|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
thomasjohan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark, KBH Status: Offline Point: 182 |
![]() Sendt: 24-November-2008 kl. 14:23 |
Da jeg er ved at planlægge mit kommende mediacenter / HTPC så ville jeg høre hvilke muligheder der var i forbindelse med at lave et system som startede hurtigt op. Er ikke født med den store tålmodighed, men da jeg synes det er spild af strøm at have systemet stående i standby 24/7 så må man overvejer andre muligheder.
Tænkte på om det var muligt at lægge styresystemet over på en eller anden form for memory card for at få hurtigere start op tider? Har også tænkt på forskellen i start op tider i forbindelse med Win MCE og LinuMCE, nogen der har erfaringer med det? Er der desuden forskel i strømforbruget, og hvor meget sådan ca, mellem de 2 styresystemer?
Har ikke setup´et helt på plads endnu, men har allerede følgende: kabinet: Antec fusion lifestyle: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237627&am p;searchArea=products&Soegeord=antec+fusion Harddisk: Seagate Barracuda 500Gb http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393024
CPU: ikke valgt endnu, men sandsynligvis athlon x2 4850e http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=440229 Bundkort, sandsynligvis: Gigabyte GA-MA78GM-S2H http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=433057 Ram: ikke valgt
Har desuden et spg vedrørende grafik kort. Da mit fladskærm er lidt ældre af dato, og derfor ikke har HDMI, men kun S-video, overvejer jeg at sætte et grafikkort i. Har et ældre liggende (ikke sikker på typen, men med nogle år på bagen). Kan man sætte dette i, eller er bundkortet kun forenelig med "nyere" grafikort? Evt forslag til anden bundkort, med s-video og HDMI? (helst ikke for dyrt, da jeg er på SU Tænkte på ovenstående bundkort, da jeg gerne ville ha muligheden for at opgradere systemet med blu ray drev senere. Og hvad jeg kan læse mig til, så skulle dette bundkort være godt til mediacentere og lign da det giver muligheden for at trække HD og blue ray direkte via kortet, og derfor ikke kævede ekstra grafikkort.
Mvh Thomas |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Jeg tror ikke du kommer uden om standby hvis du vil have hurtige opstartstider. Jeg tror heller ikke på den med styresystemet på et memorycard. Selvom dette var muligt, ville en harddisk arbejde hurtigere end et memorycard. Vedrørende grafikkort kan du kun anvende dit gamle sammen med det påtænkte bundkort, hvis grafikkortet er af PCI ekspress typen. Bundkortet understøtter ikke den gamle AGP standard. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Hmm har ikke målt min nye men min gamle HTPC brugte 3watt i standby, er det strømsvineri?, min gamle stationære brugte 10watt når den var slukket Hvis du ikke har hverken HDMI, DVI eller VGA, tror jeg ikke du får et særlig flot billed på skærmen.. Redigeret af Pizzabager - 24-November-2008 kl. 15:22 |
|
![]() |
|
thomasjohan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark, KBH Status: Offline Point: 182 |
![]() |
Mht billede, så er jeg godt klar over at det er knap så optimalt. Men lige nu må jeg ta hvad jeg kan få. Har dog tiltænkt at købe et nyt fladskærm inden for det næste års tid, men ville da være synd, hvis jeg ikke kunne bruge mit nye lejetøj inden der.
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Tjaa du skal nok ikke tænke på bluray før du får en ny skærm så |
|
![]() |
|
![]() |
Det var nu heller ikke tanken. Ville bare gerne ha at jeg kunne opgradere projektet med Blue Ray og ny fladskærm senere hen.
Lige nu er det mest en erstatning for min DVD afspiller (i stykker) samt muligheden for at undgå at skulle trække ledning fra det andet værelse, da min nye bærbar heller ikke har s-video (ser en del film via computeren). Og selvfølgelig selvtilfredsstillelsen ved at få nyt "lejetøj" til at virke |
|
![]() |
|
Henrikmh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
Er du sikker på din fladskærm ikke har en component indgang? Har endnu aldrig set en fladskærm (Med mindre vi snakker prosonic 20'' ;-)) uden hverken HDMI, DVI, VGA eller component. Det er jo muligt at få et pænt billede igennem component, mens composite/S-Video jo er hæsligt.
|
|
![]() |
|
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
3,3W for min HTPC i S3 standby ... Målt med et Dong Energy Sparometer. |
|
Panasonic PZ85
|
|
![]() |
|
![]() |
er ikke lige sikker mht composit. Har ikke lige styr på forskellene. Har skart, S-video og "det gule stik" (det samme som de rød/hvide phono-stik, bare i gult).
Det er et forholdvis gammelt fladskærm, af mærket Matsui (32mnl2205) købt for 3500,- i elgiganten for ca 3-4 år siden, så det er ikke lige frem state-off-the-art Har indtil nu kørt fra min gamle pc´er via s-video udgangen til fjernsynet ("Det gule stik"), med tåleligt resultat. Vil selvfølge ha opgaderet med tiden, men lige nu må jeg bare nøjes med hvad jeg kan få |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg vil også foreslå en standby, men alternativt kan det jo være en af de nye SSD-diske - der er nogle langsomme i blandt, men der er til gengæld også nogle af de nyere som er ganske hurtige - men så skal der også kastes lidt gryn efter projektet - måske sjovere at vente 1-2 år til de er faldet i pris.
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
altså en pc i standby bruger intet strøm i forhold til så meget andet. Så hvis det er CO2 udslippet og din el regning du er nervøs for, så tror det er andre steder du skal sætte ind.
Redigeret af mbm1 - 25-November-2008 kl. 11:51 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Flot lavt standby forbrug. Har aldrig målt mit eget, men det er muligvis ligeså lavt. Hvad er dit setup? Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |