|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Wision ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() Sendt: 07-November-2008 kl. 18:19 |
Så fik jeg endelig taget mig sammen til også at lægge billeder af min hjemmebiograf op. Systemet bruges både til film, musik og spil via PS3, og består af:
Fordi der ikke var plads til et sted centeren kunne stå, valgte jeg en center fra en lidt dyere serie som også er lavet til at blive hængt op, og stadig matcher klangen godt. Centeren prøver ikke at spille noget under 40Hz, dette får fronterne, så centeren ikke overanstrænger sit lille 5" membran hvilket ville gå ud over mellemtonen. Sorroundhøjttalerene skal senere skiftes ud med Dali ikon on-wall, men de gamle jamo sattelitter klare det egentlig fint nok til at man får chok i gysere og får en fin sorround følelse, men klart noget der skal forbedres. Der kunne også godt mangle lidt bund, så må også have en ordentlig subwoofer senere, sikkert en lukket da jeg hellere ved have præcis bas end helt dyb bas. Zepto TV'et er ikke et vidunder tv, men det kan få nogle ok sort niveauer og farverne er nogenlunde korrekte. Dog har det ikke et særlig godt kontrast niveau når brightness er så langt nede som den bør ifølge DVE basic (blu ray version). TV'et var dog ekstremt billigt og det giver et billede der er ok for de næste par år, synes lyden er vigtigere så pengene er langt der. Er tilfreds med PS3'en som afspiller til hvad jeg har brug for indtil videre. Men tid til nogle billeder: Mangler lige at sætte nogle sorte stykker pap i rack ophænget for at skjule de sidste ledninger, men ellers synes jeg det står meget flot med undtagelse af sorround højttalerene. Hvis der er nogen der har erfaring med ikon serien og kan foreslå en god subwoofer de fandt ud af passer godt til, må i meget gerne lige skrive så man kan tage den med i overvejelserne. Folk er velkommen til at komme og lytte hvis de skulle have lyst, hvis det nu kunne hjælpe med at sætte noget sammen. Generalle kommentare til mulige forbedringer ønskes selvfølgelig også :) - Wision Redigeret af Wision - 09-Januar-2010 kl. 22:53 |
|
Min hjemmebiograf udgøres primært af Dali Ikon 6, Dali Mentor LCR. Drives af Denon 2809 og Rotel 1075.
|
|
![]() |
|
DonJensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 841 |
![]() |
Flot/nydeligt opstillet.
|
|
![]() |
|
Wision ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() |
Tak. Hjalp at lade ledninger løbe på den anden side af vægen :p |
|
Min hjemmebiograf udgøres primært af Dali Ikon 6, Dali Mentor LCR. Drives af Denon 2809 og Rotel 1075.
|
|
![]() |
|
rene49 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
![]() |
det ser flot ud :)
jeg kan godt lide dine ikon, de har en dejlig lys lyd. meget åbne højtalere. ![]() men mangler du ikke en sub ? ![]() |
|
![]() |
|
akjosko1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2008 Status: Offline Point: 377 |
![]() |
Det ser sku godt ud.
skal der ikke hænge/stå noget under tv'et ud over frenthøjtaleren? |
|
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. Podspeaker studiebio
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8671 |
![]() |
Mht. manglende bund, så skulle mange Dali højtalere være lyse i lyden, og det samme er Denons receivere.
Nu har jeg kun et par Dali Concept 2, men skiftet fra en Denon til en Marantz på receiversiden fandt altså noget bas, som jeg slet ikke troede at de kompakthøjtalere havde. |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
Ligesom akjosko1, så syntes jeg der mangler et eller andet under tv'et/centeren.
Ellers ser det godt ud :-) |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Meget stilfuldt...
![]() Redigeret af Asklepios - 11-Maj-2009 kl. 14:12 |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Har været væk fra forumet i noget tid og har først nu opdaget at folk har skrevet her. Tak for alle kommentarene, er godt med nogle meninger. Selvom der måske ikke er stor chance for at i kigger tilbage, vil jeg gerne lige svare på de forskellige.
Med hensyn til manglende subwoofer er det en lejlighed, er langsomt kommet til konklusionen at ikke kan tillade mig at købe en subwoofer. Ville være så ærgeligt at gå ud og bruge 6000 på en sub også aldrig kunne bruge den. Synes faktisk er bas nok i systemet efter det er blevet spil, tror ikke akustikken i rummet ville kunne klare højttalere med dybere bas, glæder mig bare over den tørre og relativt nøjagtige bas der faktisk er. Med hensyn til jer der mener der mangler noget under centeren, hvad kunne det dog være ? Faktisk står det sådan fordi sengen gør det kan være svært at komme rundt hvis der står noget foran. I billederne er sengen slået op til en sofa og står foran fjernsynet. |
|
|
|
![]() |
|
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
ser fint og ryddeligt ud.
Om der mangler noget under center eller ej ved jeg ikke. Mon ikke det blot er fordi vi er vant til at se der er noget. Skift evt kabelkanalen til en hvid, så den ikke er så fremtræden.
når det nu er et soveværelse, så overvej om ikke du skulle male ihvertfald bagvæggen i en mørk farve - det gør underværker for billedoplevelsen.
Hvad er det for "boxe" der er umiddelbart under din receiver?
Hvilke akustikproblemer har du?
Redigeret af Nikodk - 08-December-2009 kl. 11:23 |
|
![]() |
|
![]() |
Ville have været bedret med en hvid kabel skjuler, men kunne ikke finde nogen til fair priser som ikke var af plastik, så det blev en grå aluminium.
Har tænkt mig at hænge et stort mørkt billede op på bagvæggen hvis der skal en projektor ind. Altså minimum i samme størrelse som lærredet. Boxene, er henholdsvis en TV boks som skal bruges fordi jeg får TV gennem samme stik som internettet også er der en IR sender med mathende modtager i det andet lokale hvor der står et anlæg til, det anlæg kan så styrres som zone 2 vha. universal fjernbetjeningen. Siden billedet blev taget er der kommet en IR til bluetoth konverter som også gør at PS3 kan bruges med universal fjernbetjeningen. Akustik problemet er primært den bare bagvæg, så der er stående bølger mellem bagvæggen og væggen højttalerene står op ad. Det kunne også hjælpe med et stort billede som der kunne være noget dæmpende materialle i. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Så har udstyret i hjemmebiografen ændret sig og det er tid til en opdatering. Siden sidst er der sket følgende:
Spike fødder Sorrund højttalere opgraderet til Dali Concept 1 5 kanalers effektforstærker, Rotel 1075 Spike fødderne gjorde at front højttalerene står lidt bedre fast hvilket gjorde detaljer i den dybe ende mere tydlige. Det var en overraskende stor forbedring i forhold til hvor få penge de har kostet. Så kom der bedre sorround højttalere, hvor den største forskel er at de kan gå meget dybere ned i frekvens end de forrige og selvfølgelig er klarere i lyden samt matcher klangen fra resten af anlæget bedre. Dog krævede de mere effekt fra reciveren, og jeg indså hurtigt at reciveren ikke kunne trække alle 5 højttalere på en gang. Det var så årsagen til at der skulle findes en effektforstærker ( fundet på dba ) så systemet kunne klare alle højttalerene på en gang. Kunne have valgt en stereo forstærker, men fandt en fin 5 kanalers forstærker som jeg valgte fordi center højttaleren ikke skal have en dårligere forstærker end fronterne. Centeren er i forvejen en mindre højttaler og har derfor sværre ved bassen. Valgte at sætte alle 5 højttalere til effektforstærkeren, selvom jeg bare kunne have beholdt sorround højttalerene i reciverens forstærker. Kan godt være jeg ændre det til at bi ampe fronterne for vha. 4 af effektforstærkerens kanaler senere. Med effektforstærkeren er der kommet meget bedre styr på højttalerene, især når der er flere end de to front højttalere igang. Lyden er mere tydelig og klar, alle tegn på højttalerenes tidligere åndenød forsvandt. Med effektforstærker føles det som om centeren er vokset et par størrelser og matcher fronterne bedre end den gjorde før, hvilket overraskede mig, havde ikke troet de ville matche så fint. Behovet for en subwoofer er også faldet siden alle højttalerene går dybere nu, selvom en sub nok ville hjælpe alligevel savner jeg den slet ikke som før effekten blev sat til. Her er et par nye billeder fra opsætningen, først en uklar panorama oversigt så man kan se hvordan udstyret står opstillet: ![]() Større version af billedet ovenfor: http://www.bozack.dk/mads/hifi/oversigt_stor.jpg ![]() ![]() Lidt flere billeder ( inklusive dem ovenover ) http://www.bozack.dk/mads/hifi Glæder mig til at høre forslag til forbedring og kommentare :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |