|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
WooPes ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() Sendt: 13-November-2008 kl. 23:23 |
Hej,
overvejer at købe et sorround system, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg håbede først jeg kunne nøjes med at lille system som ikke kostede al verden. Men jeg vil samtidigt gerne kunne tilslutte både min dvd, x-box, tv osv. Men har ikke rigtigt fundet nogle system hvor man kan til slutte mere end en enhed. Så tog jeg en tur ned i den lokale hifi butik, og han råede mig til at købe nogle højttalere der var lidt størrere end de sattelit højttalere som er i de samlede pakker man kan købe, da lyden ville blive bedre. Og han fortalte mig også at jeg skulle have en receiver med 3 hdmi indgangen hvis jeg skulle tilslutte alt på samme tid. Nu er jeg ret i tvivl.. Jeg er ikke den store hifi nørd, skal bare have et udemærket sorround system, men hvad skal jeg gå efter? |
|
![]() |
|
detlef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
![]() |
De to ting bliver nok svære at forene. Men du kunne jo købe en 3 vejs HDMI switch, på den måde kan du koble 3 enheder til en HDMI indgang, og det er nok billigere end at købe en receiver med 3 HDMI indgange. Men det er nok en god ide at give os en ca pris på hvad du skal bruge ( gætter på receiver og højtalere ) samt hvad du vil ofre, gør du det skal der nok komme forslag til løsninger.... |
|
![]() |
|
morteng ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
![]() |
Nu har du ikke snakket budget eller andre forudsætninger, og kan kun tale på egne vegne, men med en Onkyo 605/606/705/706 og et surround sæt bestående af HarboSound SAT10 + SUB10 går du ikke helt galt i byen - jeg er ovenud tilfreds med mit :)
|
|
![]() |
|
WooPes ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() |
Tak for svarene so far.. :)
Men HDMI swich er da en god måde at gøre det billigt på, og så slipper jeg da også for den store receiver.. Men ellers havde jeg tænkt mig at reciver og højttallere max måtte rende op i 8000kr.. Men en HDMI swich kan jeg vel få til rimlige penge, og så købe et hjemme bio system med højttalere og dvd incl. I hifibuttikken foreslog han mig: http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1709_surround_receiver_sort.htm og http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/argon _6210s_hoejttaler_sort.htm I forud sætning af at det skulle være godt og billigt. Men hvis jeg kan få et billigere og udemærket sæt ved at købe en HDMI switch er det da en god mulighed, men hvad siger i til det han foreslog mig? |
|
![]() |
|
![]() |
Help? Kan jeg bare købe en hjemmebio set også tilslutte en HDMI switch?
|
|
![]() |
|
detlef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
![]() |
Forudsat det har en HDMI indgang, så ja. |
|
![]() |
|
![]() |
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1709_surround_receiver_sort.htm
Den har jo tre HDMI indgange, så behøver du ikke en switch. uden at kende den så ser den på papiret ud til at være et rigtigt godt valg til prisen. http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/argon _6210s_hoejttaler_sort.htm Dem bruger jeg selv som baghøjtalere, og er meget tilfreds med dem... Jeg er 100% sikker på at dette er et bedre valg end noget færdigsæt i samme prisklasse.... |
|
![]() |
|
klabir ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
Husk lige at Denon 1709 kun switcher video på HDMI ikke lyd!
|
|
![]() |
|
jackson stuart ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() |
når du nu alligevel bevæger dig lidt op ad prisstigen skulle du måske overveje en receiver med noget HD-lyd, bare for lige at fremtidssikre lidt og evt. kombinere med nogle eltax monitor højtalere, hvis det skal være billigt.
|
|
Sony W5500 - PS1/PS3 - NAD visofive - Sherwood - Dali concept - mission - eltax. (samt suzuki)
|
|
![]() |
|
![]() |
Klabir, er 1909 så med HDMI lyd eller?
Jackson Stuart, tak for rådet, men hvis jeg nu i første omgang vil holde mig til et hjemmebio-system, kan jeg så få sorround på alle mine enheder via den HDMI switch eller? |
|
![]() |
|
![]() |
Detlef, ja det vil helt sikkert være et bedre valg at købe en recivere og argon højttallerne. Men kan jo få et samlet sæt til omkring 2000,- (hjemme bio-system), og hvis jeg kan få det til at virke med at jeg kan tilslutte alle mine enheder også, ved hjælp af en HDMI switch, tror jeg vil vælge det i første omgang. Men har ikke rigtigt nogle erfaringer med hvor mange udgange der er på et hjemmebio system for det er vel ikk ret mange, og om HDMI switchen kan gøre det...
|
|
![]() |
|
ThomasB ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Juli-2008 Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Hej WooPes
Jeg har pt. et hjemme-bio-system fra Samsung, hvor der kun er én HDMI-udgang, og jeg har så en HDMI-switch, hvor billedet kører fra enhederne igennem den og op til tv. Lyden kører jeg så optisk ind i receiveren/dvd-afspilleren (samme enhed), og det kører såmænd fint :) Så der skulle ikke være noget galt for at sætte dine enheder til en HDMI-switch og så tage den derfra. Hvilket system har du kig på? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |