Som skrevet i en tidligere tråd, kommer her mine første par timer med en helt ny Eee box, samt dens ydelse til SC.
Først pakkes den ud:

(ja jeg "valgte" den i hvid, da de ikke lige havde den i sort hvor jeg købte den fra,)

Forbindelser på bagsiden, er der vel ikke noget nyt i.

og tilslutninger på forsiden...
Lidt billeder af alt det tilbehør der fulgte med:

"Skærm beslag" samt dens fod og lidt cd'er

En utrolig lille strømforsygning, som iøvrigt lyser blåt når der er strøm på. Samt en lille optisk mus :)

Min er købt med dansk WinXP home, som kommer med SP3:

Efter opstart fik den et par omgange med Windows Update, samt installeret SC. Min lille musik samling på ca 20GB blev overført over kablet netværk:

Det gik nogelunde hurtigt, selvom den lille Atom CPU havde en del at lave. Den er iøvrigt tilsluttet via gigabit netværk hele vejen.
Scanning blev sat igang, og trods dual core begyndte den også at få lidt at lave:

Det gik dog ganske hurtigt, og ca 6 min tog det for mine små 3000 sange:

Jeg har efterfølgende kun fået den testet lidt. Men der er ingen problemer i at streame musik:

Den ligger normalt på 4-5% -de høje udsving på grafen er fra lidt update tidligere.
Det er dog "bare" en alm mp3 jeg streamer, og jeg har kun en enkelt Squezeebox at teste op imod i øjeblikket.
Edit: en .flac sang viser ikke mere load -hvis det skulle have interesse.
Nå ja.. det bedste af det hele:

og det er ved alm load i windows mens den spiller musik :)
Kommende planer og overvejelser:
Linux -en ubuntu variant muligvis.
Et par web kameraer -og jeg har en billig overvågning af stuen :)
En apache webserver -den kan lige så godt hoste en lille hjemmeside når den alligevel står tænt.
UPNP server, nok Tversity, så den kan streame musik/billeder/film til ps'3en.
Måske sætte den til tv'et i stuen, via dvi->hdmi, for at se hvordan den klarer en full hd opløsning :)
Ulemper:
Der er "kun" de 160GB intern plads den kommer med. For mange mennesker er det ikke nok til at erstattet et nas. Og selvom man kan udvide den med en ny hdd -f.eks 500GB, så er der stadig et stykke vej op til de store systemer.
Der dog 4 USB porte, så der kan altid sætte ekstra plads til, uden de helt store problemer.
CPU'en: der er ikke super meget power i den lille cpu. Jeg vil senere lave nogle tests hvor jeg lader den stream 720/1080P materiale til min ps3, og se hvordan den klarer denne opgave. Jeg ved, at den ikke selv kan fremvise 1080p via dens egen dvi udgang, men jeg tror ikke der er nogen problemer med at streame den.
Så alt i alt er jeg godt tilfreds med mit nye 1900krs legetøj :)
Redigeret af bcravn - 17-November-2008 kl. 20:15