recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Specifikke forslag til stærk gamer-PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpecifikke forslag til stærk gamer-PC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 553
Direkte link til dette indlæg Emne: Specifikke forslag til stærk gamer-PC
    Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 22:55
Hej herinde

Jeg kunne godt bruge nogle forslag til en hvert fald nogenlunde stærk PC. Den skal for det meste bruges til RTS spil, bl.a. Supreme Commander, som skal køres flydende, og det kommende Dawn of War 2.

Indtil videre har jeg set på Q9550 processoren fra Intel, men da jeg nok venter til februar, kan det være at jeg burde se på andre processorer. Har dog ikke rigtig hørt om hvad der skulle være på vej. Har desuden set lidt på ASUS EN9800GX2.

De simple krav er en 4-kernet processor (45nm), 4GB ram, grafikkortet skal have to udgange og gerne have noget understøttelse til de nyeste TV, hvis muligt. Desuden skal alt være lydsvagt.

Jeg genbruger kabinet, tastatur, mus og lydkort, så jeg skal bruge: bundkort, strømforsyning, blæser, processor, ram, harddisk, grafikkort og et DVD drev.
Og jeg tager selvfølgelig imod råd og forslag.

En stor tak til dem der svarer.

Redigeret af Chaospling - 31-Oktober-2008 kl. 01:02
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 08:55
Guide til spillecomputer. Artiklen er opdateret 23. oktober iflg. forsiden.
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 12:11
Et par kommentarer.
Det bliver sikkert en fin gamer PC som de anbefaler i artiklen. Jeg ville lave lidt om på den:

Lydkortet ville jeg kun købe hvis det kan lave lyden fra spil om til DD eller DTS og sende det ud på S/PDIF, og at det er vigtigt. Det ved jeg ikke om det kan. Ellers er onboard S/PDIF som regel fint nok til at sende videre til anlæg.

PSU ville jeg tage en corsair med passende effekt.

HDD ville nok bare tage en der var billig pr. MB, f.eks. en samsung spinpoit. Hvor meget kan en HDD lige gøre ved 3D ydelsen (som du kan opfatte).

Skærm, Ville aldrig købe en CRT skærm

Kabinet, Synes personligt at Antec SOLO er et meget bedre kabinet. OG det er tilmed billigere.
P180 har nogle designkiks efter min mening. og slet ikke nødvendigt med så stort et kabinet. Et SOLO kan gøres MEGET lydsvagt, meget nemt. én 120 mm blæser bagtil og én (måske 2) 90 mm blæser fortil. Alle på 1000 RPM. (NEXUS blæsere) thats it.

DVD - noget billigt, f.eks. Lite-on. Man laver vel et image af sine spil selv om producenterne ikke vil have det..

Bare min mening.

Redigeret af SandSand - 31-Oktober-2008 kl. 12:14
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 12:46
3-4 måneder er rigtig lang tid en edb-verden, så det lan være at der til den tid er noget, der langt bedre end hvad man tilsvarende ville kunne få i dag. hvis købte

Jeg ville ikke anbefale quad core processor, da den koster det halve. Der er ikke ret mange spil, som kan udnytte quad core, og forden sags skyld dual core.
Ellers bør du købe 4gb ram.
Harddisken bør være en sata 300, og enten samsung eller western digital, da de har det bedste ry.
Som sand sand siger, skal dy helt klart have en strømforsyning fra corsair - har selv en, og den er klippe stabil.
Kabinet er en smagssag, så vælg det du synes er pænest. Personligt kan jeg anbefale antec performance one p180 - et rigtig rummeligt og praktisk kabinet med mulighed for skujle ledninger mm. Til sidst er aluminium designet rigtig lækkert.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 13:43
Den guide, jeg linkede til, kunne måske godt trænge til noget mere opdatering, men som et første forslag går jeg ud fra, at den er ok.

Harddisk: Guiden foreslår bl.a. Hitachi, men Hitachi har haft det med at give en irriterende kalibreringslyd med mellemrum (vist 20 min.). Men det kan være, at de er anderledes i dag. Samsung Spinpoint og Western Digital har gode ry er mit indtryk. Samsung Spinpoint F1 er billig pr. MB og klarer sig godt i spil, se http://www.storagereview.com/Testbed4Compare.sr (vælg et spil i rullegardin).
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 666
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 14:20
Hvis du først skal købe til februar er det helt omsonst at lægge sig fast på noget nu.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 17:44
Tak for responsen gutter. Og ja jeg lægger mig heller ikke fast på noget endnu, men det kunne jo være at folk herinde havde hørt en lille fugl synge om at til den og den måned udkommer der dette lækre grafikkort/processor.

Ja det bliver jo nok en Western Digital harddisk og så går jeg lidt efter at Intels Q9650 er faldet i pris til den tid.

Har desuden set mig lun på dette grafikkort GeForce 9800GX. Det må dog også meget gerne falde lidt i pris.

Og ellers skal jeg vist kigge lidt på den guide.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Ja det bliver jo nok en Western Digital harddisk og så går jeg lidt efter at Intels Q9650 er faldet i pris til den tid.

Jeg tror godt, du kan regne med prisfald på processoren, for AMD kommer med 45 nm quad på 3,0 GHz i januar.

Den første Intel Core i7 processor skulle komme d. 17 november. Core i7 er hurtigere til nogle ting men ikke til spil, har jeg læst. Den bruger en ny sokkel og DDR3 RAM, som jo er meget dyre.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Den bruger en ny sokkel og DDR3 RAM, som jo er meget dyre.

Ja det mener jeg også at Q9650 gør, men jeg kan ikke finde oplysningerne om det. Burde det ikke stå inde på EDBpriser?

Vil ellers hellere støtte lille AMD, så de stadig kan være med i kapløbet, men de er desværre al for langt bagud for øjeblikket.

Hvis jeg valgte en Q9650. Hvilket bundkort og RAM burde jeg så vælge?
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 01:12
Intels processorer har ikke indbygget RAM controller, så motherboardet afgør, hvilke typer RAM, som kan bruges. Det ændrer sig med Core i7.

Ja, AMD er bagud i øjeblikket, men deres kommende 45 nm processorer vil have større cache, så jeg håber, at de bliver næsten lige så hurtige som Intels.

Jeg ved ikke nok om bundkort og RAM til at kunne rådgive om det. Jeg vil foreslå, at du indtil videre bare vælger det, guiden foreslår, og så kikker på det igen, når du vil købe. Til februar har AMD forhåbentligt deres 45 nm quad på markedet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu