recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hastighedsbegrænsnig på Router ? ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHastighedsbegrænsnig på Router ? ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Emne: Hastighedsbegrænsnig på Router ? ?
    Sendt: 01-November-2008 kl. 15:47

Kan der være hastighedsbegrænsning på en router ?

TDC har opgraderet min nethastighed til 10mb, og pludselig kører det af H til. "Hastighedstest" viser, at jeg over trådløs router aldrig kommer op over 5mb ind, og upload cykler mystisk ustabil, - men ender som regel omkring de 500  . Hvorimod jeg via netkabel kører fuld skrue . Inden jeg farer ud og køber ny router vil jeg da godt ha bekræftet,at problemet ene og alene skyldes routeren ? ?    

Redigeret af Lennon - 01-November-2008 kl. 15:48
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 15:51
Mener du netkabel direkte mellem computer og modem (uden router), eller blot netkabel mellem LAN portene på routeren og computeren?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 16:12
Hvilken router har du?
Mvh Hans
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 23:25
Hvis du bor i en ejendom med flere trådløse netværk, kan det være et forsøg værd at skifte kanal. Hold dig til 1, 6, 11 eller alternativt 13. Kanal 13 kan dog volde problemer for nogle PC'er.
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 08:49

Hvis du kører "Hastighedstest"  for at checke din nye hastighed så skal du ikke gøre det trådløst, men koblet direkte til din router med et kabel.
Det du ser er hvor ringe dit trådløs kører og det skal man aldrig kigge på for så bliver man deprimeret

Som Hancock skrev så kan du prøve at checke dit trådløse med andre kanaler.
Da jeg fik min Duet oplevede jeg gentagne udfald og det skyldtes at min router stod på kanal 11; hvilket er default for alle (?) routere.
Installer networkstumbler på din slæbbar så kan du se hvilke andre WLANs der måtte være i dit luftrum og hvilke kanaler de bruger + signalstyrke.
Vurder og vælg kanal: 1, 6, 11, 13.

FYI. Bor i et ældre villakvarter.

Edit: networkstumbler virker åbenbart ikke under vista

Redigeret af slate - 02-November-2008 kl. 09:20
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Hvis du kører "Hastighedstest"  for at checke din nye hastighed så skal du ikke gøre det trådløst, men koblet direkte til din router med et kabel.
Det du ser er hvor ringe dit trådløs kører og det skal man aldrig kigge på for så bliver man deprimeret

Som Hancock skrev så kan du prøve at checke dit trådløse med andre kanaler.
Da jeg fik min Duet oplevede jeg gentagne udfald og det skyldtes at min router stod på kanal 11; hvilket er default for alle (?) routere.
Installer networkstumbler på din slæbbar så kan du se hvilke andre WLANs der måtte være i dit luftrum og hvilke kanaler de bruger + signalstyrke.
Vurder og vælg kanal: 1, 6, 11, 13.

FYI. Bor i et ældre villakvarter.

Når jeg kører netværkskabel direkte fra modem til PC, opnår jeg helt uden problemer den fulde hastighed. Men når jeg så kører trådløst fra min 4 år gamle router D-Link D514 - så opnår jeg ca halv hastighed på både down og up-load. Men den hastighed jeg reelt arbejder med, fornemmes ikke i nærheden af de tal som hastighedstesten indikerer. Eller måske skyldes ustabiliteten - som nævnt - udfald o.l.

Det skal understreges,at jeg ingen problemer havde med trådløst FØR TDC doblede hastigheden .  

Redigeret af Lennon - 02-November-2008 kl. 09:08
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 10:04

Din router kører kun  802.11b, dvs 10 mbit trådløs. Den effektive hastighed på en 10mb ligger typisk på omkring det halve, dvs 5mb, så det er helt normalt det du ser. D514 er ikke berømt for sin stabilitet når den kører trådløst, så det er nok tiden at sende den på pension.

En ny router der kan køre 802.11g, dvs 54mb, kan idag fås til få hundrede kroner.

/Peter

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Din router kører kun  802.11b, dvs 10 mbit trådløs. Den effektive hastighed på en 10mb ligger typisk på omkring det halve, dvs 5mb, så det er helt normalt det du ser. D514 er ikke berømt for sin stabilitet når den kører trådløst, så det er nok tiden at sende den på pension.

En ny router der kan køre 802.11g, dvs 54mb, kan idag fås til få hundrede kroner.

/Peter

Takker for svarene .

Forslag til en god stabil router,som event også klarer yderligere hastihghedsopdateringer til  25 måske 50 mb ?

Bor i alment nyere hus m gipsvægge, - uden større forhindringer . 

Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 894
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 11:02
Lige inden du udskifter routeren, så kan du jo også lige prøve at opgradere firmwaren i routeren, det kan give dig en bedre stabilitet, men nok ikke øge hastigheden væsentligt da du skal over på 802.11g for at få fuld udbytte af din nye hastighed.
Til top
Jens G Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 13:32

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Takker for svarene .

Forslag til en god stabil router,som event også klarer yderligere hastihghedsopdateringer til  25 måske 50 mb ?

Bor i alment nyere hus m gipsvægge, - uden større forhindringer . 

En Buffalo WHR-G125 er ikke ret dyr, og har den fordel at man kan putte f.eks. DD-WRT firmware i den hvis man får brug for flere features end den er født med.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391008&am p;Specs=true

Jens G
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu