|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
JannickB ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() Sendt: 21-November-2008 kl. 18:41 |
Hejsa
Jeg har for nyligt anskaffet mig et stereo setup bestående af:
Jeg er derfor på jagt efter en subwoofer primært til at give lidt bund til musikken, og sekundært for at få mere gang i effekterne ved filmkiggeri. Anlægget er placeret i en 22m2 stue i en ret lydt etageejendom, så volumen er ikke i sig selv et kriterie. Derudover vil jeg også gerne finde en model der er pæn/diskret så den ikke skæmmer stuen for meget ![]() Min pt favoritkandidat ved at surfe lidt rundt er B&W's ASW610, men jeg har ingen anelse om hvad der er godt i subwoofers, og hvilket niveau jeg bør ligge i for at det ikke er et mismatch med højtalerne. Vil derfor høre om nogen herinde har et indspark til hvad der ville være et godt supplement/udbygning til mine højtalere? Hvordan klarer sådan noget som Velodyne SPL800i sig fx i forhold til førnævnte B&W? Redigeret af JannickB - 21-November-2008 kl. 18:50 |
|
![]() |
|
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() |
Personligt vil jeg købe en DALI HELICON S600 MK2, og vis penge er der så købe en DALI HELICON C200 MK2 og et par DALI Helicon W200. Nu du har en surround-receiver.
![]() |
|
![]() |
|
JannickB ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Hehe hverken rum eller pengepung er pt til et komplet surround setup. Blev en surround receiver fordi det umiddelbart var billigste måde at få hdmi switch og dekodning af alle de nye formater.
Har kigget på S600 MK2 men syntes at den prismæssigt er i overkanten, og er desuden monster stor og grim til mit relativt lille rum ![]() Redigeret af JannickB - 21-November-2008 kl. 19:16 |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Der er mange der sværger til SVS samt XTZ subwoofere. Især førstnævnte (SVS) har fået mange roser verden over... Og så kan de kun købes online (i norge) så man betaler ikke overpris! Og man har vist stadig en prøvetid på dem, så man kan leverer dem tilbage - mig bekendt er der vist ingen der har benyttet sig af den!
![]() Og ellers findes der jo Velodyne, som jeg også selv har, og som jeg syntes er en fantastisk sub... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Tjek at fronterne i din onkyo er sat op til "large", ellers får dine højtalere ikke bas under den delefrekvens der sat op i onkyoen.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmm den nærmeste setting jeg kan finde hedder Speaker type, og der har jeg kun Normal og Bi-Amp som mulige valg (2. Speaker Setup -> 2.1 Speaker Settings -> Speaker Type). Bør den være tilgængelig her eller kigger jeg et forkert sted?
Under Speaker Setup -> Speaker Config har jeg af en eller anden grund ikke noget "Front" punkt, så kan hellere ikke komme til at vælge Full Band der. Edit: Okay hvis jeg sætter Subwoofer til yes så dukker "Front" op og jeg har mulighed for at vælge "Full Band". Ved lidt manual kig ser det ud til at Front automatisk er Full Band når Subwoofer er sat til No. Er der noget jeg mangler at pille i så? Redigeret af JannickB - 22-November-2008 kl. 11:33 |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Jeg kan ikke huske hvor man sætter den til large, men har selv haft Onkyo 805, og man kan sagtens... Det må være under Speaker setup, men hvor det ved jeg ikke. Dog lader det til at du har været inde de rigtige steder og kigge... Men da du har tjekket to gange at de er rigtigt forbundet, så kan det jo ikke være det! |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Wision ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() |
Når der mangler så meget bas at numrene ikke hænger sammen kan det også være fordi at højttalerene ikke har nok forstærker effekt at tage af. Din forstærker giver dig mulighed for at bruge 2 forstærker kanaler til hver højttaler, altså at bi-ampe. Det kræver et sæt højttaler ledninger mere, og det vil garanteret give dig bedre bas. Har selv prøvet forskellen med et par ikon 6 som har samme størrelse membraner, og jeg føler ikke der er noget akut behov for sub ( faktisk har jeg en som jeg har slået min sub fra efter jeg bi ampede da den bare gjorde lydbilledet mindre præcist ). Så hvis du ikke allerede har bi ampet dem, så gør det. ( husk at fjerne bøjlerne på terminalerne så du ikke kortslutter forstærkeren, forklaret i manualen fra dali ).
|
|
Min hjemmebiograf udgøres primært af Dali Ikon 6, Dali Mentor LCR. Drives af Denon 2809 og Rotel 1075.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for alle svarene. Tjekkede lige kablerne igen, og den skulle altså være god nok :)
Jeg har ikke bi-wiret dem. Lyder interessant at prøve bi-amping, men manualen for 805 siger at bi-amping kun må gøres for >= 8 ohm og højtalerne er opgivet til 4 ohm så ved ikke om det er en god ide? Kunne være jeg skulle prøve at låne et effekt trin med hjem og afprøve før jeg kigger på en sub? |
|
![]() |
|
![]() |
Tjaeh, ellers så er det bare lydprofilen på dit udstyr. Både Onkyo og Helicon er jo til den lysere side, og Onkyoen syntes jeg er direkte og analytisk. Så måske du skulle have valgt en anden reciever??
![]() |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
![]() |
Ja er meget muligt... blev onkyoen fordi jeg fik den meget billigt i forbindelse med noget arbejde jeg udførte. På det tidspunkt troede jeg også at jeg ville ende med B&W højtalere, hvor den nok havde passet bedre til.
Tror jeg vil starte ud med at få opgraderet mine kabler og få standeren op på nogle spikes for at se hvad det giver. Så må jeg se hvordan jeg kan redde situationen uden at det koster en formue derefter ![]() Redigeret af JannickB - 22-November-2008 kl. 13:01 |
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Du er meget velkommen til at få en Velodyne SPL-800i på prøve, jeg tror du vil blive meget overrasket over den, så guider jeg dig igennem opsætningen med delefrekvenser mm. på din Onkyo, så kan du godt få et rigtigt godt setup ud af det, receiveren har rigeligt effekt til de højtalere hvis den bliver delt i det rigtige frekvens område. Så kan du blive temmelig tilfreds, ellers må du bare have en SPL-1200R, men prøv med en SPL-800i først, da dine Dalier ikke går langt nok ned i frekvens vil en sub absolut hjælpe ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |