recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb aldrig hos Compumail.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb aldrig hos Compumail.dk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb aldrig hos Compumail.dk
    Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 16:04

Jeg har min Samsung dvd 1080P8 til rep. hos Compumail.dk og det har den nu været i 7 uger. I løbet af de 7 uger, har jeg spurgt til hvornår den ville være færdig, hver gang har de kommet med ny forklaring, at det nok ville tag 1 uge 2 mere. Efter 6 uge, bad jeg dem om at få mine penge tilbage, da jeg ikke mente at det var rimeligt at vente længere. Hvilket de afslog, fordi som de sagde, de ville vente på hvad deres leverandør fandt frem til.

Som sagt er der nu gået 7 uger, hvad kan jeg gøre - udover at vente  

Beløbet vi snakker om er ca. kr. 670,- som denne afspiller koster.

Redigeret af kskruger - 03-November-2008 kl. 21:35
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-April-2007
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 17:25
Når der er gået over 21 dage har du ret til at få den ombyttet eller krediteret, så det skal de efterleve!

Så derfor - Bed om en ny afspiller eller pengene retur.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 17:47

Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Når der er gået over 21 dage har du ret til at få den ombyttet eller krediteret, så det skal de efterleve!

Så derfor - Bed om en ny afspiller eller pengene retur.

Det har jeg gjort i 2 mails, hvor de har svaret tilbage på den ene, mens mails nr.2 har de ikke svaret på.

Så jeg kan ikke anbefalde, at man køber hos Compumail.dk

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 17:56

Når der er gået over 21 dage har du ret til at få den ombyttet eller krediteret...

Der findes ingen 21 dages regel. Den finde en regel, der foreskriver at afhjælpning skal foretages inden rimelig tid, altså er det en konkret vurdering. Typisk siger man, at forhandleren maksimalt har 3-5 uger til en afhjælpning, men dette er kun en retningslinje.

Det er min vurdering, at du klart er berettiget til at hæve handlen i den konrekte situaion. Hvis forhandleren nægter dette, så kan du vælge at vente, klage til forbrugerklagenævnet eller sagsøge forhandleren (hvilket nok ikke er økonomisk forsvarligt).

Redigeret af Sandal - 27-Oktober-2008 kl. 17:57
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Når der er gået over 21 dage har du ret til at få den ombyttet eller krediteret...

Der findes ingen 21 dages regel. Den finde en regel, der foreskriver at afhjælpning skal foretages inden rimelig tid, altså er det en konkret vurdering. Typisk siger man, at forhandleren maksimalt har 3-5 uger til en afhjælpning, men dette er kun en retningslinje.

Det er min vurdering, at du klart er berettiget til at hæve handlen i den konrekte situaion. Hvis forhandleren nægter dette, så kan du vælge at vente, klage til forbrugerklagenævnet eller sagsøge forhandleren (hvilket nok ikke er økonomisk forsvarligt).

Jeg takker for svaret, så ved jeg at det ikke er helt forkert, at jeg har krævet mine penge tilbage.

Desværre har Compumail fat i den lange ende. Da det tager for lang tid i forbrugerklagenævnet. Og til den tid har jeg nok fået min dvd afspiller tilbage.

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 18:46

Under alle omstændigheder har Forbrugerklgenævnet vist en bagatelgrænse på 800 kr. Men du kan prøve at følge fremgangsmåden i denne tråd (3. sidste post). Det gav øjeblikkeligt pote.

Mvh.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu