recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lydløs køling ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlydløs køling ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Emne: lydløs køling ?
    Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 23:12

jeg har

Systemet:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H

Phenom X4 9500 2.2 GHz

Corsair XMS2 2 x 2 GB / PC2-6400 / 800 MHz

Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 750 GB

Antec VERIS Fusion 430 –EC

PioneerBDC-202BK (Blu-Ray drev / DVD-brænder)

Hauppauge WinTV HVR-1300

Trust XpertClick Wireless Vista Remote Control RC-2400

Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit

og vil købe det har  så den Bliver lydløs. men hved ikke om jeg kan det.  for om den bliver for  varm og om der er  plas i kabinettet.????

http://coolerkit.dk/product.asp?product=908

http://coolerkit.dk/product.asp?product=749

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=410547&se archArea=products&Soegeord=Pacific+II

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=469466&se archArea=&Soegeord=

Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 07:40
Meget fine stumper du har fundet der.
Processor køler og grafikkort er noget af det bedste du kan få med hensyn til støj. Har dog et par forslag til dig( tager altså ikke lige hensyn til plads, der må du igang med regnestokken ud fra specs.

1: Husk at anvende noget godt kølepasta til processor. Det har større betydning end man tror. Jeg anbefaler mx-2 fra arctic cooling. Rigtig godt og så er det ikke elektrisk ledende, så man behover ikke være så bange for at komme lidt for meget på.

2: Jeg ved ikke om den strrømforsyning rent faktisk er lydløs i praksis,  har ikke set tests, men den her er så godt som, selv ved ret store strømtræk.

3: Jeg har selv den blæser der, og må erkende at den er altså ikke helt så lydløs som man gerne vil have i et htpc. Gå efter noget der ikke roterer mere end 900 omdrejninger ved 12V og så lad den køre ved 7V eller sådan noget. Gir mindre luft, men det burde gå hvis du evt vælger zalman PSU.

Til sidst skal jeg sige at alt passivt virker rigtigt smart til at starte med, men det sætter noget større krav til luft flow i kabinettet, så derfor er det ikke altid den bedste løsning. Man skal ihvertfald lige overveje det.
Dee 2 komponenter der skal have mest luft er GPU efterfuldt af CPU.

Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Oktober-2006
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 10:45

tak for det.  men det er ikke mig der skal lave det det er en ven der skal lave det for mig

og vil ikke gi så mange penge for en strømforsyning

Redigeret af kimc88 - 01-November-2008 kl. 10:48
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 12:26

Oprindeligt skrevet af huiron huiron skrev:

Til sidst skal jeg sige at alt passivt virker rigtigt smart til at starte med, men det sætter noget større krav til luft flow i kabinettet, så derfor er det ikke altid den bedste løsning. Man skal ihvertfald lige overveje det.
Dee 2 komponenter der skal have mest luft er GPU efterfuldt af CPU.

Både CPU og GPU har dårligere alternativer i og med de oftest køles af væsentlig mindre blæsere, som ellers kan sættes i kabinettet.

Hvis kabinettet giver mulighed for 120mm blæsere og ellers er ordentligt opdelt mht. at hive varmen ud, så kan man med fordel overgå til passiv køling, og lade kabinetblæserne køle de passive enheder.

Jeg gjorde selv det samme hos mig. Problemet er bare, at der kun er plads til 80mm blæsere i mit kabinet, og de er meget svære at få lydløse nok, så de også samtidig kan flytte noget luft. Til gengæld har jeg så 3 stks af dem

Skal det være helt lydløst, så kig på vandkøling. De koster en del mere, og oftest ikke særligt praktisk. Men det funger 100% effektivt.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg gjorde selv det samme hos mig. Problemet er bare, at der kun er plads til 80mm blæsere i mit kabinet, og de er meget svære at få lydløse nok, så de også samtidig kan flytte noget luft. Til gengæld har jeg så 3 stks af dem

Med tre stk 80 mm blæsere i kabinettet er min erfaring, at de larmer mindst lige så meget som en aktiv CPU køler og en enkelt kabinetblæser.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
C_Bak Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 16:05

prøv også at se her, når du kigger efter blæsere... jeg har selv et par stykker, de siger ikke meget.

LG 42PM1MA,Win 7,WHS,Wii
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 10:10
Brug en time eller to på silentpcreview.com. De tester mange produkter mht. hvor lydløse de er. Meget seriøse tests, og du kan endda se efter deres "recommended products".

Jeg har tidligere lavet et kompletlydløst system ud fra deres anbefalinger.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu