|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
C_Ellegaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-April-2008 Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 06-Juni-2008 kl. 10:58 |
Hej alle,
Jeg har forgæves forsøgt at installere Ubuntu på min Playstation 3. Jeg har fulgt guiden Ubuntu 7.10 on PS3 fra Softpedia efter bedste evne: Lavet en 10GB partition til Ubuntu, installeret KBoot, brændt denne otheros.bld for PlayStation3 ned på en CD, og til og med genstarten af systemet går det meget godt. Når jeg kommer ind i den her DOS-agtige installationsstart for Ubuntu registrerer den ganske rigtigt CDen med styresystemet på, men når jeg skriver install sker der absolut ingenting. Skærmen går bare i sort i stedet for jeg, som lovet, kommer hen til den sexede Ubuntu wallpaper. Æv! Gør jeg noget galt? |
|
![]() |
|
bcravn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
Hvilken skærm har du sat til?
Jeg kan huske der var lidt udfordringer med X og opløsninger, den gang jeg legede med Gul Hund og en ps3 60GB. |
|
/Bjarke
|
|
![]() |
|
C_Ellegaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-April-2008 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
En projektor - Mitsubishi HC1500, via HDMI kabel. Konsollen er den amerikanske 40GB-udgave.
|
|
![]() |
|
skipper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() |
Måske kan du finde hjælp på dette forum, der udenlukkende omhandler at få installeret Ubuntu på en PS3.
/Skipper |
|
/Skipper
|
|
![]() |
|
Filter_boy ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Jeg brugte denne danske guide til at installere et andet OS på min PS3, det virkede upåklageligt :) http://www.hackps3.dk/index.php/guides/13-guides/154-install er-andre-operativsystemer-pa-din-ps3
|
|
Roar - like a bear !
|
|
![]() |
|
DarkHelmet ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 508 |
![]() |
Vi køre også Gul Hund på vores PS3. Ingen problemer her.
|
|
![]() |
|
Swingking ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 915 |
![]() |
Kan man ikke ligge den sidste version ind på sin PS3 , den hedder Ubuntu 8.10 , for den ser sku godt nok fedt ud.......
|
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() |
dagens dumme spørgsmål..
hvad kan man når man installere andre styresystemmer på ens ps3? får man flere muligheder? mister man nogle? |
|
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E Nvidia Shield Android Tv |
|
![]() |
|
Swingking ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 915 |
![]() |
Dette skulle bevirke at man kan se sine mkv filer på sin ps3
|
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
Nej, du mister ikke noget - andet end de 10Gbyte som en Linux partition på PS3'en fylder. Du får mulighed for, fra XMB'en at boote PS3'en i "Other operating system" - altså Linux, og derved får du en fuld linuxmaskine, med alle de muligheder det nu giver, dog begrænset af at Linux ikke kan tilgå RSX'en (grafikchip) så man kan ikke få accelereret grafik, og derved kan man heller ikke rigtig spille osv. Men til "kontoropgaver" virker den fint - og så kan man afvikle VLC, så man kan spille alle de medieformater man nu har lyst til. Selv har jeg streamet lidt HD materiale fra en pc til VLC i Linux på PS3'en, og det virkede fremragende...
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() |
Du får en lidt bedre internet browser, mulighed for at spille emulatorer og ældre spil. Men systemet er lidt begrænset af den manglende hardware acceleration og at udvalget af programmer til PPC (cell processor), ikke er så udbredt.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |