|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Dovenlas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() Sendt: 07-November-2008 kl. 12:43 |
Hej, Jeg står overfor at købe et sonos setup, og er derfor på jagt efter nogle højtalere (aktive & passive) Så ville jeg høre hvad de (forhåbentlige) lykkelige ejere af sonos systemer har valgt at koble til deres bokse, hvis de da ikke bare går direkte i diverse anlæg. Jeg leder efter et par "køkken" højtalere som en start, aktive/passive er som udgangspunkt hip som hap
Tak for hjælpen Mvh Dovenlas
|
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Jeg har et par B&W 805 sat til min rega-receiver sammen med Sonos' passive boks i stuen. I soveværelset (eller kunne være køkkenet) har jeg den aktive enhed sat til et par Dali Concept 1 white. De spiller rigtig godt i mindre rum og koster ikke alverden. Det er god lyd til rimelige penge... Så det ville evt. være min anbefaling til dig... Kan ikke anbefale aktive højtalere! Ofte er den forstærker der sidder i ret ringe og derfor kan det bedre betale sig at købe passive og selv bestemme kvaliteten af forstærkeren.. |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
aznhandles ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
![]() |
Enig med Kief... Har faktisk også tænkt mig at købe en SONOS receiver 120.
Måske skulle du købe nogle modeller fra scandyna.. De er en smule dyre. Men det vil se virkelig stilet ud til køkkenet. http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/podsp eakers_the_drop_hoejttaler_hvid.htm Jeg har købt dem i blå.. Redigeret af aznhandles - 08-November-2008 kl. 16:01 |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Hvis det skal værre HIGH-END, så kunne et sæt aktiv højtale som AVI
ADM9,1, værre en god iden, og hvis man så kan få en SONOS box med digital udgang, så kan det ikke blive meget beder ![]() http://www.vassagohifi.com/products//avi/avi_adm9.html |
|
![]() |
|
Dovenlas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Hej alle,
Tak for jeres input, rart med erfaringer. Jeg har ikke fundet dem jeg skal have endnu, men er dog hoppet mere eller mindre helt over i passiv gruppen. ( jeg har 2 x ZP120 + 1 ZP90 i bestilling) så det giver mere mening. Mere input er meget velkommet. Mvh Dovenlas |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Smut ned i den lokale Hifiklubben og hør lidt på højtalerne... De har alt fra højtalere til 500.- og til flere hundrede tusinde :) Brug en time og lyt dig til hvad du mener passer bedst til dig.. Der er større forskel på højtalere end man lige tror ..
|
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
![]() |
Det tror jeg du har ret i, så der er hermed en plan, ned og hør ad. Tak for ind spark /D |
|
![]() |
|
![]() |
Er der nogen som har erfaring med Dali Elegance ? http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/dali_ elegance_hoejttaler_soelv.htm
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har arbejdet i Hifi Klubben og har hørt stort set alle deres højtalere.. Jeg ville ikke personligt foreslår Elegance. De er små og fikse, men det er desværre meget fysik i højtalere... De skal fylde noget for at lyde godt.. Skal man have små højtalere så vil jeg foreslå M-1'erne MEN så skal du have en (lille) subwofer til for de kan på ingen måde stå alene (det samme gælder for Elegance) Jeg ville personligt kigge på Dali Concept 1 eller concept 2. Alternativt B&W DM 686, men det er stor forskel på lyden i en Dali højtaler og en B&W. Hvis du skal have virkelig kræs, så er det helt klart CM1. Det er en dejlig højtaler, men nok lidt for overkill når de skal stå i et køkken.. |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
u_bull ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Jeg har et sæt Elegance og er for så vidt godt tilfreds.
De har en god Wife-Acceptance-Factor. Men de kan ikke stå alene, de har brug en sub. De egner sig naturligvis heller ikke til at spille et festlokale op, men almindelig stue-musik klarer de fint (med en sub!) |
|
Uni Bull
Vallensbæk |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm jeg begynder at forstå, et en sub er nødvendig, for bare at få lidt ud af det.. Jeg har rent faktisk sådan et sæt liggende, ville man kunne bruge det ? altså bare de 2 front + sub ? antager lidt at de 2 front & de 2 bag højtalere er helt ens. http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=129214&a mp;a mp;a mp;searchArea=&Soegeord= Så det kunne jeg måske splitte op, så mangler jeg jo bare endnu en sub Men det kommer jo helt anpå om den bedre halvdel accepterer at det hele er sort.... Nu mangler jeg bare at Sonos ankommer så jeg kan komme rigtigt igang. Ellers tak for jeres ind spark :) Mvh Dovenlas
Redigeret af Dovenlas - 13-November-2008 kl. 09:08 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen, Hm det var så dagens første fejl at tage i Hifi klubben - skulle jo høre de der Dali elegance, men nææ nej - skulle vi ikke hellere lige høre B&W CM1 - Pokkers nu kan jeg ikke lade være med at sammenligne dem med alt andet :S For dælen de spiller godt............... Så nu spare jeg op, så kommer de til at hænge i stuen istedet. Input modtages stadig gerne. God weekend /Dovenlas
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |