|
Kabling/flexrør - erfaringer? |
Besvar |
Forfatter | |
alexjensen
Bruger Oprettet: 11-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 113 |
Emne: Kabling/flexrør - erfaringer? Sendt: 26-September-2005 kl. 18:15 |
Hej forum Undertegnede startede på et tidspunkt en tråd vedr. træk af lange kabler ( http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6488&P N=1) via flexrør/tomrør. Nu har jeg imidlertid følgende problem: Jeg vil gerne investere i en ny Pioneer plasmaskærm. Til denne følger en mediaboks, som forbindes til plasmaskærmen med et systemkabel, der består af 2 kabler - et DVI-D kabel og et MDR-kabel. For at kunne skjule dette systemkabel, har vi tænkt os at placere nogle tomrør og lade ledningerne løbe her. Men da det bredeste stik (DVI) på systemkablet er ca. 4,5 cm. bredt, skal tomrøret være ca. 5 cm. bredt i stedet for de 1,8 cm. (3/4"), som de bruger standard. Det (med det brede tomrør på 5 cm.) mener byggefirmaet ikke lige kan lade sig gøre, da væggene er lavet af Siporex og det vil kræve for stor udfræsning i væggen med så brede tomrør. Men hvis dette er sandt - hvilke muligheder har jeg så for at skjule kablerne (helt)? Man kan bruge kabelskinner men dette er ikke ønskeligt, da vi håber på at kunne skjule ledningerne helt. Så derfor skriver jeg lige her for at høre, om der ikke er nogle af jer, der har være i samme problem og har en genial løsning? Vi har bl.a. tænkt på om man i stedet for tomrør kunne få udfræset en "kabelskinne", så man f.eks. havde et møbel under plasmaskærmen, hvor der bagved dette møbel gik en kabelskinne i væggen op bag plasmaskærmen? Alle gode råd er velkomne Alex |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 26-September-2005 kl. 22:02 |
Hej Alex Jeg er slet ikke sikker på at du kan få et så langt MDR-kabel, så under alle omstændigheder vil det være smart med et møbel nedenfor plasma skærmen. Hvad men center-højttaler, eller er det uden surround ? /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
HTPC
Guld medlem Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
Sendt: 26-September-2005 kl. 22:12 |
Det kan man sagtens, de kan fås som originalt Pioneer tilbehør som 30 meter som optisk og som 3- 7-, og 10 meter elektrisk kabel som jeg har postet her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6487&P N=0&TPN=3 De to kabler der føleger med som standard er 3 meter udgaven, men du kan som sagt købe dem i enten 7 eller 10 meter elektisk eller 30 meter optisk. Redigeret af HTPC |
|
HTPC
Guld medlem Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
Sendt: 26-September-2005 kl. 22:20 |
Du kan evt. fræse flade retangulære kabelkanaler ind i væggen.
Redigeret af HTPC |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |