Bjur - 22-Oktober-2008 kl. 13:16
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 13:14

Med hensyn til teksttv på dvbviewer så kig på http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=15135&am p;hl=danish+teletext

den font giver æøå i tekstv.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 13:41
Jeg har haft Girder i tankerne længe (mest fordi Patriarken har talt så positivt om det) men er strandet på at jeg ikke kan finde den MCE remote plugin som omtales flere steder. Er der nogen der ved hvor den kan findes?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 15:42
her
Mit Setup
Til top
jesperc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 22:38
Jeg bruger samme løsning, dvbviewer til TV og Media Portal til resten.

Jeg har modificeret koden til Mptray så den netop kan dette. Mptray er det program som gør man kan starte Media Portal op ved at trykke på home knappen. Men anyway jeg har ændret den sådan at når man trykker på den grønne home home knap så starter Media Portal og lukker evt. dvbviewer ned. Modsat når man trykker på Live TV knappen, så starter dvbviewer og lukker evt. Media Portal.

Det fungere ganske udemærket, unden at man skal bruger Girder mm. som jeg aldrig har fattet hvordan skal bruges.

Men hvis du er interesseret, så kan jeg sende filerne til dig, det ser ikke ud til man kan vedhæfte filer  her i forumet. Har også kildekoden til det som et MS Visual Studio 08 projekt.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 08:23
Det må du meget gerne da det lige netop er disse to funktioner jeg efterlyser og lige beskrive mht. placering osv.
Tak for hjælpen.
Til top
jesperc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 08:54
Kan du så ikke skrive din email-adresse i en personlig besked, så sender jeg dem.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu