|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Jesper Broberg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 19:39 |
|
Hejsa Jeg har en PS3 samt Sony STR-DA5300ES reciever. Det i sig selv er jo ganske fint, men jeg har et problem med lyden... Problemet består i at jeg har min PS3 koblet til forstærkeren via HDMI, som så sender billed-signalet videre til tv'et. Så langt så godt... Det fungere ganske fint med spil og film, men såsnart jeg sætte musik på e.g. fra min NAS, så vil den ikke bruge min subwoofer, den bliver ikke aktiveret. Jeg har så prøvet at skifte over og kører lyden via Optisk kabel til forstærkeren og der er der ingen problemer, der spiller subwooferen fint med. Spørgsmålet lyder så på, er det en indstilling et sted som gør at jeg ik' får subwooferen med ved alm. stereo via HDMI? Alternativt, kan jeg så bruge BÅDE HDMI OG OPTISK samtidig, HDMI via forstærkeren til billede og optisk til lyden seperat? Problemet p.t. er at når lyden kører via Optisk, så mister jeg billedet på tv'et, da det jo kører via HDMI på forstærkeren... Forslag modtages gerne
Mvh. Jesper |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Sakset fra manual:
![]() |
||
![]() |
||
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() |
|
Jeg har akurat det samme problem. Hvor slår man den A.F.D auto fra henne, og er det på receiver eller på PS3..? Mvh |
||
![]() |
||
Jesper Broberg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
|
Hej Hans, Forstærkeren står som default til AFD Auto, men subwooferen spiller stadig ikke med... Kan ikke rigtigt forstå om der er forskel på den måde min PS3 håndtere lyd via HDMI vs. lyd via Optisk kabel, burde jo principielt give det samme resultat (i min verden)? Mvh. Jesper |
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
I skal sætte jeres ps3 til bitstream lyd ud over hdmi.
Så er den klaret, desværre skal i så skifte tilbage til pcm når i skal have dts hd ma på blu ray. |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|
Oplever du en forskel, ved et standard DTS (bitstream) også et Linear PCM (dekodet DTS)? Jeg er bare nysgerrig ![]() For så går du vel ind for Bitstream, frem for dekoding ikke? ![]() Mvh Zirio CineZirio Onkyo, Elac, Velodyne, Panasonic, Playstation 3, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra Redigeret af zirio - 05-November-2008 kl. 09:09 |
||
![]() |
||
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() |
|
jeg har nu manuelt sat min stereo/direct indstilling (Som jeg bruger til mp3) på min Denon receiver op til at spille med LFE+front og så virker subben også. Før stod den kun til LFE, så det er underligt at Subben ikke vil spille i den indstilling - nogen forklaring herpå søges ?? Men det kan klares manuelt på din receiver, dog skal du indstille hvornår subben skal tage over for dine fronter, og det er lidt sværere at indstille så lyden passer synes jeg..! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hmm... kunne godt lyde som om jeg bliver nød til at bide i det sure æble og hive fat i min Reciever manual |
||
![]() |
||
![]() |
|
hej Jesper, Den er ikke så svær. Det er under Speaker settings, der kan du vælge om det kun skal være LFE eller LFE+front, så det skulle være rimelig at gå til.. Eneste jeg synes er underligt, at når man sætter receiveren til at spille kun med LFE (Subben) at der så ikke kommer noget lyd i den, når den modtager signalet fra PS3. Når man så sætter receiveren til at spille med front+LFE, så kan den godt??? Det er bare ikke logisk synes jeg..? |
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
Og ja der er stor forskel i detaljerne, fra et core signal til rigtig dts hd ma. Redigeret af SVP03 - 05-November-2008 kl. 11:13 |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
![]() |
|
SVP03, Det virker heller ikke når man sætter sin PS3 til at sende signalet videre via bitstream til Forstærkeren. Stadig ingen bas lyd på MP3..!
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hejsa :-) Har langt om længe hittet ud af det... problemet (for mit vedkommende) har været at mine front højtalere har stået som "large" i min reciever setup, hvis det ændres til "small", så spiller sub'en med :-) Fungere fint for mit vedkommende, da mine front højtalere er medium/small i str. alligevel. Mvh. Jesper |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |