Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Djaz
Bruger
Oprettet: 20-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
|
Emne: Er det software/codec problem ? Sendt: 21-November-2008 kl. 10:36 |
Jeg har fået lavet mig et media center med Vista på.
Problemet er når jeg prøver at køre film som er lavet i 720 eller 1080, så hænger lyden ikke sammen med filmen. Det vil sige talelyd ikke kommer samtidig med de taler.
Er der nogen der har oplevet det eller har et forslag til hvad det måtte være. Jeg har prøvet med en masse forskellige codecs men har ikke ramt det rigtige endnu.
På forhånd tak !
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
|
Sendt: 21-November-2008 kl. 10:52 |
Er det originale færdigkøbte film eller rip/kopier? Hvis det er rip er det sandsynligvis allerede ved ripningen at asynkroniseringen er opstået, og det kan du ikke gøre noget ved nu.
Flemming
Redigeret af fltk - 21-November-2008 kl. 10:53
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 21-November-2008 kl. 11:57 |
Er det kun fordi lyden er ude af synch, eller oplever du at billedet også opfører sig "underligt"? For jeg havde tidligere problemer med at billede havde "slowdowns" (er det et ord?), lidt hakken og at lyden var ude af synch.
Efter jeg installerede CoreAVC som codec har jeg ikke haft problemer. Hvis du ikke allerede har prøvet de, har de en trial version, jeg vil foreslå at du prøver den.
Ellers er jeg enig med Flemming, det kan sagtens have noget med selve filen at gøre, forudsat at de er rippede. Hvis ovenstående er tilfældet, så find et sted hvor du kan downloade officielle trailere i HD og se om disse virker som de skal.
|
 |
Djaz
Bruger
|
Sendt: 21-November-2008 kl. 12:38 |
Skal indrømme at jeg ikke har testet org. blueray/hd film. Tror ikke mit dvd understøtter dette. Så det jeg har prøvet er på 3 forskellige rippet film hvor alle 3 har samme problem.
Men jeg vil da prøve at DL nogen org. trailers og evt installere det codec i omtaler (CoreAVC).
|
 |
Pongman
Super bruger
Oprettet: 01-Juni-2007
Point: 259
|
Sendt: 21-November-2008 kl. 14:10 |
Prøv at afspil dem på din almindelig computer først. Hvis de spiller fint der er det nok et codec problem på dit mediecenter.
Bruger selv kun ffdshow shjh og jeg har aldrig oplevet nogen problemer. (det er gratis, imod coreavc som vist koster penge(?))
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 21-November-2008 kl. 14:16 |
CoreAVC koster penge, ja. Mener jeg gav omkring 200 kr for en licens, så det er ikke fordi det er mange. Men klart, hvis man kan få ffdshow til at virke, så er det jo ganske gratis, så det kunne jo prøves først. Mine problemer var bare netop med ffdshow, så det virkede ikke for mig.
Skyldes måske mit grafikkort/processor som ikke har været kraftige nok, til at "nøjes" med ffdshow. Såvidt jeg har forstået så kræver ffdshow noget mere ydelse ved HD afspilning, end CoreAVC som er optimeret til HD. Men er ikke 100% sikker på dette.
|
 |
Djaz
Bruger
|
Sendt: 21-November-2008 kl. 14:37 |
Jeg vil prøve nogen af de ting i siger.
Men når vi snakker om hvad der er kraftigt nok til at trække det (cpu, ram, grafikkort) hvad snakker vi så lige her ?
Hvad er minimumskrav ?
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 21-November-2008 kl. 15:15 |
Jeg kører uden problemer .mkv filer (trailere) og Apple HD trailere, begge dele op til 1080P. Dette er med en Core2Duo E4300 (mener jeg, det er nede i den størrelse), 2 GB Ram og onboard grafikkort. Bundkortet er et års tid gammelt. Der er ikke hardware-dekodning i, så det er CPU der laver det meste.
|
 |
Djaz
Bruger
|
Sendt: 26-November-2008 kl. 09:30 |
Ville lige opdatere og afslutte denne tråd.
Jeg fik installeret ffdshow og holdt øje med alle indstillinger der kunne sættes. Nu virker mine højopløsnings film. Tak for jer der har hjulpet :-D
|
 |