|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() Sendt: 01-November-2008 kl. 15:47 |
Kan der være hastighedsbegrænsning på en router ? TDC har opgraderet min nethastighed til 10mb, og pludselig kører det af H til. "Hastighedstest" viser, at jeg over trådløs router aldrig kommer op over 5mb ind, og upload cykler mystisk ustabil, - men ender som regel omkring de 500 . Hvorimod jeg via netkabel kører fuld skrue Redigeret af Lennon - 01-November-2008 kl. 15:48 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Mener du netkabel direkte mellem computer og modem (uden router), eller blot netkabel mellem LAN portene på routeren og computeren?
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Hvilken router har du?
|
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
Hancock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Valby Status: Offline Point: 544 |
![]() |
Hvis du bor i en ejendom med flere trådløse netværk, kan det være et forsøg værd at skifte kanal. Hold dig til 1, 6, 11 eller alternativt 13. Kanal 13 kan dog volde problemer for nogle PC'er.
|
|
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl |
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
Hvis du kører "Hastighedstest" for at checke din nye hastighed så skal du ikke gøre det trådløst, men koblet direkte til din router med et kabel. Som Hancock skrev så kan du prøve at checke dit trådløse med andre kanaler. FYI. Bor i et ældre villakvarter. Edit: networkstumbler virker åbenbart ikke under vista Redigeret af slate - 02-November-2008 kl. 09:20 |
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Når jeg kører netværkskabel direkte fra modem til PC, opnår jeg helt uden problemer den fulde hastighed. Men når jeg så kører trådløst fra min 4 år gamle router D-Link D514 - så opnår jeg ca halv hastighed på både down og up-load. Men den hastighed jeg reelt arbejder med, fornemmes ikke i nærheden af de tal som hastighedstesten indikerer. Eller måske skyldes ustabiliteten - som nævnt - udfald o.l. Det skal understreges,at jeg ingen problemer havde med trådløst FØR TDC doblede hastigheden . Redigeret af Lennon - 02-November-2008 kl. 09:08 |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
Din router kører kun 802.11b, dvs 10 mbit trådløs. Den effektive hastighed på en 10mb ligger typisk på omkring det halve, dvs 5mb, så det er helt normalt det du ser. D514 er ikke berømt for sin stabilitet når den kører trådløst, så det er nok tiden at sende den på pension. En ny router der kan køre 802.11g, dvs 54mb, kan idag fås til få hundrede kroner. /Peter |
|
![]() |
|
![]() |
Takker for svarene Forslag til en god stabil router,som event også klarer yderligere hastihghedsopdateringer til 25 måske 50 mb ? Bor i alment nyere hus m gipsvægge, - uden større forhindringer .
|
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
![]() |
Lige inden du udskifter routeren, så kan du jo også lige prøve at opgradere firmwaren i routeren, det kan give dig en bedre stabilitet, men nok ikke øge hastigheden væsentligt da du skal over på 802.11g for at få fuld udbytte af din nye hastighed.
|
|
![]() |
|
Jens G ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
![]() |
En Buffalo WHR-G125 er ikke ret dyr, og har den fordel at man kan putte f.eks. DD-WRT firmware i den hvis man får brug for flere features end den er født med. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391008&am p;Specs=true |
|
Jens G
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |