|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
dAnTeDK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2008 Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 06-November-2008 kl. 21:17 |
I må hjælpe mig gutter. Jeg står og skal købe en ny surround receiver. Den skal bruges i et 5.1 setup, med nogle ældre 100-120W 8Ohms højtalere. Jeg har lidt kig på en Harman Kardon 355, Onkyo 606, Yamaha RX-V863. Men jeg ved godt nok ikke hvad jeg skal købe. Jeg har omkring 5000-5500 kr. og smide efter den. Al input i har er yderst velkomne. |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Jeg er stor fortaler for Onkyo's forstærkere, det ligger jeg sandelig ikke skjul på - Så derfor anbefaler kan jeg bestemt, anbefale 606
![]() Det er ikke fordi jeg er mærkefikseret, men jeg har hørt en del receivere gennem tiden (de sidste 2-3 år), og Onkyo er helt sikkert en af dem, hvor jeg synes man får bestemt for pengene. De/Den har masser af watt til højtalerne, en rimelig nem menu og masser af brugbare features. Mvh Zirio CineZirio Onkyo, Elac, Velodyne, Panasonic, Playstation 3, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra |
|
![]() |
|
dAnTeDK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2008 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Ok, vil jeg vinde meget ved at tage en 705/706 i stedet for 606'eren?
|
|
![]() |
|
Henry64 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
mht. 606, så er der et issue omkring skalering af videosignaler, den kan IKKE skalerer signaler fra HDMI. Tror sagtens den kan trække dine ht. med mindre du skal have 120db lydtryk |
|
Henry
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
en Harman Kardon 355 trækker stort set alt, plus den preout til effektforstærker. Så du kommer ikke til at mangle krafter.
min 255 kan trække en højtaler med 2*8 tommer uden effektforstæker. Den er kanon til HD-lyd. |
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
Hejsa Du kunne måske også lige slå et slag forbi HIFI klubben og se på deres udbúd af Denon AV reciverer. Har selv en AVR-1909 som jeg er super glad for specielt fordi dens HDMI control funktioner fungere helt fint sammen med min Pioneer plasmaskærm.
Redigeret af Puma - 07-November-2008 kl. 16:36 |
|
![]() |
|
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() |
Sony STR-DA2400ES
![]() |
|
![]() |
|
sauros ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Har selv en 606. den kan nu nok opscalere til 1080i... Med mindre du skal have full hd som jeg ikke har behov for.. ser jeg ingen grund til at ligge de ekstra penge. du får virkelig gods for pengene i en 606. er vildt tilfreds.. købte den i tyskland. 3200 kr. med fragt og det hele. bestilte mandag og havde den onsdag.. ingen vrøvl...!! Til de penge mener jeg det er svært at finde konkurrence..
|
|
![]() |
|
Henry64 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
Ikke for at starte en diskussion i denne tråd, så kan en 606 ikke opskalerer HDMI input. Det er sådan ifølge manual jf. andre brugere her på sitet. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49198 |
|
Henry
|
|
![]() |
|
![]() |
Puha det gjorde det jo ikke lettere for mig Men i skal have mange tak for hjælpen. Jeg prøver at rodde videre... |
|
![]() |
|
![]() |
Jamen, skal du overhovedet bruge det? Du får jo en rigtig fin receiver for ganske få penge - man skal nok passe på man ikke ryger på "feature" racet, man bliver let lokket på sites som dette PS. gav 5.400,- for min 706. |
|
Henry
|
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Find en seriøs forhandler og lån en med hjem og test den på dine højtalere, der er jo der den skal lyde godt, ikke kun i butikken
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |