recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor spørgsmål

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Marniman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor spørgsmål
    Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 10:57
Der er noget der har undret mig et stykke tid som jeg håber nogen herinde ved noget om.

Når Panasonic laver en projektor (PT-AX200) og sælger tusinder af dem, hvorfor kan jeg så ikke finde nogle sites/sider med guide til "bedste" instilling af menuer/farver/etc af den?

Man må gå ud fra den skal testes i et sort rum med et lærred, uanset land den er solgt i. Jeg kommer ikke til at bruge 2800,- for en ISF kalibrering, da jeg stadig leder og håber folk kommer med deres erfaringer vedr. opsæting. Hvad angår kilde, har jeg, som millioner af andre, en PS3.

Jeg mener blot at chancen for at andre har samme setup må være tilstede... måske jeg selv skulle lave et site med idéer til optimal opsætning
Mvh. Martin
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 11:09

Helt så enkelt er det nok desværre ikke. Det kan jo ofte være ret stor forskel man oplever i billede- og farvegengivelsen - alt efter, om der anvendes et gråt eller hvidt lærrede, eller hvilken type gain eller kontrast lærredet bruger. Eller om man bare er nærig, og smider billedet direkte op på væggen.

Men det ville da være dejligt, hvis der var en optimeret universal-indstilling fra fabrikken, som man bare kunne gå i gang med at bruge, lige så snart projektoren var blevet pakket ud og tilsluttet.

Redigeret af musicus - 30-Oktober-2008 kl. 11:58
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Helt så enkelt er det nok desværre ikke. Det kan jo ofte være ret stor forskel i billede- og farvegengivelsen - alt efter, om der anvendes et gråt eller hvidt lærrede, eller hvilken type gain eller kontrast lærredet bruger. Eller og man bare er nærig, og smider billedet direkte op på væggen.

Men det ville da være dejligt, hvis der var en universal-indstilling fra fabrikken, som man bare kunne gå i gang med at bruge, lige så snart projektoren var blevet pakket ud og tilsluttet.

Ja! Eller andet end "projektorens farve viste sig at være lidt for kold på 'Cinema1' instillingen, så et par nyk op hjalp meget". Noget mere af den slags

Har fundet ovenstående ét sted på nettet. Ellers er jeg ikke stødt på en sk*d.

Redigeret af Marniman - 30-Oktober-2008 kl. 11:12
Til top
keras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2006
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 13:40

Her er lidt at gå igang med, håber det var det du søgte

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=915352&p age=3

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af keras keras skrev:

Her er lidt at gå igang med, håber det var det du søgte

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=915352&p age=3

Super Har ellers været forbi avsforum nogle gange - men har aldrig fundet denne tråd!
Takker!

Redigeret af Marniman - 30-Oktober-2008 kl. 13:44
Til top
keras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2006
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 13:56

Velbekommen. Der er også en owner thead på Avf http://www.avforums.com/forums/dlp-lcd-d-ila-projectors/6415 18-panasonic-pt-ax200-owners-reviews-settings-screenshots-pr oblems-etc.html

Edit : De skriver bla. :

"The green/purple flashing via HDMI input - especially from a PS3 and in 1080p/24
- i am definately having it on my PS3 even with 720p games. Sometimes it doesn't appear in hours and sometimes several times in relatively short periods of time - supposedly fixed with the firmware-update.

Redigeret af keras - 30-Oktober-2008 kl. 14:03
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu