recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anderledes beslag...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnderledes beslag...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
u_bull Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: Anderledes beslag...
    Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 18:24
Hej nørder - og det er altså ment på den gode måde :-)

Jeg overvejer at købe et Panasonic TH-42PZ80E som ifølge forummet giver mig et særdeles godt pris/kvalitet-forhold - korrekt ikk'?

Men:
Jeg har to stuer der støder op til hinanden og jeg ønsker at kunne se TV i begge stuer (dog ikke samtidig :-)).

For at være fri for at skulle rulle TV frem og tilbage, så har jeg planer om at banke et hul i væggen mellem stuerne. Jeg vil så placere TV'et i hullet i væggen.

Jeg forestiller mig at placere en lodret stang midt i hullet, herpå skal der så sidde et beslag som TV'et monteres på.

Således vil jeg kunne dreje TV'et 180 grader rundt - alt efter hvilken stue jeg ønsker at se TV i... Kan i se pointen? Nogen der har prøvet noget tilsvarende?

Kender I til et TV-beslag, der passer til 42PZ80 og som kan monteres på en lodret stang?

Mange hilsner

Uni Bull
Vallensbæk
Uni Bull
Vallensbæk
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 18:33
tror du skal ud i noget gør det selv...
husk også at have kablerne med inde i dit design..
ku godt blive fedt hvis det blev gjort ordentligt..
evt med kablerne inde i røret ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 19:32
sad lige og fandt på en rigtig god ide til dig...
et vogel beslag. det kan vende tvet 180 grader.
men så skal du jo montere det på den ene side af hullet. og evt lave hulet større end beslag og skærm.
har nemlig lig fået et godt tilbud på sådan et beslag. og lagde mærke til at dette kunne det du efterlyste ;)
Til top
Svangren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Oktober-2008
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

sad lige og fandt på en rigtig god ide til dig...
et vogel beslag. det kan vende tvet 180 grader.
men så skal du jo montere det på den ene side af hullet. og evt lave hulet større end beslag og skærm.
har nemlig lig fået et godt tilbud på sådan et beslag. og lagde mærke til at dette kunne det du efterlyste ;)

Er du sikker på, at Vogels beslag kan klare 180 grader? Jeg har selv ledt efter et, der kan stille mit PZ80 90 grader ud fra væggen, men de bedst bud fra Vogels jeg har fundet (EFW 6345/6445) kan kun klare 120 grader.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 20:29
ahh det må du undskylde.. kan godt se nu at det kun er 120 grader
Til top
u_bull Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2008 kl. 22:57
Tak for jeres svar.

Jeg har også overvejet et ceiling-beslag som monteres i toppen af hullet. Men i så fald skal TV'et jo hænge helt tæt på befæstningen. De beslag jeg har set er beregnet til at have TV'et hængende et pænt stykke under "loftet".

Jeg tror under alle omstændigheder ikke en sidehængt løsning duer, for på bagsiden af TV'et/stangen (altså ind mod den stue hvor jeg IKKE ser TV) vil jeg montere en plade. Denne plade kan så beklædes med tapet, maleri el.lign.  Der vil altså ikke være plads til en arm...

Jeg fornemmer det bliver svært at finde et beslag der kan fastgøres på en stang, så jeg overvejer at fæstne en plade på stangen. Herpå kan jeg så monteres et helt almindeligt vægbeslag...

Hvis i har andre input, så kom endelig med dem - eksempelvis hvordan jeg monterer en plade der skal bære et 42" TV på en lodret stang ;-)

Uni Bull
Vallensbæk
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 23:18
Så er du ude i statik, og en smule styrkelære. Det vil hurtigt blive svært for dig at designe.

Kan du ikke lave en falsk væg af en plade træ, og montere denne på en drejesokkel, som kan vende 180 grader? - husk dog at kablerne også skal kunne følge med - de skal være lange nok.

Ellers er der mange som har lavet deres eget ophæng vha. nogle skinner fra bauhaus. Billigt, hænger tæt osv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 23:31
nu kommer jeg til undsættelse :-D
da jeg har abbonement på Gør det selv og kan se alle artifler på nettet faldt jeg over den her og gemte den og smed den op på min serverplads

www.famsommer.dk/fladskaerm.pdf

var så lidt ;)
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 23:45
Mit bud ville være, hullet i væggen som du selv påpeger ,skærmen monteret på et rullebeslag (jeg har et du må få hvis du vil 165X165.mm) det er et beslag som sidder på Bla. tvborde som kan drejes, og et et simpelt stop i siden af bunden af muren ( så du ikke drejer kablerne af) !! 
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 10:53

det lyder sku da lidt fedt det du har gang i.

Tag endelig nogle billeder af det færdige projekt

Til top
u_bull Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 00:13
Tak for jeres svar.

Konceptuelt (det er bare et fedt ord!) er mit projekt ikke langt ved siden af Henrik Sommers forslag fra GDS-bladet. Jeg monterer som nævnt bare i et hul i en væg, og så har jeg også en plade på modsatte side af TV'et også - denne plade kan så udsmykkes på en eller anden måde (tapet, maleri el. lign.)

Jeg har fundet en bøjlestang  med en diameter på 30mm. Den er lavet af noget stål-af-en-slags. Istedet for GDS-bladets løsning, så borer jeg nogle huller i bøjlestangen og skruer nogle bolte igennem plade-bøjlestang-plade. Jeg vil tro at jeg laver fire huller for at fordele den lodrette vægt på fire bolte.

Til fastgørelse af bøjlestangen i top og bund af mit hul i væggen, har jeg fundet i lille bordben - ligeledes i noget forkromet stål-af-en-slags. Bordbenet er hult og den indvendige diameter på bordbenet passer ret godt med den udvendige diameter på bøjlestangen...

Den altovervejende kraftoverførsel sker i det lodrette plan. Altså en sammentrykning af bøjlestangen. På denne led er stangen yderst stærk. MDF-plader og TV hænger ganske tæt på bøjlestangen (TV'et kommer til at have en massecentrum ca. 10 cm fra bøjlestangen. De to MDF-plader på hver sin side af stangen "ophæver hianden". Så, såvidt jeg kan se, er ikke er stort moment i det vandrette plan. Og hvis man tænker på hvor meget tøj man kan hænge på en bøjlestang, så skal det sgu nok gå...

Jeg har taget de første billeder og jeg skal nok uploade noget når mit lille projekt er fuldendt - og TV'et forhåbentlig bliver hængende...
Uni Bull
Vallensbæk
Til top
u_bull Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 22:22
Nu sidder mit PZ80 i et hul i væggen. Jeg skal lige afslutte detaljerne - det er det kedelige - så kommer der nogle billeder.

Det ser sgu ud til at mit StormP-projekt er en succes
Uni Bull
Vallensbæk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu