|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Henry64 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 15:16 |
Hej Udover denne kortfattede brugeranmeldelse Har jeg ikke rigtig kunne finde noget læsestof omkring Onkyo TX-SR706, der må da være nogle af de 30 som har været med på fælleskøbet som har dannet sig en mening og nogle erfaringer. Jeg har fundet nogle reviews fra US og de er noget foruroligende, der er en del der klager, bl.a. over at lyden er "flad" og kedelig, at auto kalibreringen fejler. Har en Denon avr-2800 som jeg har været glad for men den har ikke HD (eller HDMI etc), så den står til udskiftning, men lyden skulle jo helst ikke blive dårligere Hjælp mig med noget feedback, please. |
|
Henry
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
kig efter en Onkyo TX-805 eller 806.
en Onkyo TX-805 koster ca 6000 kr i tyskland en 706 vil du fortryde i forhold til din denon |
|
![]() |
|
Henry64 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
Det er jeg godt nok ked af at høre, det er virkelig skuffende hvis det er sandt, på en enhed der koster pænt over 7000,- Kan godt være at jeg skulle have blevet hos denon, synes bare der var mange som talte godt om onkyo i forbindelse med fælleskøbet. Hmmm, så kan jeg sgu lære det. |
|
Henry
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
en Onkyo TX-706 er ikke dårlig, men jeg regner med når du vil bruge 7000 kr. så skal den også være bedre end den du har. udover hdmi og HD lyd.
der er en grund til at en Onkyo TX-805 vejer 23 kg. |
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Onkyo 706 spiller godt til en stor del af højtalere, men har du mere strømkrævende højtalere kan det betale sig at gå en model op, så bliver de temmelig vilde.
Du er jo også altid velkommen til at låne en til test. Du er jo nok den bedste til at bedømme den med dit setup og den akustik du har i din stue/biograf ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Har det sæt harbosound 5.1 fra fælleskøb så det forventer jeg spiller 110% i orden med den 706 receiver. Kunne bare rigtig godt tænke mig at høre andre vurdering af de sæt som jeg formoder blev solgt. |
|
Henry
|
|
![]() |
|
LarsKnudsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 153 |
![]() |
Jeg roder mig nok ud på dybt vand (på grund af manglende erfaring), men med HarboSat10 og HarboSub10 synes jeg bestemt at 706'eren spiller fint. Den har ihvertfald ingen problemer med at trække højttalerne, men jeg har ikke afprøvet mit setup med andre recievere, så jeg har ikke meget grundlag for min vurdering af lyden.
|
|
![]() |
|
![]() |
Men du er sluppet gennem den automatisk kalibrering uden problemer? Og oplever ikke en flad lyd når du høre musik? Sjovt som det her ingen ende tager, startede med at tro
Nu lander min 706 snart, som kommer der måske syn (lyd) for sagen. Redigeret af Henry64 - 30-Oktober-2008 kl. 14:56 |
|
Henry
|
|
![]() |
|
![]() |
stereo er bare bedre på en Onkyo TX-805 eller 806. men held og lykke med den. |
|
![]() |
|
jb17j ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Aalborg dk Status: Offline Point: 453 |
![]() |
hej Er der nogen der har målt strøm forbruget er tæt på og købe TX-805 men er lidt sjokket over strøm forbruget, som skulle være tæt på 700 watt, troede kun det var når der var skuet helt op. mvh jan b |
|
Mvh Jan B
|
|
![]() |
|
![]() |
Øhhh, det er forhåbentligt ikke rigtigt....
![]() |
|
Henry
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Desværre går det let, tro i om man synd at Denon eller Onkyo lyder best,
dem der har Denon ville sige at Denon er mange gang beder en Onkyo om omvent, men desværre så lider Onkyo at de blive meget varm, noget det kan få mange til at fravælge Onkyo, og de først modler kunne fimde på at brænd af, sådan ren bogstavlig. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |