|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Henrik_s ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 608 |
![]() Sendt: 18-November-2008 kl. 00:33 |
Nu ser det ud til at told grænsen flyttes.... Link
|
|
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Ja, men ikke momsgrænsen som hele tiden har været lavere end toldgrænsen. Hvis varens værdi er over 80 kroner, kan der komme ekstraregninger for moms og de horrible PestDK gebyrer.
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12429 |
![]() |
Fuldstændig ubrugeligt for den almindelige forbruger, så længe momsgrænsen forbliver så latterligt lav, som den altid har været.
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Er der overhovedet nogen mulighed for at være fremme i skoene og selv betale told/moms så man slipper for Postens gebyr?
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Det er jo sådan set også dét der er meningen... |
|
![]() |
|
Stefan V ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 700 |
![]() |
Der er nogle hjemmesider som beregner moms. Så står det
fint udenpå æsken ![]() |
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
Man kunne jo også vælge at hæve den alm. skatteprocent for dermed kunne få råd til, at sænke momsen så slipper vi også for at skulle betale løn til de toldere som skal gå rundt på de forskellige pakkecentrer og lede efter forsendelser stammende fra ikke EU lande Men vi skal jo huske det koster ca. 750 miliarder om året at drive den forretninger som "Kongeriget Danmark" på det nuværende service niveau så pengene skal jo ind på enten den ene eller anden måde. Personligt mener jeg det er helt fair man skal betale moms på vare som købes uden for EU ellers vil jeg da føle mig snydt når jeg enten handler i danske eller EU internet forretninger |
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
Men skal da bare tage på ferie udefor EU og selv hente skidtet hjem .... så er der ingen moms Men husk beløbsgrænsen |
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8683 |
![]() |
60+% i marginalskat er ikke nok? Det kan altså ikke være meningen at alle skal være med til at betale for alt til alle andre. Forbrugsbestemte skatter og afgifter (som moms jo er) er helt fint. Andre lande kan have både lavere skat og lavere moms uden at de dør på gaderne. Der manger basalt set en mulighed for at anmelde og betale moms uden om Post Danmark. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12429 |
![]() |
Så meget har jeg selvfølgelig forstået, men derfor kan man vel godt brokke sig lidt over det alligevel... |
|
![]() |
|
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
Det er jo meget simpelt køb tingene inden for EU's grænser :) jaja det er altid meget grønnere (billigere og nemmere osv. osv.) ovre på den anden side hos naboens græsplæne.
|
|
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|
![]() |
|
![]() |
Det er jo ikke alt der kan købes indenfor EU's grænser... Min samling består f.eks. af noget der ligner 50% udgivelser med film og serier, der aldrig har været udgivet i Danmark eller sågar i Europa. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |