recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger surround effekttrin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSøger surround effekttrin

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Emne: Søger surround effekttrin
    Sendt: 11-November-2008 kl. 08:44

Jeg har lovet en af mine venner at hjælpe med at finde et effekttrin gerne hvor der kan tilsluttes 7 ht'er. Kan umiddelbart ikke finde nogen der kan mere end 5. samtidig er det vigtigt den spiller rigtig godt i stereo.

har kigget på ROTEL og sunfire, nogle der har erfaringer med dem. det er stort set de eneste jeg kender i prisklassen omkring de 20.000kr. der samtidig levere en del W

kan man overhoved finde et sådan effekttrin uden at skulle op i 50k+. det må maks være 25k. kender i nogle forhandler hvor man evt. kunne få et lyt i københavns området. links til andre modeller/mærker er meget velkomne

Mvh Jonas

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 08:48
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 09:10
Den ved jeg ikke hvordan jeg kunne gå forbi det var ellers der jeg kiggede på rotel. den har umiddelbart det hele. det bliver lige smidt videre til ham.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 10:47

Oprindeligt skrevet af jrued jrued skrev:

Den ved jeg ikke hvordan jeg kunne gå forbi det var ellers der jeg kiggede på rotel. den har umiddelbart det hele. det bliver lige smidt videre til ham.

Har lige købt den her brugt. 9 mdr. 35% i afslag af nyprisen.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/forstaerker/nad _m25_effektforstaerker_grigio.htm

Så mangler der ikke noget :-)

Som ny er der den her, billigt i sverige, men den mangler jo sikkert også lidt watt.

http://www.flatscreencenter.se/page/products/fullAccessorieI nfo.php?id=3022

Tilføjet: Det er s... da den samme Marantz som linket tidligere, Det bliver jo kun 11.500,- i dkr., det var da lidt af en forskel.

Redigeret af SVP03 - 11-November-2008 kl. 10:50
SVP03
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 11:06

Den NAD du linker til har ikke XLR stik, hvad hedder de indganger der bliver brugt i NAD'en.

linket til flatscreencenter.se kan jeg sgu ikke få til at virke.

edit. så ikke lige det var almindelige RCA man brugte til NAD'en

Redigeret af jrued - 11-November-2008 kl. 11:16
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 11:06

Nu er der nogle ting, som jeg er lidt uenig med SVP03 i, det er ingen hemmelighed.

Men den NAD-fætter, den vil helt sikkert kunne dække alle dine kammi's krav. Om man kan få noget, der er lidt så godt, til en biligere pris, ved jeg ikke. Så enig med ovenstående i, at NAD'en er rigtig hidsig og der er masser af effekt.

/Zirio
CineZirio
Elac, Veldyne, Onkyo, Playstation 3, Panasonic, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra

Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 11:15

Det er faktisk min Kammi's far jeg har fået lov til at komme med nogle forslag til hvad han skal have af lyd, da han er helt blank. og har så har jeg kigget på Onkyo's PR-SC886 og dertil skal jo en effektforstærker.

marantzen ser godt nok lækker ud også er han måske en smule fremtidssikret med den 8'ne kanal. På et tidspunkt må der jo komme lydspor med en ekstra højtaler i loftet.

ville marantzen ikke gå bedre med Onkyo'en end Nad'en.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 11:18

Den NAD du linker til har ikke XLR stik, hvad hedder de indganger der bliver brugt i NAD'en.

linket til flatscreencenter.se kan jeg sgu ikke få til at virke.

edit. så ikke lige det var almindelige RCA man brugte til NAD'en

http://www.flatscreencenter.se/page/products/fullAccessorieI nfo.php?id=3022

NAD har RCA ind.

SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 11:21

Det er faktisk min Kammi's far jeg har fået lov til at komme med nogle forslag til hvad han skal have af lyd, da han er helt blank. og har så har jeg kigget på Onkyo's PR-SC886 og dertil skal jo en effektforstærker.

marantzen ser godt nok lækker ud også er han måske en smule fremtidssikret med den 8'ne kanal. På et tidspunkt må der jo komme lydspor med en ekstra højtaler i loftet.

ville marantzen ikke gå bedre med Onkyo'en end Nad'en.

Jeg valgte 906eren fremfor 886 af 2 grunde, jeg skifter den sandsynligvis ud inden 3 år og den har internetradio (konen). Balancerede xlr stik giver måske lidt bedre lyd, men med korte RCA stik er det intet problem. NADen er sikkert en klasse over Marantz.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Nu er der nogle ting, som jeg er lidt uenig med SVP03 i, det er ingen hemmelighed.

Men den NAD-fætter, den vil helt sikkert kunne dække alle dine kammi's krav. Om man kan få noget, der er lidt så godt, til en biligere pris, ved jeg ikke. Så enig med ovenstående i, at NAD'en er rigtig hidsig og der er masser af effekt.

/Zirio
CineZirio
Elac, Veldyne, Onkyo, Playstation 3, Panasonic, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra

Hvad er du ikke enig med mig i ?
SVP03
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 11:39

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Jeg valgte 906eren fremfor 886 af 2 grunde, jeg skifter den sandsynligvis ud inden 3 år og den har internetradio (konen). Balancerede xlr stik giver måske lidt bedre lyd, men med korte RCA stik er det intet problem. NADen er sikkert en klasse over Marantz.

det kan jeg godt forstå, men tror nemlig ikke umidelbart han gider skifte så hurtigt ud. Han vil have noget god kvalitet der fungere også behøver han i øvrigt ikke tænke mere over det. så kan han have det i x antal år. nok +10år.

har nogle af jer kendskab til sunfire? de skulle jo levere rigtig meget effekt, har bare ikke hørt en og de går jo under varm amerikans lyd. det ville jeg gerne lige finde ud af hvordan lyder.

ellers må jeg lige snakker med ham og hive ham ud og høre marantz og NAD. er der ellers andre 7 kanals effekt forstærkere, i den prisklasse? jeg kan se Hifik. har Classé hedder det vist. det er jo bare en helt anden prisklasse.

Redigeret af jrued - 11-November-2008 kl. 11:40
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 12:15
Man kunne også gå efter noget brugt, som fx. en combo af Rotel RMB-1095
og RB-1080 (det give så total 7x200w), et sådan sæt må kunne fås bruge
for omkring 15.000 kr. og disse Rotel har Bal. XLR indgange.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu