recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til Onkyo 706 opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål til Onkyo 706 opsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til Onkyo 706 opsætning
    Sendt: 12-November-2008 kl. 19:48

Jeg har nu endelig fået sat alle højttalerne op (SAT10 fra oktober fælleskøb) og skulle køre Audussey og det virkede fint, jeg er dog i tvivl om nogle af de settings den kom frem til.

1) under frekvenserne står den til:

Front 100Hz

Center 120Hz

Surround 100Hz

Subwoofer 120Hz

Jeg har ledt forskellige steder uden held, men jeg mener at have læst at frekvenserne skulle hedde noget med 80Hz istedet?

2) De afstande den finder, er det til receiveren eller til lyttepositionerne?

For nogle af dem passer ikke helt.

Og hvad vil være bedst, at sætte dem til det Onkyoen finder eller de rigtige afstande?

3) Jeg har sat mit tv (508XD) til Optical In 2, hvordan får jeg den assignet til TV? Synes ikke jeg kan finde noget om det i manualen.

4) Der findes så mange "Listening Preset Modes", hvilke er bedst hvornår (jeg ved godt jeg selv kan lytte bedst...), der er så mange og det er umuligt at holde dem op mod hinanden?

På forhånd tak :)

Redigeret af morteng - 12-November-2008 kl. 20:10
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af morteng morteng skrev:

Jeg har nu endelig fået sat alle højttalerne op (SAT10 fra oktober fælleskøb) og skulle køre Audussey og det virkede fint, jeg er dog i tvivl om nogle af de settings den kom frem til.

1) under frekvenserne står den til:

Front 100Hz

Center 120Hz

Surround 100Hz

Subwoofer 120Hz

Jeg har ledt forskellige steder uden held, men jeg mener at have læst at frekvenserne skulle hedde noget med 80Hz istedet?

2) De afstande den finder, er det til receiveren eller til lyttepositionerne?

For nogle af dem passer ikke helt.

Og hvad vil være bedst, at sætte dem til det Onkyoen finder eller de rigtige afstande?

3) Jeg har sat mit tv (508XD) til Optical In 2, hvordan får jeg den assignet til TV? Synes ikke jeg kan finde noget om det i manualen.

4) Der findes så mange "Listening Preset Modes", hvilke er bedst hvornår (jeg ved godt jeg selv kan lytte bedst...), der er så mange og det er umuligt at holde dem op mod hinanden?

På forhånd tak :)

1) Den skal stå så det ca. passer til hvor langt ned højttaleren rækker SAT10 er en lille højttaler - harbo sound anbefaler selv 120 eller 150hz her: http://www.harbosound.dk/images/Manualer/Surround_guide.pdf

2) Pas

3) Tryk: 'Receiver' > 'Setup' > 'Digital Audio input' indstil som ønsket. det er beskrevet på side 44 i den engelske manual der passende er navngivet 'digital input setup'

4) Der skal ørene nok igang

Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 21:50

Okay takker, så fik jeg lyd gennem tv :)

Jeg har hørt noget om en "Late night" funktion som skulle dæmpe effekter og øge tale, hvor finder jeg den funktion?

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 21:53
1)
Kig på manualen til dine højtalere og se hvor langt højtalerne går ned i Hz.
Da det er sattelithøjtalere kan du med fordel indstille det således, at højtalerne og subben overlapper hinanden.
Fx går mine keffer ned til 80 Hz. Jeg har så sat subben til 120 Hz, dvs. de overlapper hinanden i frekvensområdet 80-120 Hz

2)
Afstanden den finder er fra din lytteposition dvs. der hvor du har placeret målemikrofonen, til hver enkelt højtaler.

4)
Har selv en onkyo 805, og der synes jeg at THX-Cinema fungerer bedst
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 21:57

Okay takker, så fik jeg lyd gennem tv :)

Jeg har hørt noget om en "Late night" funktion som skulle dæmpe effekter og øge tale, hvor finder jeg den funktion?

På min fjernbetjening er knappen nederst. Den hedder L Night.
Ellers står det i manualen under listening modes
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

1)
Kig på manualen til dine højtalere og se hvor langt højtalerne går ned i Hz.
Da det er sattelithøjtalere kan du med fordel indstille det således, at højtalerne og subben overlapper hinanden.
Fx går mine keffer ned til 80 Hz. Jeg har så sat subben til 120 Hz, dvs. de overlapper hinanden i frekvensområdet 80-120 Hz

2)
Afstanden den finder er fra din lytteposition dvs. der hvor du har placeret målemikrofonen, til hver enkelt højtaler.

4)
Har selv en onkyo 805, og der synes jeg at THX-Cinema fungerer bedst

Jamen så passer det jo det den fandt ud af :) Tak for svarene :)

Da jeg endnu ikke har fået investeret i BluRay afspiller eller PopcornHour har jeg ikke rigtig mulighed for at teste HD lydformaterne, jeg kunne dog godt tænke mig en test DVD hvor jeg kan teste DD 5.1 og DTS (som er det bedste en DVD kan byde på?), kan man finde sådan nogle til gratis download?
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 12:59
Iøvrigt så har remoten til 706 LANGT færre knapper end på det "keyboard" der følger med 705 - men det bevirker så at der ikke er en "Late Night" knap - hvor finder jeg den?!
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 13:07

Iøvrigt så har remoten til 706 LANGT færre knapper end på det "keyboard" der følger med 705 - men det bevirker så at der ikke er en "Late Night" knap - hvor finder jeg den?!

I manualen under afsnittet "late night function" side 83.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu