|
|
Besvar ![]() |
Side 123 52> |
Forfatter | ||
Peden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-December-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 117 |
![]() Sendt: 06-November-2008 kl. 08:26 |
|
Jeg har den seneste tid kigget lidt efter en afløser for min ellers udemærkede Kiss DP 558, men den mangler HDMI og andre lækkerier. Jeg har igennem dette forum hørt meget godt om såvel Tvix og Popcorn hour, men priserne er lige i det højeste. Jeg kan til gengæld se at Western Digital har frigivet en player som ser aldeles attraktiv ud, både på funktionalitet og pris-siden. http://maddhat.com/?p=31 har en anmeldelse, men hvad siger eksperterne her? Er det noget værd? På forhånd tak!
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det er samme chipset som PCH og de nye TviX 6500A (Sigma Designs SMP8634/8635).
Jeg kan ikke se hvem der laver firmware til enheden, og det er en ret væsentlig ting. Syabas bruger mange ressourcer på at lave firmware til Popcorn Hour, og TviX producenten gør det samme. Det er ikke trivielt at få MKV til at spille for alle de filer som man kan finde på internettet. I virkeligheden skal der laves en mindre (eller større) Linux distro som firmware op mod nogle priorietære Sigma Designs libraries, og det er bestemt ikke trivielt. Er prisforskellen i øvrigt så stor. Anbefales salgspris er 129 USD mod 179 USD for PCH A-100. Husk at der kommer forsendelse, told og moms oven i alle disse priser. Den nye WD player mangler også nogle væsentlige features i forhold til PCH, specielt netværk. Der er kun USB tilslutning på WD. Redigeret af JesperLund - 06-November-2008 kl. 09:34 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
noob30 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 350 |
![]() |
|
den kan købes for 830 kr herhjemme og 89 euro i Tyskland
![]() Redigeret af noob30 - 06-November-2008 kl. 12:09 |
||
![]() |
||
Peden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-December-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 117 |
![]() |
|
Hej noob30 Har du et link? |
||
![]() |
||
noob30 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 350 |
![]() |
|
http://butik.dk/product_info.php?products_id=183827 hmm, der er kommet en pris stigning på 3 kr siden igår
|
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
![]() |
|
Ser godt nok spændende ud. Hvis den holder hvad den lover må den blive et hit. Det undrer mig dog, at Divx ikke er nævnt blandt understøttede formater. Kan man uden videre gå ud fra, at når den understøtter Xvid så gælder det også Divx? Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Nej - divx er et proprietært format der adskiller sig fra de normale mpeg4 standarder - og kræver licensbetaling fra producenten for at en afspiller skal være divx kompatibel. Xvid derimod er et open source format der holder sig til de normale mpeg4 standarder. PCH'en er eks. ikke divx certificeret - hvilket betyder at de fleste Divx varianter ikke kan afspilles på den, dog afspiller den til dels nyeste divx formater (men uden diverse divx features) da disse er nærmere mpeg4 standarderne Jeg vil ellers nok som Jesper er inde på foretrække at betale 1500 for en PCH istedetfor 800 for denne, og så få de ekstra muligheder der følger med en PCH i form af netværks tilslutning, 1080p24, bruger tilpasninger og den super aktive firmware udvikling - jeg tror næppe vi vil se nogen særlig firmware udvikling fra WD's side. Redigeret af spawn - 06-November-2008 kl. 12:48 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3847 |
![]() |
|
Læs tråden her fra mpcclub
|
||
![]() |
||
![]() |
||
drpixel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
|
Kan kun finde den til 150 euro i tyskland (ebay) ... har du et link, please? :o) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Til den pris må der medfølge en ekstern hdd med..
http://www.preissuchmaschine.de/in-Hifi-Baustein/MP3-Player/ Western-Digital-WD-TV.html Redigeret af noob30 - 10-November-2008 kl. 21:59 |
||
![]() |
||
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
|
895 svenske = ca 725 danske |
||
MVH
HPDahl |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 52> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |