|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() Sendt: 07-November-2008 kl. 22:12 |
Jeg bruger uden problemer og med stor glæde DVBviewer, dog er der en ting jeg ikke forstår helt og som irriterer mig. DR1 ser jeg på 538000 MHz og TV2 på 594000 MHz. Det virker fint med TV guide og undertekster,- men jeg kan ikke se den ene kanal og optage den anden kanal samtidig som jo ellers er en force ved digitalt tv. Det kan jeg til gengæld hvis jeg ser kanalerne på 370000 MHz hvor også DR2 kan ses, men kanalerne forekommer ikke i TV guiden ( EPG'en), men det værste er alligevel at der ikke er undertekster på denne frekvens, og det er jo ærgerligt når man nu har muligheden for at optage to kanaler samtidigt. Hvorfor har jeg ikke undertekster på frekvens 370000 og kan det lade sig gøre ?? Kan de uden for mange krumspring tilføjes DVBviewer EPG'en?? Redigeret af ajaj - 07-November-2008 kl. 22:14 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
ER det kabel-tv?
Det er kun muligt at se/optage flere programmer inden for et MUX (frekvens). At optage/se fra to forskellige mux vil kræve 2 TV-kort... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
Jeg har YouSee kabel TV og har ingen problemer med at optage/se to kanaler samtigt på 370000 MHz, problemet er at der ikke er undertekster og at de ikke fremkommer på EPG'en. Undertekterne kommer og visning på EPG fremkommer når jeg som beskrevet ser kanalerne på henholdsvis 538000 og 594000 frekvenserne, men her kan jeg ikke se/optage de to kanaler på en gang. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
EPG problemet kan løses ved at importere xmltv-data i DVBviewer.
Redigeret af avh - 07-November-2008 kl. 23:04 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Jep , jeg bruger *.ts Er det kun udvalgte MUX'er der fremkommer automatisk i EPG'en og har det også noget at gøre med de manglende undertekster (altså at de kun fremkommer på bestemte frekvenser) ??? Virker det hos dig, at du kan optage to kanaler på samme MUX og som også begge fremkommer i EPG'en ?? |
|
![]() |
|
![]() |
Prøv at gå ind via kanallisten og kontrollere de enkelte kanaler med hensyn til PID og EPG-data... Her specificeres, hvordan EPG-data skal hentes... |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg må fortsætte imorgen da resten af familien ser Gladiator på skærmen lige nu Har du noget at tilføje mht de manglende undertekster så jeg kan forberede mig til imorgen |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis du vil gå længere ind i problematikken, kan man f.eks. anvende programmet projectx til analysere et optaget program. |
|
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
Min HTPC med Yousee tuner kører i øjeblikket optagelse på anden kanal, så kan ikke teste det lige nu om der er DVB-subs på 370MHz, men det mener jeg at huske at der er. Forklaring: DR1 og DR2 på 538MHz er begge med hardmattet undertekst, og tilsvarende er TV2. Lokalt er TV2 her bare på 610MHz. Da der ikke er EPG på 370MHz MUXen er du nødt til at progeammere optagelse manuelt, eller anvende xml som nævnt i tråden. Mvh JørgenT |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Jeg bruger stofa, så jeg ved ikke om det følgende blot forøger forvirringen? Hos mig har jeg også sat sprog 2 til Danish (ved egentlig ikke om det har nogen effekt Det ene spor indeholder kun oversættelser af udenlandsk tale. Det andet spor indeholder oversættelser af udenlandsk tale + tekstning for hørehæmmede. Derudover er der et spor med teletext undertekster for hørehæmmede (side 399) Ved ikke om stofa har problemer med manglende EPG da jeg bruger xmltv til alle mine kanaler. Sidste gang jeg scannede fandt jeg kun én udgave af TV2 hos stofa og DR1, DR2 og TV2 ligger på samme MUX, så her ingen problemer med at optage samtidigt. |
|
![]() |
|
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
370 MHz bruger DVB subs på YouSee. Mht EPG på 370 MHz så se http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=30317 hvor jeg forsøger at få udviklerne til at forstå at de måske har lavet en fejl eftersom gammel DVB-viewer versioner godt kan finde EPG på 370 MHz Redigeret af Hodor - 08-November-2008 kl. 02:07 |
|
![]() |
|
![]() |
Mine indstillinger står i forvejen helt som Jørgen T har beskrevet dog er mit sprog 2 også sat til dansk. Har netop testet Boogie på DR1 370 MHz og der var undertekster, så det er måske kun på filmene om aftenen jeg har problemer M.h.t EPG har du helt ret Hodor, blot synd at dit indlæg på DVBviewer-forum nærmest er skrinlagt. Indtil det bliver fixet må jeg optage manuelt eller installere xmltv data. Jeg synes at der står de første 6 steder med PID i kanalopsætningen på hver kanal. avh hvilken af dem har noget med EPG-data at gøre som jeg skulle checke ? Under EPG ved hver kanal har jeg flueben ved både DVB EPG - SFI EPG og Ekstern EPG er det korrekt. Redigeret af ajaj - 08-November-2008 kl. 14:34 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |