|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Marniman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 10:57 |
Der er noget der har undret mig et stykke tid som jeg håber nogen herinde ved noget om.
Når Panasonic laver en projektor (PT-AX200) og sælger tusinder af dem, hvorfor kan jeg så ikke finde nogle sites/sider med guide til "bedste" instilling af menuer/farver/etc af den? Man må gå ud fra den skal testes i et sort rum med et lærred, uanset land den er solgt i. Jeg kommer ikke til at bruge 2800,- for en ISF kalibrering, da jeg stadig leder og håber folk kommer med deres erfaringer vedr. opsæting. Hvad angår kilde, har jeg, som millioner af andre, en PS3. Jeg mener blot at chancen for at andre har samme setup må være tilstede... måske jeg selv skulle lave et site med idéer til optimal opsætning ![]() |
|
Mvh. Martin
|
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Helt så enkelt er det nok desværre ikke. Det kan jo ofte være ret stor forskel man oplever i billede- og farvegengivelsen - alt efter, om der anvendes et gråt eller hvidt lærrede, eller hvilken type gain eller kontrast lærredet bruger. Eller om man bare er nærig, og smider billedet direkte op på væggen. Men det ville da være dejligt, hvis der var en optimeret universal-indstilling fra fabrikken, som man bare kunne gå i gang med at bruge, lige så snart projektoren var blevet pakket ud og tilsluttet. Redigeret af musicus - 30-Oktober-2008 kl. 11:58 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
Marniman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
Ja! Eller andet end "projektorens farve viste sig at være lidt for kold på 'Cinema1' instillingen, så et par nyk op hjalp meget". Noget mere af den slags ![]() Har fundet ovenstående ét sted på nettet. Ellers er jeg ikke stødt på en sk*d. Redigeret af Marniman - 30-Oktober-2008 kl. 11:12 |
|
![]() |
|
keras ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 128 |
![]() |
Her er lidt at gå igang med, håber det var det du søgte http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=915352&p age=3 |
|
![]() |
|
![]() |
Super ![]() Takker! ![]() Redigeret af Marniman - 30-Oktober-2008 kl. 13:44 |
|
![]() |
|
keras ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 128 |
![]() |
Velbekommen. Der er også en owner thead på Avf http://www.avforums.com/forums/dlp-lcd-d-ila-projectors/6415 18-panasonic-pt-ax200-owners-reviews-settings-screenshots-pr oblems-etc.html Edit : De skriver bla. : "The green/purple flashing via HDMI input - especially from a PS3 and in 1080p/24 Redigeret af keras - 30-Oktober-2008 kl. 14:03 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |