|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Wuhtzu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() Sendt: 16-November-2008 kl. 23:06 |
|
Hey folkens
Jeg har problemer med at se (faktisk med at finde) Canal Digitals HD-kanaler på via mit FloppyDTV DVB-S2 kort og mit Conax CAM. Når jeg foretager et channel scan i DVB Viewer med "Thor 2,3" som transponder liste, så finder jeg 523 kanaler. Alle de kanaler jeg har bortset fra HD-kanalerne. Her er et screenshot fra DVBViewer som viser indstillinger under channel scan: http://wuhtzu.dk/random/dvbviewer_channel_scan.png Det har virket før, lad os sige, tilbage i februar 2008. Fra en gang i foråret og frem til nu er det ikke blevet brugt grundet et andet ikke relateret problem. Scanner jeg for kanaler uden CAM finder den stadig 523 kanaler, hvilket selvfølgelig er fordi selve scanningen intet har med CAM/Program-kort at gøre. Det forleder mig til at tro, at jeg måske scanner forkert / med de forkerte indstillinger. Det skal siges, at jeg kan finde HD-kanalerne hvis jeg sætter mit program-kort i set-top-boksen fra Canal Digital. Hvad tror I? Hvad gør jeg galt siden jeg ikke kan finde HD-kanalerne? EDIT: Jeg skulle måske lige sige, at mit Canal Digital abonnement er tilbage fra august 2007. Med venlig hilsen Wuhtzu Redigeret af Wuhtzu - 16-November-2008 kl. 23:08 |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Ja du må sgu undskylde, men jeg kan ikke huske 100% hvordan jeg fik dem ind, men jeg mener at huske at jeg gik ind i TransEdit, scannede den specifikke tansponder (fandt frekvenserne på CanalDigitals hjemmeside) , og overførte resultatet til DVBViewer. Det har virket fint indtil nu, men de sidste par dage har jeg ikke kunnet få Canal+ HD ind, men jeg har ikke brugt tid på at finde ud af hvorfor (har pissetravlt!!) Hvis det ikke er nok. så giv et bjæf, så sætter jeg mig lidt mere ind idet |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
|
Du skal måske have opdatere din 'Thor 2,3' transponder fil. Prøv at kigge i DVBViewer forum efter den slags. |
||
![]() |
||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() |
|
Har du flueben i hardware indstillinger hvis ja så skal du nok have opdateret transponer liste
|
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
Wuhtzu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
|
Mange tak for jeres svar. Jeg vil prøve så meget af det jeg kan her til aften.
Hvilke hardware indstillinger referer du til? Mvh Wuhtzu |
||
![]() |
||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() |
|
dvbviewer > indstillinger > hardware så vælger du til dvbs kort og flueben i dvbs2 men jeg tror mest på det er transponder listen der skal opdateres
|
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har været omkring på DVBViewers forum og jeg kan ikke ved at søge finde nogen transponder list til thor 2,3.
Det har muligvis noget at gøre med, at jeg ikke helt ved hvad jeg skal lede efter. TransEdit indeholder følgende transponder lists: Astra 19E Astra 23E Astra 28E Europe France Hot Bird 13E På forhånd mange tak for mere info :) Mvh Wuhtzu |
||
![]() |
||
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
|
Prøv at bruge deres søgemaskine på forummet. http://www.google.com/search?q=thor+2%2C3&sitesearch=dvb viewer.info&domains=dvbviewer.info De første hits ser da ganske brugbart ud. Redigeret af Hodor - 17-November-2008 kl. 23:46 |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Ja det var mig der oprettede tråden, og det løste også problemet, men jeg kan ikke rigtig tune ind på dem mere. Der skal sikkert bare lidt "oprydning" til
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Jeg mener du skal ligge transedit i din dvbviewer program mappe Så åbner du transedit > settings > vælg floppy indstil til dit setup > save Maker Thor 2,3 intelsat vælg diseqc hvis du bruger det >apply > save Blind scan > symbol >22000,27500,30000 > dvb-dvb-s2 >1 >apply > scan Så kan jeg ikke lige huske resten Og til sidst kopier transponer mappen over i CMUV\DVBViewer
Redigeret af svsommer - 18-November-2008 kl. 18:36 |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |