|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Henry64 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() Sendt: 03-November-2008 kl. 09:48 |
|
Har netop bygget mine egen HTPC og er egentlig meget godt tilfreds med resultatet. Der mangler lidt finjusteringer, herunder "styring" af CPU og kabinet temperaturen. Når jeg f.eks. ser TV i MCE og f.eks. laver et CD rip, så har CPUen fået noget at lave og jeg kan se at temperaturen så ligger mellem 60 og 67°C, og det betyder at det medfølgende AMD software står og giver alarm for CPU temperaturen. Hvad temperatur kan såden en AMD 4850 tåle? Jeg har prøvet at finde noget datablad men synes ikke lige det er til at læse. |
||
Henry
|
||
![]() |
||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
4850e - 78 grader: http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUDetail.aspx?id=426 - hvis det ikke er e udgaven, du har, kan du finde alle andre dér osse. Mvh. |
||
![]() |
||
Henry64 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
|
Det er e udgaven, og 78° så er 60-65° jo ikke kritisk
![]() |
||
Henry
|
||
![]() |
||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Nej, måske skulle du ændre warning level (det går jeg ud fra man kan) til "over 70 grader". Mvh. |
||
![]() |
||
skipper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() |
|
Hvilken køler har du monteret? Temp lyder meget høj, da CPU ikke laver meget varme.
Jeg har selv en x2 3600+ overclocket til 2.5ghz, som sidder i et lille Antec 1300 kabinet. Her holder box profil + 120mm fan den på 38 grader load. Jeg har dog minimeret den volt den skal have, dvs. jeg har fundet den laveste volt, hvor den kan køre med den hastighed. Den CPU du har burde kunne køre ved lige så lav volt, hvis ikke lavere. Har du monteret køleren korrekt? Fjernet evt. plastfolie på kølerprofil. Redigeret af skipper - 03-November-2008 kl. 10:35 |
||
/Skipper
|
||
![]() |
||
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
|
Min 4850e ligger typisk på godt 40-45 grader ved HD film afspilning. Det er med passiv CPU køler og 2 kabinet blæsere. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har en hiper HFA-20820-C1 og jeg har slet ikke prøvet HD film endnu, har kun prøvet TV og DVD. Der sidder ikke noget plastfolie på køleren, det er ren alu. og jeg har brugt den medfølgende kølepasta. Jeg har ikke lavet nogle ændringer i BIOS (overclocking). Kabinettet er (nok ligegyldigt i dette tilfælde) et sliverstone lowprofile. LC19. Der sidder en lille kabinet blæser i modsatte hjørne af CPU som fjerner varme fra HD og PCI (TV) kort.
|
||
Henry
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
|
Du skulle nok have valgt kobberudgaven, som bortset fra materialet er fuldstændig magen til. Kobber afleder jo varmen noget bedre end aluminium. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kører du med Cool'n quiet? Mvh. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hmmmtjaja, jow, øh, måske, tror jeg nok, jeg mener at det er enabled i BIOS. Men jeg har ikke styr på hvad der så skal ske derfra. |
||
Henry
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det var jeg ikke lige opmærksom på.. Har fundet denne på deres webside, HFC-30820-C1 den backplate, er det til at fastgøre den med? Jeg havde lidt udfordringer med at montere den "ordentligt" og endte med at bruge nogle 4mm skruer men der skal man jo være noget forsigtig med ikke at spænde formeget for så bøjer bundkortet. Redigeret af Henry64 - 03-November-2008 kl. 12:45 |
||
Henry
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja svaret på den backplate giver sig selv når man finder deres billeder frem. Så ja, den backplate kunne jeg godt bruge.
|
||
Henry
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |