|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
isteen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 722 |
![]() Sendt: 20-November-2008 kl. 18:03 |
Er Blu Ray afløseren for DVD'en? Altså forstået på den måde, at DVD med tiden vil udgå til fordel for BD?
Kan en Blu Ray-afspiller vise alle de DVD'er jeg med tiden har indkøbt...i diverse regioner? Overvejer af skifte DVD'afspilleren ud med en Blu Ray spille....og kan den forresten afspille CD'er? Min nuværende (og glimrende) Panasonic bruger jeg til både film- og CD-afspiller |
|
Steen
|
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
T800 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
Jeg er ikke ekspert men en gemen bruger.
1)Bluray er måske ikke en reel afløser af DVD'en, endnu, men det er High Definition helt afgjort... Altså af SD(Standard Definition). En ekspert har sammenlignet overgangen fra SD til HD, med overgangen fra sort/hvid til farve. Lyd og billede er bare meget bedre(Lyd kan endda heller ikke blive bedre end den er i sin ukomprimerede form på BD). 2) Ja dine gamle DVD'er kan afspilles på en BD afspiller, og er den kode- fri(lige som en DVD afspiller) kan den afspille DVD'er uanset regionskode. Panasonic ved jeg er muligt at få kodefri. OBS! Det gælder dog ikke BD'er som er regionslåst. Dette vil kræve en chip installeret, hvilket du også kan få, men det koster yderligere og fås kun ved bestilling hos særlige websider. Håber det er brugbart info? |
|
Pioneer 428XD,HD-EP30, PS3,5 stk. B&W M1,SPL1000R, Onkyo TX SR606 Silver
...We have no fate... HD Film |
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
Om Blu-ray er DVD'ens afl�ser er der delte meninger om
![]() ![]() De fleste Blu-ray afspillere er regionl�ste b�de p� DVD og p� Blu-ray s� nej, men det er vel et sp�rgsm�l om tid f�r at de fleste afspillere er regionsfrie i hvert fald p� DVD siden. Blu-ray er regionsbestemt men det er muligt at k�be et Blu-ray kit der g�r dem regionsfrie p� Blu-ray men man skal lodde selv for eget ansvar naturligvis. Om der kommer regionsfrie Blu-ray afspillere tvivler jeg p�. Alle blu-ray afspillere kan afspille cd'er men af blandet kvalitet. Jeg har ikke overblik over hvilket afspiller der er bedst til cd afspilning men PS3 er udem�rket n�r man t�nker p� hvor forholdsvis billig den er ![]() Der er stor forskel p� hvor gode de diverse blu-ray afspillere er til DVD afspilning, PS3 er god i forhold til prisen, panasonic modellerne er decideret ringe, Pioneer er gode men ogs� dyre. Jeg kender ikke dvd kvaliteten i Sony's afspillere. S� der er ikke s� enkelt at sige hvilket afspiller du skal v�lge men PS3 er et godt valg til billige penge ![]() /Halsted Redigeret af Halsted - 20-November-2008 kl. 18:43 |
|
![]() |
|
isteen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 722 |
![]() |
Tak for svar til alle.
Min DVD får lov til at leve lidt længere, selvom en PS3 er lidt lokkende at investere i |
|
Steen
|
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Tjah.. Jeg er ikke helt enig.. Jeg syntes ikke jeg kan få øje på HD alternativer/supplement til Blu-ray på det danske marked lige nu eller stykke tid fremover. Personligt mener jeg at Yousee's HD udvalg er for dårligt, Satellit selskaberne skal jeg bare ikke i kløerne på og Boxer kommer slet ikke til at sende i HD endnu mig bekendt. Så kunne man snakke om Netflix tjenester, VoD og streaming. Jeg kan ikke få øje på nogle interessante tiltag i Danmark eller Europa for den sags skyld. Jeg tror der går mindst 1-2 år før der kommer seriøse tiltag, da rettigheder til det skulle være noget af en jungle i Europa - Se bare på hvor lang tid iTunes f.eks var om at etablere sig uden for USA og Danmark var ikke lige først på listen. Så kan man jo diskutere om Blu-ray kommer ind i stuerne. Jeg tror ikke vi vil se en massiv udskiftning om 6 måneder, men hvis reklame maskinen kommer igang og man begynder at se Blu-ray i Bilka, ElGiganten og hvor den almindelige dansker nu køber afspillere og film, så vil Hr. og Fru. Jensen overveje sådan en næste gang afspilleren skal skiftes - Ikke mindst fordi investeringen i DVD'er stadig er sikret, så filmene ikke skal udskiftes. Det som skal til er naturligvis lidt bedre priser på afspillere og medier. Dengang DVD rigtigt slog igennem var prisen på afspillerne nået omkring 1000,- og selv min farmor havde en afspiller da prisen ramte 500,- . Blu-ray er godt igang med dette. Afspillere kan allerede fåes til 1700 på EDBpriser.dk og under 2000,- er der en del at vælge imellem. Nu skal vi bare have de store kæder igang og ikke kun de mindre special forretninger. Dette er vel og mærke uden at de billige OEM mærker er kommet igang. Ser man på udviklingen i USA, så ser vi formodenligt den første afspiller til 1000,- kroner indenfor de næste 6 måneder.
Redigeret af hedberg - 20-November-2008 kl. 22:08 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |