recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC der erstatter DVB-C og DVB-S?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC der erstatter DVB-C og DVB-S?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC der erstatter DVB-C og DVB-S?
    Sendt: 07-November-2008 kl. 17:13

Hey gutter,

Vil det være muligt at lave en HTPC der kan erstatte mine to DVB-C og DVB-S topboxe?

Jeg sidder og jonglere med ideen om at lave en HTPC, da jeg vil kunne bruge den til at kunne se de ting jeg downloader, optage programmer på TV mv. istedet for at bruge en masse penge på optagere, boxe mv.

Er det noget der kan lade sig gøre uden synderlige problemer?

Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2008 kl. 18:57

Oprindeligt skrevet af ShadowDK ShadowDK skrev:

PC = uden synderlige problemer?

Den ligning går vist ikke helt op

Jeg anvender både en hardware løsning, bestående af en Tvix og Dreambox samt HTPC. Ingen tvivl om at hardware løsningen er mindre problemfyldt end HTPC'en, der anvender MediaPortal (som jeg synes er den bedste media software hvis man har krav om support af HDTV). En HTPC kræver at du sætter dig ind i opsætning af software og bruger masser af tid på nettet for at finde den løsning, der passer dine behov bedst.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2008 kl. 22:29

Hey gutter,

Vil det være muligt at lave en HTPC der kan erstatte mine to DVB-C og DVB-S topboxe?

Jeg sidder og jonglere med ideen om at lave en HTPC, da jeg vil kunne bruge den til at kunne se de ting jeg downloader, optage programmer på TV mv. istedet for at bruge en masse penge på optagere, boxe mv.

Er det noget der kan lade sig gøre uden synderlige problemer?

Ja (men ikke uden lidt fodarbejde)

Når du har brugt lidt tid herinde, så vil du også vide hvordan

Så god surfing

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 17:14

Dvs. jeg tager fejl hvis jeg forventer at jeg kan købe de enkelte dele ind, bruge lidt tid på opsætning og så at det hele kører?

Umiddelbart sammenligner jeg jo en HTPC meget med en normal PC, hvor man jo ikke har de helt store problemer med at få tingene til at køre om end der kan være ting der driller.

Jeg har nogle penge tilovers lige nu jeg kan bruge på elektronik, men spørgsmålet er om jeg bør gå efter en HTPC eller bare købe noget højtalerværk til stuen i stedet.

Har et budget på omkring 12.000...

Målet er at den fungere som:
  • DVB-S Radio afspiller
  • Afspiller af DVD og film i full HD
  • Optager
  • Normal TV viewing

Redigeret af ShadowDK - 09-November-2008 kl. 17:17
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 17:25

Dvs. jeg tager fejl hvis jeg forventer at jeg kan købe de enkelte dele ind, bruge lidt tid på opsætning og så at det hele kører?

Umiddelbart sammenligner jeg jo en HTPC meget med en normal PC, hvor man jo ikke har de helt store problemer med at få tingene til at køre om end der kan være ting der driller.

Jeg har nogle penge tilovers lige nu jeg kan bruge på elektronik, men spørgsmålet er om jeg bør gå efter en HTPC eller bare købe noget højtalerværk til stuen i stedet.

Har et budget på omkring 12.000...

Målet er at den fungere som:
  • DVB-S Radio afspiller
  • Afspiller af DVD og film i full HD
  • Optager
  • Normal TV viewing

hvis du ikke har forventninger om at Se HD kanaler, så er der ingen særlige problemer, så fungere det fint med Vista mce, og et par floppyDTV DVB-C og DVB-S kort..

Men har du forventninger om at se/optage HD kanaler, tjaa så bliver det mere besværligt. Vista MCE understøtter ikke hdkanaler i mpeg4(man kan vist godt få det til at virke, men det er ikke nemt, og vist ikke med 2 tunere) så skal du bruge mediaportal eller dvbviewer, og ingen af dem er superstabile..

så den nemme løsning findes ikke der..

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

hvis du ikke har forventninger om at Se HD kanaler, så er der ingen særlige problemer, så fungere det fint med Vista mce, og et par floppyDTV DVB-C og DVB-S kort..

Når du siger HD kanaler gælder det kanaler i Digital kvalitet som f.eks. Stofa Zaptor osv. eller tænker du på kanaler i ægte HD f.eks. Discovery HD?
Jeg vil naturligvis gerne have at min HTPC sender i 1080i til mit PDP-5090H

• DVB-C skal  bruges til modtage Stofa's kanaler i Digital kvalitet
  • DVB-S til at se visse sattelit kanaler
Så hvis det burde være ligetil tror jeg næsten jeg tager et kig på en HTPC løsning - Så jeg slipper for en masse maskiner under TV'et.

Redigeret af ShadowDK - 09-November-2008 kl. 17:37
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 18:52

Hej Shadow

Måske kunne udgangspunktet være at kigge lidt på den skov af hybrid tunerkort, der findes. dvs. tunerkort med to tunere på.

Mvh.

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Hej Shadow

Måske kunne udgangspunktet være at kigge lidt på den skov af hybrid tunerkort, der findes. dvs. tunerkort med to tunere på.

Mvh.

Der findes så vidt jeg ved ingen hybrid kort der har DVB-C og DVB-S, der findes mange der har analog og DVb-T. og så vidt jeg husker nogen der hvar analog, DVB-T, DVB-S.. men ingen af dem kan han rigtig bruge til noget. ud over det, skal der jo 2 forskellige krypteringskort i de forskellige tunere, så en hybrid tuner vil ikke være en løsning.

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 23:52

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Når du siger HD kanaler gælder det kanaler i Digital kvalitet som f.eks. Stofa Zaptor osv. eller tænker du på kanaler i ægte HD f.eks. Discovery HD?
Jeg vil naturligvis gerne have at min HTPC sender i 1080i til mit PDP-5090H

• DVB-C skal  bruges til modtage Stofa's kanaler i Digital kvalitet
  • DVB-S til at se visse sattelit kanaler

Så hvis det burde være ligetil tror jeg næsten jeg tager et kig på en HTPC løsning - Så jeg slipper for en masse maskiner under TV'et.

når jeg siger HD kanaler, mener jeg HD, Vista MCE har ingen problemer med en FloppyDTV tuner og de digitale kanaler(mpeg2). men HD kanalerne er lidt et problem, der findes en løsning, til en tuner, som du kan finde i forummet, men det er ikke noget microsoft på nuværende tidspunkt har lyst til at understøtte, så derfor er det nogen mindre gode løsninger..

Som tidligere skrevet findes der alternativer som mediaportal og DVBviewer som kan vise HD kanalerne også, men de er så vidt jeg ved ikke helt optimale..

DOG må jeg lige sige jeg ved ikke hvordan Vista MCE vil reagere på 2 forskellige tunere, dvs 1 DVB-C tuner og 1 DVB-S tuner. men så vidt jeg ved vil begge tunere emulere DVB-T,  så det er mest kanal søgning jeg er bekymret for.  jeg har 2 DVB-C tunere i min, og det fungere fint.(bortset fra HD Kanaler..... )

Redigeret af Pizzabager - 09-November-2008 kl. 23:55
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af PizzaBager PizzaBager skrev:

DOG må jeg lige sige jeg ved ikke hvordan Vista MCE vil reagere på 2 forskellige tunere, dvs 1 DVB-C tuner og 1 DVB-S tuner. men så vidt jeg ved vil begge tunere emulere DVB-T,  så det er mest kanal søgning jeg er bekymret for.  jeg har 2 DVB-C tunere i min, og det fungere fint.(bortset fra HD Kanaler..... )

Jeg er ærlig fløjtende ligeglad med ægte HD kanaler - Så længe skitet virker med Stofa Zaptor's digitale spejl og således leverer en god kvalitet.

Jeg prøver at skrive til producenten af kortene for at høre ad.

Den ting der dog bekymrer mig mest er følgede:

• Kan man lave en HTPC der kan afspille, optage og se HD film mv. uden at denne bruger en bondegård i strøm?
En HTPC vil jo være tændt det meste af tiden, så den skal jo være nogenlunde billig mht. strøm.

Redigeret af ShadowDK - 10-November-2008 kl. 11:38
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 11:16

Jeg er ærlig fløjtende ligeglad med ægte HD kanaler - Så længe skitet virker med Stofa Zaptor's digitale spejl og således leverer en god kvalitet.

Jeg prøver at skrive til producenten af kortene for at høre ad.

Den ting der dog bekymrer mig mest er følgede:

• Kan man lave en HTPC der kan afspille, optage og se HD film mv. uden at denne bruger en bondegård i strøm?

En HTPC vil jo være tændt det meste af tiden, så den skal jo være nogenlunde billig mht. strøm.

Det kan man godt, altså hvis den er tændt 24/7 så bruger den jo strøm, det er jo en PC, men til en HTPC bruger vi jo netop strmsparende cpu'er, og onboard grafik, netop så strømforbruget er så lavt det kan være, og dermed også varmeudvikling, og dermed støj fra blæsere og lign. 

man bruger som regel S3 standby, så den selv starter op og lukker ned når den skal opdatere, og optage noget, også den kan den tænde fra standby på 3 sek. i standby bruger den næsten ingen strøm.

hvis du skal skrive til producenten af kortene er det digital everywhere du skal have fat i. og du skal hører omkring Vista MCE..

Redigeret af Pizzabager - 10-November-2008 kl. 11:19
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 11:43

Tak for det - Nu har jeg materiale til at gå lidt videre med tankerne :)

Jeg tror jeg dropper at bruge 14.000 på højtalere og istedet ser mig om efter noget HTPC kram :)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu