|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() Sendt: 29-Oktober-2008 kl. 10:32 |
De fleste løsninger er samlet i denne tyske netbutik, inkl. de nye TEAC-modeller (kom lige til at bestille TEAC WAP-4500'eren) - så hvis man savner et samlet overblik, kan det anbefales: https://www.paketfabrik.de/mp3-player.de/index.php?page=prod uctOverview&category=56&news=0 /kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
knudsendk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
når du modtager din nye wap-4500, så skriv lige lidt om hvordan du synes den er og brugervenligheden. Så skal jeg jo spørge hvorfor du ikke købte 8500? knudsendk |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
...netbutikken har netop meddelt mig, at den sendes af sted i næste uge, hvor TEAC skulle levere den til de tyske forhandlere... Ang. WAP-valg: Tro mig - det skyldes ikke prisen, men at jeg ikke er så vild med touchscreen - det virker aldrig optimalt alligevel, synes jeg (og jeg kan ingen knapper se, hvis man hellere vil det). Min Archos er touchscreen, men har OGSÅ knapper, og jeg ender alligevel altid med at bruge dem, da min fin-motorik har det bedst med det! Jeg kan heller ikke se, om der følger en stylus-pen med 8500'eren...? Men jeg skal nok vende tilbage med lynanmeldelse. (Da 8500'eren tilmed viser coveret i det sølle format 23 x 23 mm, er jeg slet ikke tændt - min Archos formår det dobbelte - hvad skal TEAC så med den kæmpe skærm?) kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
eichmeier ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 358 |
![]() |
ok, virker den på samme måde som squeezebox ??
er stadig i overvejelses fasen fordi jeg vil have sonos, men syntes det er lidt dyrt......... |
|
![]() |
|
![]() |
I virkeligheden er der vel nu tale om tre "streaming-skoler" - 1) UPnP-baseret a la Philips, Noxon, TEAC, Archos m.fl. (kun medieserveren Twonky får det rigtigt til at spille - men den er til gengæld også fremragende), 2) Squeezebox (kræver brug af særlig server) og 3) Sonos (har eget serversystem indbygget). Rent funktionelt kan man vel sige, at Squeezebox Duet minder lidt om WAP-4500. Men alle "skoler" har fordele og ulemper - synes jeg! /kris |
|
|
|
![]() |
|
eichmeier ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 358 |
![]() |
ok, men har læst mig til at den ikke kan spille FLAC, som alt mit ligger som.
Hvad er nemmest/ mest stabilt ? i forhold til prisen ?+ Hvad betyder de forskellige ting de er baseret på ? /eichmeier |
|
![]() |
|
![]() |
Når du siger FLAC, er skole 1 dømt ude. Om du så vil vælge 2 eller 3 er nok en smagssag. Sonos er mest brugervenligt - og dyrest. Samtlige numre i din samling bliver "cachet" i Sonos-systemet, og derfor er det hurtigere at vælge musik. Sonos kan håndtere max 65000 sange - og det irriterer mig. Men de fleste ser nok ikke den limit som et problem! Men jeg skal være ærlig at sige, at jeg gerne vil eje det, så måske...! Squeezebox går ikke for mig, for mine NAS'er kan ikke håndtere Squeezebox-serveren (den er særligt RAM-krævende) - og jeg gider ikke investere i nye NAS'er (jeg har en hjemme og en i sommerhus) for at få Squeezebox... kris Redigeret af kris - 30-Oktober-2008 kl. 10:07 |
|
|
|
![]() |
|
knudsendk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
kan din archos605 streame fra nas? trådløst eller via kabel??
|
|
![]() |
|
![]() |
Den streamer fra NAS tråløst (wifi, UPnP, Twonky) - men er trådet i forhold til forstærkeren. Sidstnævnte bliver bare så skønt at slippe for med WAP'en! /kris |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
den er altså ikke et bedre valg end wappen, mener du? |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() |
Hej Jeg står også og vipper lidt mellem wap4500 og duet. Jeg tænker lidt på, hvad der vil være mest navigerings venligt. Her mener jeg selve fjern betjeningen. Duet har et smart scroll hjul, den ser egentligt også pæn ud og så er den lavet så brugerne selv kan være med til at programmere en masse ekstra features/plugins. Duet kan ligeledes anvendes til DR's netradio via et plugin. Hvad med Teac kan den også modtage Dr's netradio. Tak |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
![]() |
knudsendk - øh, det troede jeg, at jeg havde skrevet... At WAP'en er trådløs i forhold til forstærkeren er netop dens unikke styrke i forhold til de andre UPnP-klienter. claus - jeg tror bestemt, at duet'en er mere lækker, hvad betjening (og design) angår. så hvis man skulle starte nu, ville jeg vælge den. men jeg har allerede nas'er, som ikke kan trække Squeezebox' server, så det er ikke en option for mig. og ja - WAP kan spille alle radiostationer (via fremragende vTuner). kris Redigeret af kris - 01-November-2008 kl. 11:05 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |