recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Studerende setup. (WAF-godkendt)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStuderende setup. (WAF-godkendt)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Emne: Studerende setup. (WAF-godkendt)
    Sendt: 17-November-2008 kl. 11:17
Her er mit WAF-godkendte setup bestående af 42" Panasonic TH42PX81 plasma, Panasonic DMP-55BD Bluray, Panasonic SA-HE7 Reciever, Samsung SMT-H3126 PVR (Yousee HD-boks) styret med min Logitech Harmony One fjernbetjening og lyd over Scandyna MicroPod SE og Minibass.

Jeg forsøger stadig at finde et par flade hvide baghøjtalere og en center, som kan blive WAF-godkendt.

Kommende projekter

• Bedre kabel management (har indkøbt en hvid metal kabelbakke til at sætte op lodret under fjernsynet.)
  • Trådløs internet router placeres bag mit billige IKEA AV-møbel, så jeg få mindre ledningrod og får koblet Yousee HD-boks og BD55 på nettet.
  • En eller anden form for lys bag fjernsynet. Overvejer meget hvad jeg skal gøre her. Tror måske det ender med, at jeg selv laver noget med LED-tape. Jeg modtager gerne forslag.

Ønsker
  • WAF-godkendt center og baghøjtalere så jeg kan få 5.1 eller måske endda 7.1, hvis højtalerene er tilpas diskrete!
  • Ny surround-reciever med HDMI inputs og evt. 7.1, så jeg har muligheden senere og naturligvis i sort, så det passer ind i mine nuværrende enheder - det sølv look kommer fra mine tidligere enheder. (Igen WAF-godkendelse...)

Her er et par billeder - (billige komponenter og AV-møbel, men jeg er endnu en af de "stakkels" SU-ramte personer)

Redigeret af srnkrkgrd - 17-November-2008 kl. 12:22
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 11:18
Her lidt visuelt af opstillingen:

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 11:19
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 11:22
Og her hele væggen med mit computer-setup:

Her har jeg natuligvis lovet at lave en kabelgennemføring igennem bordpladen, så der kommer mindre kabel rod. Også her ønsker jeg mig en anden baggrundsbelysning til monitoren.

For en god ordens skyld, så er computerdelene som følger:

Eksterne dele:

24" Samsung SyncMaster 245B monitor
Antec SLK3000BQE kabinet
Saitek Eclipse tastatur
Logitech MX518 mus
Sort Icemat musemåtte

Interne dele:

ASUS A8N32 SLI Deluxe bundkort
AMD X2 3800+ processor
2Gb Kingston paired Dual-DDR hukommelse
GeForce 8800 GT 512Mb grafikkort (Er midlertidig blank på mærket... pinligt!)
WD VelociRaptor 150Gb 10.000 rpm harddisk
LiteOn DVD-brænder
Linksys Wireless-G with SpeedBooster netkort
Seasonic S12-420 80+ strømforsyning

Og naturligvis truntens HP-bærbar..

Redigeret af srnkrkgrd - 17-November-2008 kl. 11:49
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 11:48
Jeg modtager meget gerne forslag til forbedring, kritik eller kommentarer af min opsætning! 

Go ahead - flame me!

Redigeret af srnkrkgrd - 17-November-2008 kl. 12:06
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 12:05
Jeg syns det ser rigtigt godt ud, dejlig ligetil, og udstyret fejler da bestemt ikke noget :-)
Om Man kan lide det røde møbel er nok en smagssag, personligt ville jeg nok hellere have et Hvidt, eller et Sort... 
Til gengæld er jeg vild med at arkitekt lampen ser ud som om det er dén der holder Monitoren på plads, det mest spinkle beslag NOGENSINDE

Kan godt forstå du har fået den WAF-certificeret
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 12:06
Du kan da ikke nænne at sidde ved computeren, med så lidt bordplads?!

Der er museskader over hele linjen med det setup

Ellers ser det meget fint ud. Dog lidt for mange forskellige farver efter min smag, men jeg er også meget traditionel
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 12:10
Farverne er nok mit flip. Trunten har resten i sort eller hvidt. Synes ikke at det gør noget, at der er lidt farve også, så det hele ikke bliver alt for . (Hun er bestemt ikke glad for den blå sub, som ofte bliver gemt, når man åbner døren mellem stue og gang..

Angående lampen som ophæng, så var min fætter også lige over at kontrolere om det kunne passe at monitoren hang i det "ophæng" - men nej.... der er natuligvis et Vogel VFW-132 bag
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Du kan da ikke nænne at sidde ved computeren, med så lidt bordplads?!

Det går faktisk fint og selvom det måske ikke ser ud til det, så er der plads nok til at mine arme hviler på bordpladen, når jeg benytter tastatur og mus. I en optimal verden, så havde jeg mere plads end denne to-værelses lejlighed tilbyder og flyttede min computer et andet sted hen, men det kan være at det sker, når jeg er færdig med at studere..
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 15:36

Det ser da fint ud

hmm mener arbejdstilsynet og hvad de ellers hedder siger man skal kunne "hvile" hele underarmen på bordet, dvs. helt til albuen, hvis jeg husker rigtigt fra det kursus vi skulle til ang. dette..

Jeg tror jeg vil give de andre ret i der nok er lidt for mange farver, men det er jo en personlig sag..  jeg er mere til det enkle, sort, hvid og sølv/alu..

Angående lys bag så kunne det som Anima og andre har brugt måske være en mulighed.. det er noget "møbelbelysning" fra ikea.. http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70115564.. Jeg overvejer selv at købe det til mit tv, men okay hvis du selv kan lave noget billigere , så ja, hvorfor ikke selv gøre det så

Mvh

Stephen
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af NoNameDesigndk NoNameDesigndk skrev:

Det ser da fint ud

Tusind tak!

hmm mener arbejdstilsynet og hvad de ellers hedder siger man skal kunne "hvile" hele underarmen på bordet, dvs. helt til albuen, hvis jeg husker rigtigt fra det kursus vi skulle til ang. dette..

Hehe.. det er sikkert helt rigtigt, men selv ved et skrivebord af den størrelse, så kan jeg ikke finde ud af at sidde på den måde.

Angående lys bag så kunne det som Anima og andre har brugt måske være en mulighed.. det er noget "møbelbelysning" fra ikea.. http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70115564.. Jeg overvejer selv at købe det til mit tv, men okay hvis du selv kan lave noget billigere , så ja, hvorfor ikke selv gøre det så

Jeg overvejer at lave noget til monitor og fjernsyn ud af det her eller det her kombineret med en strømforsyning. Tror godt at jeg kan holde mig omkring 500-700 kroner for en løsning til det hele! Problemet er at jeg godt kunne tænke mig at kunne tænde og slukke med min Logitech fjernbetjening... Uanset så kan det helt sikkert laves bedre og billigere end Ikea-løsningen!

Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 17:17

Hehe jeg har også lige svært ved selv at overholde det med ret ryg osv osv., selvom jeg har en bord der vist indenfor en cm har rigtige højde til mig 

den der løsning koster da ca det samme som Ikea -løsningen.. ? eller hvis du regner med 5-700 så bliver det jo endda dyrere end ikea-løsningen.. hmm hvordan kan man komme til at styre det med en fjernbetjening, findes der et modul/strømforsyning der kan tændes og slukkes v.h.a. en fjernbetjening eller ? for det lyder da smart hvis man kan komme til det, for så kan man jo undgå at skulle om og kravle eller lign for at tænde det lys [;S]

Mvh

Stephen
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu