|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 14:04 |
Jeg skal have et bundkort til en ny htpc. Da jeg ikke har behov for at opfinde den anden stribe i en bismarkklump, er jeg landet på det bredt anbefalede Gigabyte kort med chipsættet 780. Og så alligevel... kan der være fordel i at købe et med det nye chipsæt 790, og i så fald hvilket? Jeg skal optage og se film og spille noget tråd. Mvh. |
|
![]() |
|
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
Begge chipsæt dækker vist så rigeligt dit behov. Så køb det du har penge til |
|
![]() |
|
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
Gracias. Mvh.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Er det pigtråd du skal spille? Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Check lige formtaktor - men hvis du har et ATX kabinet er det ikke noget problem.
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeps - pigtrådsmusik fra den gang, der var longplayplader til. Om formfaktor: Jeg havde spottet det her: http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=498 selv om Lanparty ikke er et navn, der tænder - lyder lidt af FætterBR...ehm, hvilket bundkort har du? - Nårm det er da...eh...Lanparty, du gamle...Er det noget i har hørt om? Men faktisk havde jeg håbet at høre lidt om forskellene og ikke at det ene eller det andet kan sgu da være ligegodt "til mit behov". Hvis der ikke er bedre hverken lyd eller billede og der ikke er mere fremtid i det nyere, hvad er forskellen så egentlig? Mvh. PS! Kabinettet er et Origenae S14V som på sælgers side stod som kapabel til ATX. Er der nogen mulighed for at mase et ATX kort ned i en maskine, der kun understøtter micro ATX. Umiddelbart ser det ud til, at jeg vil komme til at slås med strømforsyningen.
|
|
![]() |
|
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
780G findes kun med grafik integeret. 790 fåes i 3 varianter. 790 vil måske overleve en smule længere end 780G, men det er nærmest umuligt at spå om. 780G virker som et godt HTPC chipsæt, hvorimod 790 nok er mere alsidig. |
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak. Så tror jeg det bliver 780. Mvh. |
|
![]() |
|
![]() |
Køb en energy efficient AMD til bundkortet. Så spare du strøm (og CO2) samtidig. Jeg har selv 780G med en AMD 4850e, og den har ingen problemer med de ting du ønsker at foretage dig.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det gør jeg. Har du osse forslag til, hvor meget køling jeg behøver. Kabinettet kommer med en 90 mm. ventilator ved strømforsyningen og to 60 mm på bagsiden. Skal processoren så have sin egen? Mvh. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har en Scryte Ninja Mini uden blæseren sat til. Så den er kun kølet af 2 80mm kabinet blæsere. Meget støjsvag. Min PSU er passiv. htpcdude lister hardwaren lidt nede i denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49115& PN=1
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Ja, du kan ikke køle CPUen passivt. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |