recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wii - hvad skal jeg huske?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWii - hvad skal jeg huske?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Lorentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Emne: Wii - hvad skal jeg huske?
    Sendt: 21-November-2008 kl. 21:33

Jeg skal til at købe en Wii og jeg vil derfor være helt sikker på, at jeg får alle de ting med hjem som jeg har brug for (ledninger, controllere, trådløs etc.)

Hvis nu jeg køber en Wii på Wupti.com for 2100 kr inkl en controller, en nunchuck og Wii Sports - hvad mangler jeg så?

-En ekstra controller - eller skal det være en nunchuck? og hvad er en nunchuck egentlig i forhold til en controller?
-Et kabel der giver bedre billede på min fladksærm; hvad er det for et kabel jeg skal købe?
- Hvordan forbinder jeg min Wii til mit trådløse net?
- Mangler jeg andet?

Undskyld jeg spørger om så meget, men vil helst ikke stå med en Wii, og så mangle halvdelen af de ting, der gør det fedt, at have en Wii :)

Mvh Kristian (og tak fordi du læste mit lange indlæg)

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 21:49

og hvad er det for noget med en bootchip?

Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 22:34

Hvis der er nogen der kan svare på hvad spillene i Wii shop koster vil jeg også gerne vide det? (eks. Mario Bros og den slags gamle spil)

Og undskyld Kristian for at hi'jacke din tråd

Redigeret af mureren - 21-November-2008 kl. 22:43
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 22:36

og du staver endda mit navn forkert!!

Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 22:43

Hvor?

Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 22:48
hehe
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Point: 3847
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 23:07

Du styre generelt med en controller, der er så nogle spil der kræver en nunchuck som er en ekstra styring (f.eks. boksning).Der sidder et lille joustik på Nunchukken som man kan bruges til styring, samt at der selvfølgeligt også sidder bevægelses sonsore i den. Der står på spillene om de kræver nunchuck.

Du behøver ikke købe et ekstra sæt med det samme - du kan sagten nøjes med 1 sæt.

Mht. ekstra tilbehør - køb det på eBay fra Hong Kong til en brøkdel af prisen. f.eks hvis boksehandsker skulle bliver det store hit kan du fåes for ca. kr. 35 inkl frag, et sæt GameCube controller (Wii'en understøtter GameCube spil men kræver en GameCube controller) for kr. 90,-,Controller+ Nunchuck til 290,- (med risiko for at blive snuppet i tolden)

Wii'en har et trådløs netkort (skal stor set ikke bruges til andet end opdateringen samt hvis du vil købe spil via deres shop).

Mht. chippen gør den at du kan afpillede backup spil (selvfølgelig af dine egene så de org. ikke får ridser når børnene smider rundt med dem.....), samt at man kan installere en homeBrew channel på Wii'en så kan kan få div. små utilities m.m. - bl.a. mulighed for at få Wii'en til at afspille film (org. DVD'er DivX).

Redigeret af kim.t - 21-November-2008 kl. 23:10
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 23:08
PS hvilken type spil er du til - skal den også bruges af børn ?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 23:11

Tusind tak for det fyldestgørende svar :)

- jeg troede man kunne spille mod sine venner online?

Min kone og jeg giver hinanden en Wii i julegave, så vi kan spille Wii Sports, og Wii Fit (selvom det er voldsomt dyrt, eller aldrig på lager)

min datter er kun 2,5 år, så det varer sikkert et stykke tid inden hun skal spille på den, så jeg behøver ikke sådan en chip endnu

Redigeret af Lorentzen - 21-November-2008 kl. 23:12
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 23:14

Maskinen er billigere hos Coolshop hvor de også har prisgaranti og gratis fragt.

Det er ikke mange spil der undersøtter online - det eneste jeg kan huske lige nu er Mario Kart.

Og Wii fit er også et hit til børn - min 3½ årig knægt (og min 7 årige datter) er vilde med det.

Redigeret af kim.t - 21-November-2008 kl. 23:17
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 23:19

kanon - tak for det

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 23:26

Her er en liste over de spil der understøtter Wii'ens WiF - og til en vis grad også hvad det er de understøtter (Type)i. Har dog ikke prøvet det.

Wii spil skal underholde - ikke sparke røv mht. grafik, opløsning samt andet gejl. Det er en helt anden målgruppe end xbox, PS3 m.m. Derfor får du heller ikke det store ud af at købe et kabel til HDTV - opløsningen bliver ikke meget bedre (lidt og billedet står lidt bedre hvis du har en fladskærm med component - men som sagt køb bare det billige fra eBay - har købt et til svigerfar).

Redigeret af kim.t - 21-November-2008 kl. 23:27
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu