recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround til PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround til PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kamikazekid8 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround til PS3
    Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 23:12

Hej alle

Har længe gået og kigget på et surround system til mine diverse dvd afspillere, men nu har jeg lige investeret i en PS3 og så synes det på tide at kigge mere seriøst efter surround..

Har selv kigget på HT-TXQ120 fra samsung og synes designet er SUPERlækkert, men ANER intet om surround systemer, what so ever, så håbede at kunne få lidt hjælp af mine "med-recordere"  

Vil max. ligge 5.500 og har det krav at surround-systemet også skal være "flot" helst i sort evt. med stål.. så matcher fjernsyn og tv..

HAr også tænkt på det der Surround in a bar, men er det "godt nok" og kan man få det til prisen ..??

På forhånd mange tak..

Kami

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 23:24

En Soundbar vil ikke kunne give Surround, de kan kaste lyden rundt i rummet, hvis ikke der er for mange møbler og andre forhindringer, så det giver en effekt af Surround, men det er også alt det gør.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 08:49

Du skriver seriøst surround.? kan ikke helt finde ud af om du bare gerne vil have noget der lyder bedre end ht'erne i skærmen eller rigtig surround..

hvis du skal have surround kommer du ikke uden om en receiver! for 5.500 ville jeg kigge brugt-market igennem der skulle du kunne få nået ganske hæderligt.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 17:21
Mener at jeg kigger mere seriøst nu end jeg har gjort før  ikke at jeg skal ud og bruge kassen på sorruond fordi kan ikke rigtig høre forskel, synes jeg..

Har tænkt mig at købe et "samlet" sæt, som feks. det samsung jeg nævner.. Men ville høre om der var nogle enten erfaringer med dette sæt eller om der nogle bedre forslag..

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 08:36

Du får ikke meget seriøst surround, hvis du køber et samlet sæt, receiver + højtalere for det beløb du nævner.

Men selvfølgelig er der også noget der hedder økonomi.

Du kan eventuelt starte med en receiver og to front højtalere. Hvis du har nogle højtalere, behold dem og brug hele beløbet på en receiver. Så kan du løbende udbygge med en højtaler serie.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 08:59
Wa er grunden til at man skal have en receiver?? hvad gør den ved lyden der retfærdiggør at man bruger 5K på den ??
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 11:00
De har typisk meget mere "power" samt funktioner, som man ikke får i et "alt-i-et-anlæg", såsom tilslutningsmuligheder, lydjusteringsmuligheder osv osv. Desuden er du ikke tvunget til at benytte et sæt medfølgende højttalere i tvivlsom kvalitet, men kan selv vælge dem man kan li' at lytte til.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 14:36

Oprindeligt skrevet af Kamikazekid8 Kamikazekid8 skrev:

Wa er grunden til at man skal have en receiver?? hvad gør den ved lyden der retfærdiggør at man bruger 5K på den ??

Som jeg skrev så er det selvfølgelig også et spørgsmål om økonomi.

Men hvis man vil have god lyd så kommer man ikke uden om en receiver.

Du behøver måske heller ikke at bruge 5k, du kan da godt finde en god receiver til 3.000,-. Men pris og kvalitet hænger sammen.

Desuden vil du ikke få meget ud af din PS3 hvis du køber en for 'lille' receiver.

Du kan sagtens købe et alt i et anlæg, men så får du bare ikke et godt surround anlæg.

Jeg vil tillade mig at være så fræk at påstå at med et alt i et anlæg, får du et skod anlæg.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 15:04

Oprindeligt skrevet af Kamikazekid8 Kamikazekid8 skrev:

jeg kan kun sige det er alle pengene værd! ved højtalere og receivere. etc. hænger pris og kvalitet sammen. nu ved jeg ikke hvad du har af krav til surround. men hvis du vil have noget godt så skal du simpelthen ud og have en receiver. det er den der sender lyden ud til højtalerne og er rigtig vigtig. ved at købe receiver og højtalere har du også mulighed for at opgradere senere hen de enkelte komponenter.

ved køb af et samlet alt-i-et sæt skal hele sættet skiftes på en gang hvis du skal have noget bedre. jeg kan kun fraråde at købe samlede sæt. også pga af kvalitet i forhold til pris.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu