recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 606 - HDMI indgange
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 606 - HDMI indgange

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 606 - HDMI indgange
    Sendt: 10-November-2008 kl. 21:48
Kan en Onkyo 606 med 4 HDMI indgange og 1 HDMI udgang bruges som HDMI switch?

Jeg har fx. følgende udstyr:
XBOX 360 (HDMI)
PS3 (HDMI)
2x PC (2x DVI->HDMI) og 2x Optiske

Vil det sige jeg kan tilslutte de 4 ting, og skifte imellem hvad jeg vil have vist på mit TV (via. HDMI udgangen) ved at benytte de forskellige Zoner man kan lave?

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 21:54
Nu ved jeg ikke hvad du mener med zoner, men husk at 606 ikke kan opskalere billede fra hdmi til hdmi.
SVP03
Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 21:57
Jeg skal heller ikke bruge oppskalering, men bare at recieveren kan bruges til at skifte imellem video signal fra de forskellige HDMI indgangs kilder..

Så jeg kan vælge XBOX og så outputter den XBOX HDMI video signalet til HDMI OUTPUT (TV) og vælge PS3 og så outputter den video signalet til TV.. Hvis man fx. ikke har nok HDMI porte i sit TV, så kan man bruge surround recieveren til at skifte imellem de forskellige HDMI kilder?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 21:59

 

 Nu sletter deu vel dit indlæg igen efter du har fået svar, men. Når du tilslutter dit udstyr til Reciveren, så vælger du jo hvilken enhed du skal bruge via Reciveren, altså hvilken der skal være aktiv, så svaret vil være ja. Ganske som du vil vælge at bruge CD eller anden tilsluttet lydkilde via Input Select.



Redigeret af Radiomanden - 10-November-2008 kl. 21:59
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 22:09
Heh nej jeg sletter ikke mit indlæg.. jeg kom bare til at se at der allerede var svaret noget tilsvarende på en ældre post jeg har lavet (som jeg ikke havde set), og der er vel ingen grund til at have 2 ens indlæg.. Så burde nok havde bumpet den tråd op istedet for.. men informationen er stadig på forummet så det skulle vel være ok? Men tak for dit svar anyway...

Jup det regnede jeg også med, kom dog til at tænke på at det selvfølgelig ikke virker med en PC.. da PC jo skal finde ud af skærmens specs osv ved at snakke sammen med TV'et.. Der står også i brugervejledningen at det ikke virker ved PC video signaler..

"In addition, video signals from a PC are not supported.", Hvilket også virker rimelig logisk når man lige tænker sig om :)
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 22:14

Oprindeligt skrevet af Terr1 Terr1 skrev:

Heh nej jeg sletter ikke mit indlæg.. jeg kom bare til at se at der allerede var svaret noget tilsvarende på en ældre post jeg har lavet (som jeg ikke havde set), og der er vel ingen grund til at have 2 ens indlæg.. Så burde nok havde bumpet den tråd op istedet for.. men informationen er stadig på forummet så det skulle vel være ok? Men tak for dit svar anyway...

Jup det regnede jeg også med, kom dog til at tænke på at det selvfølgelig ikke virker med en PC.. da PC jo skal finde ud af skærmens specs osv ved at snakke sammen med TV'et.. Der står også i brugervejledningen at det ikke virker ved PC video signaler..

"In addition, video signals from a PC are not supported.", Hvilket også virker rimelig logisk når man lige tænker sig om :)
Så er der den her.

http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=5261

SVP03
Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 22:19
Ja ok den virker ret smart :)

Jeg kan dog læse på nettet ved at søge på google, at det ser ud til folk har tilsluttet deres mediacenter via HDMI IN på onkyo, og derved få billedsignalet ud på deres TV (via onkyo's HDMI OUT), er der nogen der ved om det kan lade sig gøre? For så virker den vel i princippet som den 4x1 gefen tv switcher?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Terr1 Terr1 skrev:

Ja ok den virker ret smart :)

Jeg kan dog læse på nettet ved at søge på google, at det ser ud til folk har tilsluttet deres mediacenter via HDMI IN på onkyo, og derved få billedsignalet ud på deres TV (via onkyo's HDMI OUT), er der nogen der ved om det kan lade sig gøre? For så virker den vel i princippet som den 4x1 gefen tv switcher?
Ja, en reciever er en switzh, skrev du ikke lige at den ikke kunne tage pc videosignal, der ikke er 720p, 1080i og 1080p.
SVP03
Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 22:26
Der stod i brugervejledningen at den ikke understøtter pc signaler via HDMI, men så vidt jeg ved kan man da godt via et NVIDIA grafikkort outputte i 720p (som mit TV understøtter) og så måske på den måde vise signalet på TV'et som hvilken som helst anden HDMI kilde?

Eller er jeg forkert på den?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Terr1 Terr1 skrev:

Der stod i brugervejledningen at den ikke understøtter pc signaler via HDMI, men så vidt jeg ved kan man da godt via et NVIDIA grafikkort outputte i 720p (som mit TV understøtter) og så måske på den måde vise signalet på TV'et som hvilken som helst anden HDMI kilde?

Eller er jeg forkert på den?
Så er du kørende, og den kan skalere det til 1080p fra model 706, du kan i øvrigt købe min Onkyo 906 for 13.000,- tre uger gammel.

Redigeret af SVP03 - 10-November-2008 kl. 22:35
SVP03
Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 22:41
Er fint tilfreds med 606, da mit tv alligevel ikke understøtter 1080p, så 720p er mere end rigeligt til mig :)
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Terr1 Terr1 skrev:

Er fint tilfreds med 606, da mit tv alligevel ikke understøtter 1080p, så 720p er mere end rigeligt til mig :)
Ville nu nok bruge de sidste penge på 706, hvis du skulle få nyt tv.
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu