recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTCP nyt grakikkort med problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTCP nyt grakikkort med problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
asmus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Emne: HTCP nyt grakikkort med problemer
    Sendt: 14-November-2008 kl. 15:30
 Jeg har skiftet mit grafikkort til ATI Radeon HD 2400 Pro AGP. På VGA udgangen er billedet perfekt, men når jeg bruger DVI udgangen bliver farverne forkerte (lys lilla og lys rød). Mit bundkort er et Asrock 939Dual-SATA2 og OS Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3.Det var meningen jeg skulle bruge det til DVI - HDMI på mit Thosiba Regza. Jeg har alle drivere opdateret og været i bios og disablet AGP fastwrite som producenten anbefaler. Jeg er kørt lidt fast her. Håber der er nogle forslag.

mvh asmus
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 15:36

Umiddelbart så se om du kan prøve et andet kabel.

Forbinder du til et TV eller en computer monitor?

Til top
asmus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 15:40
Jeg har forbundet med et helt nyt kvalitets kabel og det er til fladskærms TV Thosiba Regza
mvh asmus
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 15:50

Et helt nyt kabel kan stadig have problemer. Har du testet det kabel i et andet setup? Har du haft noget andet på TV'ets DVI indgang før?

Dit TV kan have individuelle indstillinger for forskellige inputsources. Så kig lige dens farveindstilling o.lign. igennem. Måske er noget ala 'Cinema' picture mode aktiveret som eksempel...

Til top
asmus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 16:32
Problemet er løst! Har HDMI 1 og HDMI 2 - jeg flyttede til HDMI 2 og så var problemet løst- Tak for din deltagelse!
mvh asmus
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 16:49
Ok. Så var det måske noget med forskellig colorspace understøttelse på dine 2 HDMI indgange... troede det hørte SCART dagene til
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu