|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
pgrundl ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() Sendt: 06-November-2008 kl. 17:57 |
|
Hvis en hjemmeside sætter en artikel til salg, og prisen er forkert, men butikken alligevel sender varen til dig og trækker pengene... Gælder paragraffen med god/ond tro så stadig? Jeg mener, kan de komme løbende bag efter og forlange flere penge? Jeg har gransket forbrug.dk lidt, men kan ikke rigtigt finde præcedens for det (jeg er sikkert bare blind).
![]() |
||
![]() |
||
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|
altså handler du et sted hvor du har købt varen til kr xx bør dette også fremgå af din ordrebekræftelse. De skal informerer dig før de evt. kan ændre prisen med din accept, på en i forvejen bestilt varer til en anden pris. Er det fjernsalg kan du i yderste tilfælde (hvis de ikke vil give sig og man ikke orker kampen!!!) benytte de 14 dages retur ret og bede om dine penge igen, dog skal man her selv beskoste forsendelsen retur. |
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||
![]() |
||
pgrundl ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|
Nej, vi taler om en prisændring efter levering. Ikke under eller før. Jeg står altså med en udpakket vare i hånden, som forretningen kræver ekstra penge for. Jeg kan jo ikke returnere den i samme stand, da folien er brudt. |
||
![]() |
||
Jacob P ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
![]() |
|
Det kan de helt sikkert ikke.
|
||
![]() |
||
Jacob P ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
![]() |
|
Hvis der er brugt dankort er det bare at gå i banken og få pengene ført tilbage. Du har jo fakturaen hvor der står xx og så må de ikke hæve mere end det. |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Ved ikke lige med netsalg, men det med god ond tro, kommer normalt an på om den pris de har taget for varen var en rimelig pris. Dvs har du købt en vare som normalt koster lad os sige mellem 4-800 kr og den stod til ca 300 kr, kan vel ikke kaldes ond tro, det kunne være et tilbud. hvis den samme vare derimod stod til 1 kr. kan det vel godt kaldes ond tro.. Sådan vil jeg tolke det.. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det med god og ond tro snakker man normalt om hvis forretningen annullerer ordren fordi prisen var forkert. Men nu har forretningen sendt varen og hævet pengene og har derfor godkendt købet. Redigeret af Jacob P - 06-November-2008 kl. 19:49 |
||
![]() |
||
ojr5896 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 392 |
![]() |
|
Hvis du har købt en vare til f.eks. 1000,- og du har modtaget en bekræftelse herpå, samt betalt og modtaget varen, så kan de ikke komme bagefter og sige den koster f.eks. 1200,- Det vil være det samme som hvis du i brugsen købte en liter mælk til 7 kr. næste gang du kommer i brugsen siger de " vi skal lige have 2 kr. mere for den mælk du købte forleden" Redigeret af ojr5896 - 06-November-2008 kl. 20:01 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jo, men hvor går grænsen? Hvad nu, hvis man har købet noget for 9kr, som de så vil have 1000kr for? ![]() |
||
![]() |
||
Dæncker ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 224 |
![]() |
|
Tror ikke der er en grænse. Det er en vurderingssag og i dit eksempel helt sikkert ond tro. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Firmaet kan ikke tvinge dig til at betale mere, men jeg vil ikke afvise at de kan kræve handelen ophævet. At du naturligvis har pakket varen ud bliver så deres problem ikke dit. I praksis sker der med 99.99999999999999% sandsynlighed ikke noget ved at ignorere kravene fra firmaet. De har en meget dårlig sag når de har sendt varen, og medmindre du har fået et plasma TV til 1 kr., kan det ikke betale sig for dem at føre en retssag mod dig. Og uden retssag, kommer de ingen vegne, hvis du afviser deres krav. Men du skal nok finde et andet sted at handle fremover. ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Jeg er enig med de andre. I det øjeblik de sender varen
og trækker pengene så har de godkendt købet til den pris som de trækker for varen. De kunne jo så bare have ladet være med at trække pengene. Men det hele med ond og god tro er lidt en tænkt situation. Det ville være væsentligt nemmere hvis du fortalte os hvad du havde købt, hvilken pris du har betalt og hvad forretning kræver at du betaler efterfølgende. Ligegyldigt hvad udfaldet af ovenstående er vil jeg dog ikke mene det har nogen betydning. De har sendt varen, de har trukket pengene, du har modtaget varen ergo er varen nu din. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |