recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bluray film i .mkv format
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbluray film i .mkv format

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6507
Direkte link til dette indlæg Emne: bluray film i .mkv format
    Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 13:36

Hejsa.

Min kammerat har set en del og har vidst også en film i .mkv format. Jeg er ved at skulle investere i en blu ray afspiller fra panasonic måske. Og jeg har en kammerat som har en ps3. Hvordan får han brændt de .mkv formater over på sin ps3 eller over på en blu ray som en bd30 eller 50.

Nogen som har et par ideer

på forhånd tak

Jon

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 15:14

Ingen Blu-ray afspillere kan afspille .MKV filer, men de kan afspille AVCHD formatet (en form for mini Blu-ray) som er beregnet på f.eks HD hjemmevideo.

Jeg konverterer normalt kun fra Blu-ray til .MKV, men programmet ( RipBot264 ) jeg bruger ser også ud til at kunne konvertere fra .MKV til AVCHD, men det re-coder formodenligt videostream'en - med kvalitets tab til følge. Alternativt kan tsMuxeR måske hjælpe.

Det bedste er naturligvis at tage original materialet og konvertere det direkte til AVCHD istedet for at konvertere det til .MKV først.

Videohelp har flere guides til den slags, så start eventuelt med at læse et par af deres guides.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu