|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kimc88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 23:12 |
jeg har Systemet: Gigabyte GA-MA78GM-S2H Phenom X4 9500 2.2 GHz Corsair XMS2 2 x 2 GB / PC2-6400 / 800 MHz Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 750 GB Antec VERIS Fusion 430 –EC PioneerBDC-202BK (Blu-Ray drev / DVD-brænder) Hauppauge WinTV HVR-1300 Trust XpertClick Wireless Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit
og vil købe det har så den Bliver lydløs. men hved ikke om jeg kan det. for om den bliver for varm og om der er plas i kabinettet.????
http://coolerkit.dk/product.asp?product=908 http://coolerkit.dk/product.asp?product=749 http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=410547&se archArea=products&Soegeord=Pacific+II http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=469466&se archArea=&Soegeord= |
|
![]() |
|
huiron ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Status: Offline Point: 308 |
![]() |
Meget fine stumper du har fundet der.
Processor køler og grafikkort er noget af det bedste du kan få med hensyn til støj. Har dog et par forslag til dig( tager altså ikke lige hensyn til plads, der må du igang med regnestokken ud fra specs. 1: Husk at anvende noget godt kølepasta til processor. Det har større betydning end man tror. Jeg anbefaler mx-2 fra arctic cooling. Rigtig godt og så er det ikke elektrisk ledende, så man behover ikke være så bange for at komme lidt for meget på. 2: Jeg ved ikke om den strrømforsyning rent faktisk er lydløs i praksis, har ikke set tests, men den her er så godt som, selv ved ret store strømtræk. 3: Jeg har selv den blæser der, og må erkende at den er altså ikke helt så lydløs som man gerne vil have i et htpc. Gå efter noget der ikke roterer mere end 900 omdrejninger ved 12V og så lad den køre ved 7V eller sådan noget. Gir mindre luft, men det burde gå hvis du evt vælger zalman PSU. Til sidst skal jeg sige at alt passivt virker rigtigt smart til at starte med, men det sætter noget større krav til luft flow i kabinettet, så derfor er det ikke altid den bedste løsning. Man skal ihvertfald lige overveje det. Dee 2 komponenter der skal have mest luft er GPU efterfuldt af CPU. |
|
![]() |
|
kimc88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() |
tak for det. men det er ikke mig der skal lave det det er en ven der skal lave det for mig og vil ikke gi så mange penge for en strømforsyning Redigeret af kimc88 - 01-November-2008 kl. 10:48 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Både CPU og GPU har dårligere alternativer i og med de oftest køles af væsentlig mindre blæsere, som ellers kan sættes i kabinettet. Hvis kabinettet giver mulighed for 120mm blæsere og ellers er ordentligt opdelt mht. at hive varmen ud, så kan man med fordel overgå til passiv køling, og lade kabinetblæserne køle de passive enheder. Jeg gjorde selv det samme hos mig. Problemet er bare, at der kun er plads til 80mm blæsere i mit kabinet, og de er meget svære at få lydløse nok, så de også samtidig kan flytte noget luft. Til gengæld har jeg så 3 stks af dem Skal det være helt lydløst, så kig på vandkøling. De koster en del mere, og oftest ikke særligt praktisk. Men det funger 100% effektivt. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Med tre stk 80 mm blæsere i kabinettet er min erfaring, at de larmer mindst lige så meget som en aktiv CPU køler og en enkelt kabinetblæser. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
C_Bak ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
prøv også at se her, når du kigger efter blæsere... jeg har selv et par stykker, de siger ikke meget.
|
|
LG 42PM1MA,Win 7,WHS,Wii
|
|
![]() |
|
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
Brug en time eller to på silentpcreview.com. De tester mange produkter mht. hvor lydløse de er. Meget seriøse tests, og du kan endda se efter deres "recommended products".
Jeg har tidligere lavet et kompletlydløst system ud fra deres anbefalinger. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |