recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Touchdiva - ny laber gadget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTouchdiva - ny laber gadget

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Emne: Touchdiva - ny laber gadget
    Sendt: 04-November-2008 kl. 20:19

http://touchdiva.com/

Danske iværksættere står bag - den skulle være i handelen til 6000 kr. fra 2009 (i test fra 1. dec. 2008). Månedligt abonnement 75 kr. Bagmændene har foreløbig sikret sig 86 pct. af al den musik, der er digitaliseret i dag - så udbuddet fejler ikke noget.

Den har sågar indbygget forstærker og fungerer både trådet og trådløst. Det kunne godt blive et hit... Målet er 13.000 solgte enheder alene i Danmark i 2009.

/kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 20:23
GIMME 

lyder næsten for godt til at være sandt. alt den musik man kan ønske sig for 75 kroner om måneden
er sikker på den bliver et hit.
med mindre lydkvaliteten kommer til at halte
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 20:28

Ja hvis den fungere er det da en dejlig sag :)

Men er lige dyr nok for mig ihvert fald

Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 20:29

Det skulle være top notch lydkvalitet - nedenfor deres pressemeddelelse... de fik en hel sides artikel i Børsen i dag - bagmændene er åbenbart top-seriøse.

/kris

Erhvervsvinkel:

Iværksætter vil revolutionere måden vi lytter til musik på

Al musik i hele verden tilgængeligt i din stue for 75 kroner om måneden, i et design, der er så elegant, at din kone vil købe det, og så enkelt at din mor kan bruge det. Sådan lyder konceptet fra dansk iværksættervirksomhed, der har brugt 18 millioner fra tidligere virksomhedssalg på at udvikle produktet.

Fremover skal du aldrig mere købe en cd eller betale for at downloade et stykke musik. I hvert fald hvis det står til stifterne af en ny dansk iværksættervirksomhed, som er klar til at trænge sig helt ind på hæderspladsen i din stue.

Her skal der fremover hænge en TouchDiva. Et apparat som mod et månedligt beløb på 75 kroner giver fri adgang til al digitaliseret musik på det danske marked. TouchDiva består først og fremmest af en trykfølsom skærm i et design, som leder tankerne hen imod B&O, og da den indeholder forstærker, skal der bare sluttes strøm, højttalere og internet til, før musikken kan spille.

Allerede inden lanceringen har den unge virksomhed formået at få aftaler på plads med samtlige pladeselskaber. Aftalerne minder om det koncept, der ligger til grund for TDC’s Play og Nokias Comes with music, hvor TDC og Nokia har indgået aftaler med musikindustrien om at videredistribuere musikken. Men der holder sammenligningen også op ifølge virksomhedens stifter Thomas  Chr. Melskens.

”Vores målgruppe er dem over 30 med krævende jobs og småbørn. Nokia og TDC henvender sig til et segment, som vi er ligeglade med. Mine børn skal nok få adgang til alt det musik, de har behov for, men jeg er ikke interesseret i at have musik på min computer eller på min telefon. Jeg vil have det i min stue,” siger han.

Aftalerne med pladeselskaberne gælder foreløbig kun i Danmark, men alle aftaler er godkendt på europæisk topniveau og er derfor nemme at overføre til andre lande, når vi går ud internationalt næste år.

”Vores ideer er heldigvis også attraktive for pladeselskaberne. Selvfølgelig har det været avanceret at skrue kontrakterne sammen, men alle forstod konceptet med det samme, og en af de skandinaviske direktører sagde ja på 20 minutter,” siger Thomas Chr. Melskens.

Millioner fra virksomhedssalg

Thomas Chr. Melskens har en kort overgang været ejer af Restaurant Olsen i København, men er i iværksættermiljøet mest kendt for virksomheden CD Factory, som han stiftede i 1995. I 2004 solgte han den videre til tyske ODS, og de overskydende millioner derfra blev lagt i investeringsselskabet Capital Partners, hvor han er hovedaktionær og bestyrelsesformand.

Capital Partners er baseret i Hong Kong, for fra første dag var det meningen, at pengene skulle ud at arbejde i iværksættervirksomheder med globalt potentiale. Men mens Thomas Chr. Melskens og hans partnere ledte efter de rigtige virksomheder at investere i, dukkede idéen til TouchDiva op, og pengene er nu investeret i ni forskellige virksomheder, der hver især er involveret i udviklingen af det nye koncept.

Og selv om Danmark bliver det første land, hvor konceptet skal stå sin prøve, er ønsket om at arbejde globalt allerede opfyldt. Design, software og hardware er udviklet i ni forskellige lande fordelt i Europa, Asien og Sydamerika, så siden TouchDiva blev stiftet 1. januar i år har Thomas Chr. Melskens og administrerende direktør Bo Løje Haaber tilbragt rigtig meget tid i flyvemaskiner.

”Vores tilgang har været, at komponenterne skulle være de bedste af de bedste. Derfor har vi opsøgt de bedste leverandører rundt omkring i verden og formået at få dem til at arbejde mod et fælles mål om at skabe noget nyt, som er let at bruge, uanset at det er en teknologisk udfordring,” siger Bo Løje Haaber, der kom fra en stilling som salgsdirektør hos IBM, hvor han har været i mere end 18 år.

Gældfri fra start

Foreløbig har TouchDiva kostet Capital Partners 18 millioner kroner at udvikle, og der vil rulle yderligere nogle millioner til markedsføring, inden virksomheden kan begynde at forvente en omsætning. Capital Partners er eneste investor.

”TouchDiva er et fuldt finansieret firma. Alt er betalt, og vi har ingen gæld. Vi kan køre den her forretning i tre år uden at sælge en eneste enhed, og vi har også mulighed for at tilføre yderligere kapital fra Capital Partners,” siger Bo Løje Haaber.

Så galt forventer ingen af dem dog, at det går. Målet er at opnå en markedsandel på 0,75 procent, hvilket svarer til, at der skal sælges 13.000 enheder det første år.

”Vi fokuserer meget på at have så få faste omkostninger som muligt, og derfor er vi sikre på, at vi også kan drive forretningen i mindre skala, hvis det bliver nødvendigt. Hvis vi sælger 5.000 enheder det første år, løber forretningen rundt,” siger Bo Løje Haaber.

Sælges med bredbånd

Den månedlige afgift på 75 kroner bliver fordelt til pladeselskaberne på baggrund af, hvor mange gange deres numre bliver spillet på apparaterne rundt omkring i hjemmene. TouchDiva skal derfor i første omgang tjene på salget af apparaterne, der kommer i handlen til en vejledende pris på 5.995 kroner.

Virksomheden forventer dog at indgå aftaler med en række internetudbydere, der vil sælge forbrugerne en billig TouchDiva, mod at de etablerer en bredbåndsforbindelse, på samme måde som mobiltelefonerne sælges med rabat af teleselskaberne.

Derudover forventer TouchDiva at generere omsætning på en række tillægsydelser.

”42 procent af pladeselskabernes omkostninger bruges på at finde og udvikle nye artister. Vi har mulighed for at udvælge en målgruppe til dem, som lytter til en bestemt kategori af musik. Denne målgruppe kan vi så anbefale at lytte til en ny artist, og da vi har mulighed for at se, om brugerne klikker væk efter ti sekunder eller lytter igen og igen, kan pladeselskaberne bruge os som beslutningsgrundlag for, om de skal signe en ny artist,” siger Bo Løje Haaber.

Samtidig kan apparatet bruges som salgskanal for andre tjenester relateret til musikken.

”Koncertbilletter ligger lige til højrebenet. Hvis vi kan se, at du hører meget Madonna, kan det være, vi kan glæde dig med en lille kuvert på skærmen, når du kommer hjem, hvor der står, at vi har reserveret fire billetter til Madonnakoncerten til dig – klik her, hvis du vil købe dem. Det er en service vi tilbyder musikindustrien, og hvis de vil købe den, får vi et honorar,” siger Thomas Chr. Melskens.

Også de mindre etablerede bands og spillesteder kan få glæde af den slags tjenester.

”Vi kan fortælle dig, at der spiller et band i København på lørdag inden for den kategori, du lytter mest til. Klik her hvis du vil lytte til deres album, og klik her hvis du vil købe billetter. Folk på vores alder gider jo stadig godt høre musik og gå til koncerter. Men vi har for travlt med børn og karrierer til at følge med,” siger den 38-årige Thomas Chr. Melskens, der har en søn på fire år.

Overvåger din musiksmag

For at TouchDiva skal kunne tilbyde den slags tillægsydelser på baggrund af brugernes musiksmag, er de nødt til at registrere, hvilken musik du lytter til. Oplysningerne bliver lagt ned i en database tilknyttet brugeren, og på baggrund af oplysningerne kan apparatet hele tiden stille forslag om lignende numre.

Dermed sætter TouchDiva sig på et attraktivt og stort set overset led i medieverdenens værdikæde. De får direkte tilgang til kunderne i deres egen stue, og mens de overlader vedligeholdelsen af forbindelseslinjen til internetudbyderne, sætter TouchDiva sig på den attraktive post som gatekeeper for pladeselskaberne og for eksempel filmselskaber, koncertarrangører og andre aktører, der kan finde ud af at udnytte TouchDiva til at kommunikere med kunderne. Så måske bliver begrænsningens kunst den store udfordring for TouchDiva, så ikke forbrugerne pludselig bliver oversvømmet med endnu en reklamekanal i deres egen stue. Men den tanke ligger foreløbigt fjernt for direktøren.

”Vi overvåger dig ikke overhovedet, og vi bruger ikke personlige data til noget som helst. Vi analyserer på din lyttemængde, men det er udelukkende for at give dig en bedre service. Hvis du lytter til let tilgængeligt klassisk musik, kan vi hjælpe med at identificere klassisk musik, der ligger tæt på, så du kan udvikle din musiksmag. Samtidig gør det os også i stand til meget præcist at prioritere det, du godt kan lide. Hvis du søger på George Michael, skal vi kunne finde det nummer, der er størst sandsynlighed for, at du vil høre,” siger Bo Løje Haaber.

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
knudsendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2006
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 22:47

Er der nogen der tør købe den, så vi kan høre om det er noget vi skal investere i

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 23:19

Jeg syntes den ser rigtig spændende ud, men jeg har ikke personligt et behov for et abonnement på musik.. Dertil er mit musik forbrug for lavt.

Men samme afspiller med mulighed for at at koble den til det eksisterende anlæg'et (gider ikke flere end de allerede 7+1 højtalere der er i stuen),  mulighed for at afspille FLAC, mp3 mm. fra min medie server og ikke mindst integration med danske netradio'er ville gøre jeg seriøst ville overveje produktet.

Det bliver spændende at se flere specifikationer når produktet og ikke mindst websitet bliver mere klar.

På det danske marked ville en integration med TDC PLAY være meget interessant, så folk med TDC ikke skulle betale for samme adgang til musik 2 gange.

EDIT: Er der egentligt en fjernbetjening?

Redigeret af hedberg - 05-November-2008 kl. 15:09
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 14:18

[QUOTE=henriksommer]GIMME 

med mindre lydkvaliteten kommer til at halte
[/QUOTE

Citat fra pressemeddelelse: "Vi streamer i WMA (Windows Media Audio) og i mp3, så hi-fi entusiasten med et anlæg til 100.000 kroner, vil nok bevare sit anlæg"

MVH
HPDahl
Til top
finnbrodersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2007
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

.........

EDIT: Er der egentligt en fjernbetjening?

Der bliver omtalt en fjernbetjening

citat:

Den medfølgende fjernbetjening er på størrelse med en stor lighter, og har kun knapper til at tænde og slukke musikken, spole frem og tilbage, og skrue op og ned.

Til top
ALCFOTO Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 14:44
Hvis de lavede en model uden forstærker i,kunne det være interesant-
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub
Pioneer PDP LX5090 KALIB.
Pioneer BDP-LX71
LOGITECH HARMONY 1000
Mine Blu-ray film

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2008 kl. 15:26

Glæder mig til at læse et review af produktet og håber de har overvejet overvejer muligheden for afspilning af lokale media filer (herunder specielt lossless), så man ikke står med en ubrugelig enhed såfremt man enten ikke ønsker at abonnere på musikken eller hvis de skulle gå fallit en dag og streaming servicen stopper med at eksistere.

Jeg har allerede udset mig en plads på min væg hvor den ville passe rigtigt godt ind hvis den understøttede de par features

Redigeret af hedberg - 05-November-2008 kl. 15:27
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 15:42

Havde slet ikke set denne tråd så poster lige her

Ved første øjekast ligende det præcis noget jeg har ledt efter længe.

ville med glæde betale 75,- pr måned for at få gjort samtlige nyere cd'er tilgængelig og samtidig blive opdateret løbende med nye cd'er. så jeg skrev en mail for at høre hvad der var af muligheder for tilslutning, da den i mine øjne direkte er ubrugelig hvis man ikke kan tilslutte den en receiver. her var svaret

Hej Jonas

Tak for din henvendelse vedr. TouchDiva. Vi arbejder på at få lagt alle specs op på vores hjemmeside.

TouchDiva’en har indbygget 2x125 W ICEpower forstærker. Den kommer med 1 stk. højttaler-udgang og 1 stk. linie-udgang. Der kan ikke tilsluttes yderligere enheder til maskinen. Målene er H 41 cm. x B 31 cm. x D 7 cm. og den vejer omkring 7 kilo.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive til mig.

Med venlig hilsen

Jimmy Antony

Head of content

logo_small

TouchDiva Europe A/S

Slotsmarken 18

2970 Hørsholm

Danmark

ü: www.touchdiva.com

Nu ved jeg ikke hvad en linie-udgang er for en størrelse så ville da rigtige gerne have det opklaret af et par kloge hoveder herinde fra

udover det, lyder det desværre som om der er stor begrænsing for muligheden for at integrere enheden i hjemmet

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2008 kl. 17:12
En Line-udgang er en lineær udgang, så den kan fungere som forforstærker til et effekttrin.
Du kan derfor tilslutte den til dit anlæg.

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu