recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Teufel - Dansk forhandler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTeufel - Dansk forhandler?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nitten82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Emne: Teufel - Dansk forhandler?
    Sendt: 16-November-2008 kl. 00:10
Jeg leder efter en dansk forhandler af Teufel højtalere. Jeg skal bruge et 2.1 system til mit mediecenter og har kig på deres "Motiv 2" system.

Jeg har dog kun kunnet finde forhandlere i Tyskland. Nogle der har kendskab til en dansk? Til info kan det nævnes at Teufel også har nogle ret lækre 5.1 systemer til Pc'en, eller media centret ;)

Mvh.

PS: Kan jeg evt. bare bestille fra en tysk forhandler, og stadig have min 2 ugers fulde returret hvis der skulle være noget?

Pft.
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 00:24

Oprindeligt skrevet af Nitten82 Nitten82 skrev:

PS: Kan jeg evt. bare bestille fra en tysk forhandler, og stadig have min 2 ugers fulde returret hvis der skulle være noget?

14 dages returret ved fjernsalg er pga dansk lov, så derfor er det bestemt ikke givet at en tysk forretning giver samme vilkår. 

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 00:38

Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:

14 dages returret ved fjernsalg er pga dansk lov, så derfor er det bestemt ikke givet at en tysk forretning giver samme vilkår.

Den danske fortrydelsesret er vedtaget efter et EU-direktiv, så der er også fortrydelseret i resten af europa, der er dog foreskel på længden. Tyskland har 14 dages fortrydelsesret.

http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta0/ehandel/fortryd0/

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 00:46

Derudover er der følgende forhold:

Betal med kreditkort
Undersøg hvilke betalingsformer, hjemmesiden accepterer. Hvis du betaler med et kreditkort eller Dankort, har du mulighed for at få din bank til at trække betalingen tilbage, hvis du eksempelvis ikke modtager varen.

Den mulighed har du derimod ikke, hvis du betaler via en bankoverførsel eller på anden måde overfører pengene til sælger.

Pengeinstitutankenævnet har i en afgørelse udtalt, at betalingsmåden PayPal skal sidestilles med betaling med kreditkort. Banken, som tabte sagen, er imidlertid uenig i afgørelsen, og den prøves derfor nu ved domstolene. Forbrugerombudsmanden er indtrådt i sagen til støtte for forbrugeren.
Der forventes dom i sagen i efteråret 2008.

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 00:48

@Sandal: Rart at vide inden for EU.

Specielt er der mange i DK der 'forbryder' sig imod denne:

Citér Køber og betaler du for varen på internettet, men afhenter varen hos sælger, har du imidlertid fortrydelsesret, da det afgørende er, at aftalen er indgået på internettet.

Har selv oplevet Midt-Data forsøge at undsige dette da jeg bestilte vare via nettet som jeg selv afhentede. Går den så går den...

Redigeret af Hodor - 16-November-2008 kl. 00:58
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 15:38
Tak for svarene, så fik vi den del af sagen afklaret. Jeg behøver med andre ord ikke bekymre mig om hvorvidt jeg handler hos en dansk eller en tysk distributør.

Der er højst sansynligt blot lidt højere fragtomkostninger og evt. længere leveringstid.
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Nitten82 Nitten82 skrev:

Tak for svarene, så fik vi den del af sagen afklaret. Jeg behøver med andre ord ikke bekymre mig om hvorvidt jeg handler hos en dansk eller en tysk distributør.

Der er højst sansynligt blot lidt højere fragtomkostninger og evt. længere leveringstid.

... men til gengæld er det med al sandsynlighed også billigere
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 15:54
[/QUOTE]

... men til gengæld er det med al sandsynlighed også billigere
[/QUOTE]

Well, det er lidt svært at sammenligne, siden der ikke ser ud til at være en dansk forhandler af Teufel :) Men jo, i såfald ville der nok være er par hunderede at spare i forhold til.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu