recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Miami Vice boks til 299,- kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMiami Vice boks til 299,- kr.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Emne: Miami Vice boks til 299,- kr.
    Sendt: 11-November-2008 kl. 10:57

Miami Vice er navnet på en af de største tv serier fra 80'erne, som blev kendt for sin ungdommelige tøjstil og massive brug af hele musiknumre, hvor bl.a. Phils Collin's "In the air tonight" høres i seriens andet afsnit.
Serien blev hurtigt et tilløbsstykke for håbefulde musikere, skuespillere og designere som ville frem, da et nummer spillet i Miami Vice var det samme som et sikkert hit, tøj der blev vist frem ville sælge i tonsvis og skuespillere som bl.a. Bruce Willis fik for alvor sit gennembrud.

Men det hele havde en pris. Bilen Sonny kører i, er en Ferrari replica og grundet seriens popularitet anlagde Enzo Ferrari i 1986 en retsag om at få stoppet brugen af den falske Ferrari.
Efter at have vundet retsagen kvitterede Enzo Ferrari med at forære serien 2 spritnye Ferrari Testarossa'er, som blev introduceret i sæson 3.

I forbindelse med 20 året for serien, gennemgik alle afsnit en restaureringsproces der skulle give serien nyt liv forud for Michael Mann's film fra 2006 med samme navn.
Med et nyt restaureret digitalt billede og Dolby Digital lydspor blev serien sendt ud i sæsoner indtil 2007, hvor alle 5 sæsoner blev pakket ned i en boks.

Det er A-Z der i denne uge har opskriften på enhver pirats mareridt
            - Alle 5 sæsoner
            - Alle 111 afsnit
            - Hele 32 dvd'er
            - Til kun 299,- kr.

Det billigste jeg hidtil har set boksen er til 670,- kr., så en nostalgisk tur tilbage til 80'erne er altså ca. 400,- kr. billigere nu.

Wikipedia: Miami Vice
IMDB: Miami Vice

Redigeret af Kim Jespersen - 11-November-2008 kl. 11:06
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 14:40
Flot set! Og en fin gennemgang af historien bag serien. Den er også side 39 i Bilka avisen. Godt nok billigt for så mange films

Redigeret af Kampus - 11-November-2008 kl. 14:42
Til top
higher Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2008
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 18:14
Hehe, jeg har lige fået den, men har en alder, der gjorde, at jeg faktisk
aldrig har set den (eller kan ikke huske så meget fra den i hvert fald - Kan
dog huske Ferrari'en sjovt nok), så glæder mig VILDT til at se den, håber
ikke jeg bliver skuffet... Men igen, en SÅ stor DVD boks til 299,- det kan sgu
ikke gå helt galt
Med venlig hilsen

Higher
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 21:50
Ja, det er billigt, så kan man også "prøve" dem uden at man bliver ruineret hvis man ikke helt syntes om 80'er stilen.

Det er nu sjovt at gense hvordan tingene var "dengang" med gule strømper (gad vide om den ville gå idag?) og mobiltelefoner der vitterligt var biltelefoner, for det krævede en bil at flytte dem rundt og så speciel effects der ville have haft gavn af en computer.
Ak ja, men nostalgisk, det er det.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 20:19
Ja, det er cool, men hvad sker der med at sæson 3 er i 2.0 i stedet for 5.1 som resten af sæsonerne.... Det gør jeg ikke køber den.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Ja, det er cool, men hvad sker der med at sæson 3 er i 2.0 i stedet for 5.1 som resten af sæsonerne.... Det gør jeg ikke køber den.

Nu er det jo en TV serie fra 1980'erne, så jeg ved ikke helt hvor 5.1 lyden skulle komme fra. Det er formentlig et remix fra noget som var 2.0 oprindeligt.

Redigeret af JesperLund - 22-November-2008 kl. 23:18
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 23:58

Der er meget godt musik i den serie , og den er jo nok i 4:3 , men jeg synes det var en rigtig god serie dengang...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 18:59
Muligt, men underligt at det kun er sæson 3 der er i 2.0... Wizard of Oz er også en gammel film men er da eksempelvis reataureret med 5.1.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 19:15
Ha! Jeg tjekkede lige og sæson 3 er overført med det originale mono lydspor, hvorfor det kan jeg ikke rigtigt finde ud af.
Men originallyden til de øvrige 4 sæsoner er vel også mono, så spørgsmålet er om det giver en reel forskel.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu