recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dinovo bio + div.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDinovo bio + div.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Emne: Dinovo bio + div.
    Sendt: 18-November-2008 kl. 21:37

Efter at have fuldt med herinde i et stykke tid syntes jeg nu det var blevet tid til at smide lidt billeder af mit setup herind - alt er lavet i forbindelse med en renovering af lejligheden som endnu ikke er helt færidg, derfor er der lidt ledninger der hænger og sådan - det må i lige se bort fra ;-)

So here goes;

Køkken;

I køkkenet er der et 19" Viewpia med indbygget DVD og 2 stks lofthøjtallere af mærket Canton InCeiling 800 som er tilsluttet min Sonos ZonePlayer ZP100 som er gemt væk i et køkkenskab.

Soveværelse;

I soveværelset har vi ligeledes 2 stk Canton InCieling 800 tilsluttet en Sonos ZonePLayer 100. Derudover er der en noname DVD afspiller og som tv er der et Panasonic TH-37PX80E hvor alle kabler er fræset ind i væggen.

Stue;

I stuen er der en Planar 7010 (proff. kalibreret), CineScreen V5 indbygget i det sænkede loft (det er dog lavet således at en enkelt gipsplade kan fjernes for at få adgang til lærred), Philips HTS8100 sorroundbar, Panasonic TH-42PX700E, Logitech Harmony One (dog endnu ikke taget i funktion), YouSee HDD box, Sonos ZonePlayer 80 tilsluttet HTS8100. Derudover der lidt billeder af skrivebordet.

Beklager billedkvalitet på billederne - de skulle bare lige hurtigt tages. Eftersom der bliver opdateret og ryddet lidt op kommer der nye billeder.

Kommentarer modtages gerne :-)

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 22:01

Rigtig flot setup. Syntes dog desværre selve designet på Viewpa og Panasonic grænser sig til det rigtig kedelige. En Samsung skærm ville pryde væggen meget mere, dermed ikke sagt, at selve kvaliteten er bedre. Jeg er imponeret over din stiliske og rene opsætning af Philips' Soundbar. Den passer godt sammen med Tv'et (Her rammer du dog plet, specielt med den grå linje, som forefindes på begge apparater) 

Blæret med den projektor, samt det flotte lærred, specielt fordi du kan gemme dit Tv væk Spøg til side.

Dine højtaleropsætning er rigtig cool og syret af charme og stil. Det ser ud til, at du har fået gemt de fleste kabler af vejen. Den sorte kabelbakke, passer rigtig godt ind i selve setup-designet.

Rigtig flot.

Til top
JFalkenberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2007
Sted: Herning
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 09:06

Det ser da kanon godt ud. Er selv meget stor fan af et enkelt og stilren design, og det synes jeg du du har fået i kraft af at alle ledninger kørt ind i væggene samt det at lærredet er skjult i loftet.

Glæder mig til at se billeder af resten af hytten hvor man kan danne sig et helhedsindtryk

Redigeret af JFalkenberg - 19-November-2008 kl. 09:06

Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 09:36

Hej!

Det ser top nice ud!

Jeg er helt pjattet med skjulte ledninger og det er du sluppet godt fra!

Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 17:07

Det ser da rigtigt fedt ud  men også dyrt

smart med højtalerne og lærredet i loftet.. har du også "sænket" loftet der hvor du har højtalerne, eller hvordan er det gjort ? hmm sådan noget sænkning kunne jo være en fin løsning for os der ikke kan/må fræse ledningerne ind i væggen eller lign fordi man bor i lejlighed

Lavet det hele selv (er du håndværker?), eller har der været håndværkere forbi og lave det ?

Mvh

Stephen
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 17:14
 Jeg er helt tosset med lærredsløsningen. At du så ikke har et rigtig 5.1 setup til den lækre løsning, det kan diskuteres, om det er nødvendigt... Det ville det være for mig personligt. Hehe... Godt gået!
Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 20:07

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Rigtig flot setup. Syntes dog desværre selve designet på Viewpa og Panasonic grænser sig til det rigtig kedelige. En Samsung skærm ville pryde væggen meget mere, dermed ikke sagt, at selve kvaliteten er bedre.

Tildels enig - Viewpia er ikke købt for at være pæn eller lign (eller at den var helt sort var et kriterie), men primært købt som køkken TV, dvs billig men funktionel - det er kun tændt når man står over kødgruderne alligevel jo ;-)

Mht design på Panasonic så kan vi godt blive enige om at Pioneer og B&O er i en lidt anden klasse, men også prisklasse ;-) Jeg fortryder lidt jeg fik 700E modellen til stuen da jeg syntes den grå bund skæmmer lidt, men sådan er det jo - så må man jo gøre det bedste ud af det.

Jeg er imponeret over din stiliske og rene opsætning af Philips' Soundbar. Den passer godt sammen med Tv'et (Her rammer du dog plet, specielt med den grå linje, som forefindes på begge apparater)

Takker - syntes også selv det er lykkedes meget godt indtil videre :) 

Dine højtaleropsætning er rigtig cool og syret af charme og stil. Det ser ud til, at du har fået gemt de fleste kabler af vejen. Den sorte kabelbakke, passer rigtig godt ind i selve setup-designet.

Det var også et af kriterierne for at jeg ville lave det - at det skulle være stilrent og alt skulle være så skjult som muligt. Jeg havde faktisk også fræsset en rille ud inde i stuen til alle kabler, men da jeg så efterprøvede at lægge alle kabler i osv., så kunne jeg se at hullet skulle være meget størrer (kablerne til HTS8100 er sygt store), så jeg droppede desværre ideen igen, og investerede istedetfor i nogle pæne kabelbakker - blev meget pænt, men stadig lidt irriterende jeg nu ikke fik lagt dem i væggen alligevel - well, så er der også lidt og lave fremover måske ;)

Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af JFalkenberg JFalkenberg skrev:

Det ser da kanon godt ud. Er selv meget stor fan af et enkelt og stilren design, og det synes jeg du du har fået i kraft af at alle ledninger kørt ind i væggene samt det at lærredet er skjult i loftet.

Glæder mig til at se billeder af resten af hytten hvor man kan danne sig et helhedsindtryk

Takker :) Yes - billeder hvor man også kan se sofa i stue mm., skal nok komme - der skal bare lige ryddes lidt op og sådan, og de sidste småting på plads ;-)

Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hej!

Det ser top nice ud!

Jeg er helt pjattet med skjulte ledninger og det er du sluppet godt fra!

Tak - det var også en af de grundlæggende ideer med setup'et :)

Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 20:19

Oprindeligt skrevet af NoNameDesigndk NoNameDesigndk skrev:

Det ser da rigtigt fedt ud  men også dyrt

Alt er selvfølgelig relativt, men det var faktisk ikke såå dyrt igen - især fordi jeg fik lavet en rigtig god deal hos en tysk forhandler hvor alt udstyret er købt samtidig (Alt Sonos, 37" Panasonic, Philips sorroundbar), Projektor og lærred er også købt i tyskland, dog hos forskellige forhandlere - men her fik jeg også ok priser. Jeg vil tro at alt udstyret (Sonos, 37" panasonic, Philips sorrundbar, loft højtallere, projektor og lærred) har stå mig i lige under 30k - det syntes jeg ikke er såå slemt igen.

Oprindeligt skrevet af NoNameDesigndk NoNameDesigndk skrev:

smart med højtalerne og lærredet i loftet.. har du også "sænket" loftet der hvor du har højtalerne, eller hvordan er det gjort ? hmm sådan noget sænkning kunne jo være en fin løsning for os der ikke kan/må fræse ledningerne ind i væggen eller lign fordi man bor i lejlighed

Lavet det hele selv (er du håndværker?), eller har der været håndværkere forbi og lave det ?

Alt er lavet selv, ja - er ikke håndværker, arbejder indenfor IT :-)
Loftet er sænker overalt - højtallerne kræver 10cm, dvs de er 10cm dybe.

Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 20:21

Oprindeligt skrevet af betho betho skrev:

Jeg er helt tosset med lærredsløsningen. At du så ikke har et rigtig 5.1 setup til den lækre løsning, det kan diskuteres, om det er nødvendigt... Det ville det være for mig personligt. Hehe... Godt gået!

Hehe - jeg regnede nok med nogle herinde ville kommentere det ;-) Jeg er ikke den heelt store hifi freak - forstået på den måde at jeg ikke kan se forskel på et Pioneer og Panasonic tv fx (altså billedmæssigt) - at jeg måske ville kunne høre forskel på min sorroundbar og et rigtig sorround setup vil jeg ikke afvise - men alene alle de højtallere der skal sættes op vil fjerne noget af fornøjelsen for mit vedkommende ;-)

Til top
Business101 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 05:45
bliver lige nødt til at høre hvilket tastatur du bruger.
har længe været på udkig efter et der minder om et tatsatur til n bærbar, og det ligner dette.

tager jeg fejl?
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu