recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til at bygge HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til at bygge HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
casperbech Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til at bygge HTPC
    Sendt: 11-November-2008 kl. 19:02

Hej alle. Nu har jeg læst en masse herinde, men er stadig i vildrede.

Jeg vil gerne bygge en HTPC og en ekstender, som skal kunne følgende.

HTPC

• Optage tv. (har kabeltv, og den skal gerne kunne klare overgangen til digitalt tv) Jeg vil gerne kunne se tv, samt optage på samme tid
  • Rippe DVD, således at jeg ikke behøver at have alle mine dvd´er stående på hylden.
  • Afspille musik via. recicer.
  • Være så støjsvag som overhovedet muligt.
  • Skal kunne bruges som filbank. Altså det er her jeg skal kunne hente film, optagelser, musik osv. fra ekstenderen.
  • Selvfølgelig være pæn nok til at kæresten accepterer den:)

Ekstender.

• Optage tv. (har kabeltv, og den skal gerne kunne klare overgangen til digitalt tv)
  • Støjsvag

Nu er spørgsmålet så hvad jeg skal bruge af hardware.

• Skal jeg bruge Dual, triple eller quad core?
  • Hvad med grafikkort?
  • hvilket tvkort?
  • Jeg har læst lidt om vandkøling, men er det virkelig nødvendigt for at få en lydløs HTPC?

Jeg er ny inden for området, så hvis i kunne forklare det så menneskeligt som muligt, ville jeg være glad. hvis i har uddybende spørgsmål, fyrer i bare løs:)

På forhånd tak, Casper Bech

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 01:13

Hør nu her Casper

En af de gode ting ved at have et forum er at dem der har prøvet det deler med dem der ikke har prøvet det. DVS vi skriver erfaringer ind som alle andre så også kan bruge. Så behøver man ikke skrive det samme igen og igen.

Så dit spørgsmål er, til overflod, besvaret, du skal bare bruge lidt tid på at læse!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
casperbech Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-November-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 10:08

Selvfølgelig er der mange tråde herinde, men de ender for det meste med en diskusion af tekniske detaljer, på et sprog jeg ikke helt forstår:)

Jeg har set Ken_T's hjemmeside, men vidste ikke om den var opdateret.

Hvis siden er opdateret, må jeg lige nærlæse den engang igen.

Mange tak for hjælpen.

Til top
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 10:29

Hej Casper,

1. Skal jeg bruge Dual, triple eller quad core? Hvis den bare skal bruges som HTPC ville jeg vælge et bundkort med 780G chipset (AMD) de bruger mindre strøm og der med opstår der også mindre varme.

2. Hvad med grafikkort? Som ovenstående, så er der grafikkort indbygget og det er super til en HTPC.

3. hvilket tvkort? Hvis det skal være til digital kabel tv (dvb-c) kan jeg anbefale dig et floppyDTV tuner kort.

4. Jeg har læst lidt om vandkøling, men er det virkelig nødvendigt for at få en lydløs HTPC? Tror det er for overkill at begynde med vandkøling, Køb et godt kabinet og en god cpu køler (omkring 15-17db) og en enkel kabinet køler (9-10db) så er den meget lydløs.

Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895
Til top
Henry64 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2008
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 10:33

Hvis du kunne tænke dig et lækkert "slimline" kabinet a.la. silverstone, så har jeg et starter sæt til salg, med bundkort, kortlæser (SD etc.), 4 gb ram, DVD brænder og CPU køler.

Så du skal købe en CPU (f.eks Amd 4850e som er dual core og lavenergi), en lydsvag harddisk f.eks. samsung, samt en FireDTV boks.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49870

Med det vil dine ønsker blive opfyldt.

Redigeret af Henry64 - 12-November-2008 kl. 10:36
Henry
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu